Povežite se s nama


Gradonačelnik Vojko Obersnel sa suradnicima obišao je novu garažu „Zagrad B“, koja će svoje rampe otvoriti 1. kolovoza. Parkiranje će do kraja kolovoza biti besplatno, a naplata kreće od 1. rujna. Garaža “Zagrad B” raspolaže s 298 parkirnih mjesta, od čega je 15 mjesta prilagođeno osobama smanjene pokretljivosti. U sklopu ulazne etaže garaže postavljena su četiri aparata za punjenje električnih vozila.

Garaža „Zagrad B“ dio je garažno-poslovno-stambenog kompleksa čija je izgradnja planirana u tri faze od kojih su, dovršetkom garaže, završene prva i druga faza. Treća faza realizacije kompleksa tek predstoji i uključuje izgradnju stambeno – poslovnih nadzemnih zgrada s dvije do pet etaža. Površina garaže sa svim popratnim prostorima i krovom iznosi ukupno 9.033.16 m2. Garažom Zagrad B upravljat će tvrtka Rijeka plus d.o.o.

Građevina je smještena na bivšoj lokaciji servisne garaže Autotransa, između željezničke pruge i tunela Kalvarija s južne strane, kompleksa „Zagrad A“ sa zapadne strane te stambenih zgrada sa sjeverne strane. Investitor u garažu je Rijeka promet d.d., a nadzemni stambeno-poslovni kompleks gradit će Autotrans d.d. Projektant i nadzor su INSTITUT IGH d.d. iz Zagreba, a izvođač radova je GP Krk d.d.

Gradonačelnik Obersnel kazao je kako se izgradnjom garaže „Zagrad B“ poboljšavaju lokalni uvjeti prometa te osiguravaju nova parkirna mjesta u tom dijelu grada, kao i infrastruktura za budući stambeno-poslovni objekt. Gradonačelnik je dodao kako će se puštanjem garaže u promet rasteretiti okolne ulice koje će se nastojati prepustiti pješacima odnosno preorijentirati u pješačke zone.

Garaža „Zagrad B” raspolaže sa 298 parkirnih mjesta za osobna vozila, od čega je 15 mjesta prilagođeno osobama smanjene pokretljivosti. Garaža je projektirana kao podzemna građevina s četiri ukopane etaže i nadzemnom krovnom plohom- budućim javnim trgom s pješačkim pristupom na „Zagrad A“ i Ulicu Ivana Pavla II, te s tri pješačka komunikacijska punkta.

Glavni kolni ulaz u garažu je s juga, iz Ulice Ivana Pavla II. Organizacija prometa je dalje na svim etažama izvedena kružnom dvosmjernom prometnicom s izdvojenim, slijepim, istočnim krakom.  U sklopu ulazne etaže garaže izgrađena su četiri aparata za punjenje električnih vozila na kojima se istovremeno mogu puniti četiri električna automobila i dva električna mopeda/bicikla, u vremenu punjenja 30-120 min za 30-80% napunjenosti baterije. Dvije punionice su samostojeće, dok su druge dvije montirane direktno na zid. Svi punjači su opremljeni čitačem kartica za autorizaciju, dok su punionice montirane na zid opremljene PIN KOD tipkovnicom putem ekrana osjetljivog na dodir. Na dvjema samostojećim punionicama se nalaze po jedna schuko utičnica s mogućnošću pregleda procesa punjenja po utičnici u kW/kWh, vremenu punjenja i maksimalnim opterećenjem od 3,6 kW po utičnici. Radi eventualnog proširenja sustava na dvostruki kapacitet za buduće potrebe, u ovoj fazi također su postavljene i dvije dodatne cijevi do mikrolokacija budućih punionica, čime bi se kapacitet punionice podigao na osam automobila i četiri mopeda.

Ukupna vrijednost investicije u izgradnju garaže “Zagrad B” iznosi 44.739.357,00 kn bez PDV-a, a osim izgradnje prve i druge faze, obuhvaća još i imovinsko pravnu pripremu i kupnju prava građenja, izradu projektne dokumentacije i sanaciju tunela Kalvarija.

Za puštanje garažnog objekta u funkciju bilo je potrebno izgraditi ulicu Ivana Pavla II (prijašnji naziv Nova Ciottina). Izgradnja ulice je realizirana kroz tri faze. Prva faza je od spoja sa Ciottinom do garaže Zagrad „A“. Druga faza je od garaže Zagrad „A“ do spoja s Dežmanovom ulicom, a zadnja, treća faza je realizirana s garažom Zagrad „B“ jer se konstrukcija nogostupa i prelazne konstrukcije oslanjaju s jedne strane na nadvožnjak, a s druge strane na konstrukciju same garaže.  Financijska ulaganja u izgradnju Ulice Ivana Pavla II iznose ukupno 46.795.051,63 kn (s PDV-om).


Garaža kreće s radom 1. kolovoza, a parkiranje u garaži će u prvih mjesec dana, do 1. rujna, biti besplatno, a do daljnjega će biti besplatna i usluga punjenja elektromobila. Od 1. rujna do 31. prosinca 2015. godine na snazi će biti akcijska cijena od 7 kuna po satu od 7 do 18 sati, s tim da se treći sat parkiranja i svaki nadalje naplaćuje 4 kune. Od 18 do 7 sati ujutro cijena parkiranja je 3 kune po satu. Nedjeljom i blagdanima cijena parkiranja iznosi 3 kune po satu za čitav dan.

U cilju olakšavanje pristupa garaži „Zagrad B” iz smjera glavnih prometnih koridora, izrađen je prijedlog nove regulacije prometa kojim se utvrđuje glavni poprečni prometni pravac:  Jadranski trg – Barčićeva ulica – Ulica Ivana Pavla II.

Barčićeva ulica bit će dvosmjerna u punoj dužini, što omogućava vozilima izravnu vožnju od Jadranskog trga do Ulice Ivana Pavla II. bez kruženja kvartom (tj. ulicama Frana Kurelca-Frana Supila i Ivana Dežmana). Na taj način najkraćim putem vozila dolaze do velikih garažnih kapaciteta. Ulice Ivana Dežmana i Frana Kurelca ostaju jednosmjerne i nemaju prvenstvo prolaza, a na spoj Dežmanove s Barčićevom ulicom postavit će se prometni znak obvezatnog zaustavljanja.

Grad Rijeka