Povežite se s nama

Vijesti

Filipović: Zbog povećanih plaća radnika Čistoće uskoro raste cijena odvoza smeća

Objavljeno

na






Postignut je dogovor s predstavnicima radnika i sindikata KD Čistoće oko povećanja plaća i materijalnih prava, kao i prekid obustave rada, koji podrazumijeva da već večeras ponovno počinje čišćenje grada. O tome smo već kratko izvijestili, a sad su se iz Grada Rijeke oglasili priopćenjem:

S obzirom na stanje u KD Čistoća, čiji radnici tri dana nisu radili, danas u ranim popodnevnim satima održana je izvanredna sjednica Skupštine Komunalnog društva Čistoća na kojoj su sudjelovali predstavnici svih suvlasnika. Nakon sjednice, održan je sastanak s predstavnicima sindikata i radnika u cilju nastavka pregovora o uvećanju materijalnih prava radnika. Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović naglasio je kako je na Skupštini društva, a kao njezin predsjednik, od strane gradonačelnika i načelnika općina i gradova, suvlasnika KD Čistoće, dobio mandat da razgovara s predstavnicima radnika i sindikata.

„Na sastanku je dogovoreno da povećanje materijalnog dohotka i materijalnih prava bude u iznosu od 20% za radnike u operativi i da uprava KD Čistoće razradi model povećanja materijalnih dohodaka za radnike u administraciji u formi sporazuma tijekom idućeg tjedna. Dogovorili smo se da ćemo pristupiti procesu kolektivnog pregovaranja, koje će potrajati.

No, isto tako treba naglasiti da povećanje materijalnih prava radnika u Čistoći nužno sa sobom povlači povećanje cijene komunalne usluge i to je nešto što je neminovnost. Isto tako, dan je zadatak Čistoći da izračuna o kojem se povećanju radi. Naravno da je proces koji to podrazumijeva sveobuhvatan i ne ovisi samo o meni, nego i ostalim suvlasnicima KD Čistoće i predstavnicima u izvršnoj vlasti.

Također, dogovoreno je da već praktički od noćas kreće skupljanje otpada koji se ovih dana nagomilao i da od ujutro sve aktivnosti Čistoće budu u uobičajenom opsegu,“ kazao je gradonačelnik Filipović.

Gradonačelnik je naglasio kako je dogovoreno kolektivno pregovaranje, čiji bi rezultati trebali biti određeno povećanje.
„U ovom trenutku ne možemo definirati koliko će biti to povećanje, ali bit će sukladno mogućnostima društva i bazirati se na određenim ulaznim troškovima Čistoće. Nije se razgovaralo o roku do kojeg se treba donijeti kolektivni ugovor, tu je niz detalja koji se moraju dogovoriti, no mi smo u svim komunalnim društvima, ali i gradskoj upravi, dječjim vrtićima i Javnoj vatrogasnoj postrojbi, postigli to da danas imamo kolektivne ugovore, tako da sam uvjeren da ćemo i u KD Čistoći potpisati kolektivni ugovor sa svim radno-materijalnim pravima u razini komunalnog sustava u Rijeci. Drago mi je da su predstavnici radnika na ovo pristali, to je kompromis između njihovih i naših traženja,“ poručio je gradonačelnik Filipović.

Gradonačelnik je posebno naglasio kako je povećanje plaća i materijalnih prava radnika neminovno, no i da će to povećanje iziskivati korekciju cijena usluge.
„Uvođenjem individualnog prikupljanja otpada u riječkom prstenu, odnosno svim jedinicama lokalne samouprave gdje Čistoća obavlja aktivnosti došlo je do povećanja obima kanti, ali je cijena usluge pala. Tako je u prosjeku, za jednu četveročlanu obitelj koja živi na Kastvu, ovisno o broju odvoza, cijena s prijašnjih 132 kune pala na sadašnjih 10-ak eura i to je onaj prostor u kojem možemo promišljati da povećanje plaća radnika ujedno znači i korekciju cijena komunalne usluge“, kazao je gradonačelnik Filipović.

Direktor KD Čistoće Bojan Jurdana naglasio je kako je u ovom trenutku teško govoriti o točnim izračunima korekcije cijene komunalne usluge, ali računa se da bi poskupljenje usluga Čistoće bilo unutar 10 %, čak i manje.
„Zahvaljujem građanima na strpljenju i razumijevanju i sretni smo što su pregovori okončani na ovakav način“, poručio je direktor Jurdana.

Predstavnik radnika Omer Duraković naglasio je zadovoljstvo postignutim dogovorom.
„Postigli smo dogovor, ali morali smo ići u kompromis, jer smo mi poduzeće koje je javno i vršimo javnu uslugu, ako ni zbog koga, onda zbog naših građana, bolnica i škola, jer već tri dana neodvoženja smeća je katastrofa. Zadovoljni smo za početak, a daje ćemo se dogovarati. Zauzeli smo stav da neće biti odstupanja od početnih zahtjeva, jer su to naši ljudi zahtijevali, no moramo razumijeti i to da mi moramo malo popustiti. Danas krećemo čistiti, koliko stignemo, a ujutro svi dolazimo i ne idemo doma dok grad ne bude čist, pa bilo to navečer u 18 sati ili bude trebalo cijelu iduću noć produžiti, jer moramo to napraviti, drugačije ne bi bilo fer od nas. Hvala našim građanima koji su nam pružali podršku i čekali su, evo nas, za neke stižemo već večeras“, kazao je Duraković.

U ime administrativnih radnika Ana Kocijančić je kazala je kako će povećanje za tu skupinu radnika ići ovisno o platnom razredu – radnici s najnižim plaćama dobit će povećanje od 20 %, a za one koji spadaju u više platne razrede postotak povećanja će se smanjivati.
„Bilo nam je važno da radnici u operativi dobiju veću plaću s obzirom na to da su oni najniže plaćeni i rade u raznim vremenskim uvjetima, a oni su temelj i baza ove firme, jer da nema njih u konačnici ne bi bilo ni nas u administraciji ni voditelja i rukovoditelja te Uprave društva“, kazala je Kocijančić, kazavši kako su pregovori vođeni u ugodnom tonu.

Podsjetimo, jutros je gradonačelnik Rijeke Marko Filipović u ranim jutarnjim satima otišao u prostorije garaže Čistoće na Škurinju i susreo se s prisutnih više od stotinu radnika koji su se nalazili u obustavi rada. Osobno je razgovarao s njima, oni su mu iznijeli svoje probleme i ponovili stajališta koja su već i ranije iznijeli.

Dogovoreno je da će radnici tijekom dana poslati dopis s imenima svojih predstavnika koji su potom danas, uz sindikalne predstavnike, pregovarali u njihovo ime.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Rijeka Plus obavijesti

26.11.2024.

Obavještavamo javnost kako će od dana 26.11.2024. zbog izvođenja radova u sklopu Aglomeracije (izvođač GP Krk) biti zatvorena Ulica Matije Gupca od kućnog broja 10 do kućnog broja 20, a samim time biti će i nedostupna parkirališna mjesta na predmetnoj lokaciji. Planirano trajanje radova je do 15.12.2024.

Fiuman Plus

Društvene mreže