Povežite se s nama

Mozaik

Goran Filipec u Zajcu – recital koji se pamti

Objavljeno

na



Ugledni riječki pijanist međunarodne karijere Goran Filipec održao je recital u HNK Ivana pl. Zajca gdje je u sezoni 2019./2020. predstavljen kao glavni gost koncertne sezone. Filipec je pijanist izuzetne interpretativne dovitljivosti koju besprijekorno kombinira s bespogovornim poštovanjem notnog zapisa. Rezultat te kombinatorike su bezvremenske interpretacije koje će ostati upamćene kao vrhunac pijanizma na međunarodnoj razini. Goran Filipec profilirao se kao besprijekoran interpret glazbe Franza Liszta čija je djela snimio za poznatu diskografsku kuću Naxos, radi se o kolosalnim diskografskim izdanjima koja nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Na riječkom recitalu Filipec se predstavio publici s all Liszt programom.

Program je otvorio s Les clohes de Gèneve (Zvona Ženeve) i odmah publici podario vrhunsku interpretaciju glazbe Franza Liszta, koja se može opisati kao uzvišena i slušatelju pristupačna u isto vrijeme. Svaki odsvirani ton pod Filipecovim prstima imao je katarzičan učinak na auditorij koji ga je u tišini i koncentraciji predano pratio. Bogatstvo nijansiranja i neograničene razradbene mogućnosti Lisztove glazbe došle su do izražaja i u Vallé d’Oberman (Obermanova dolina) koja je bila druga skladba na programu. Nakon toga uslijedila je prava glazbena poslastica: Après une lecture du Dante ili Dante – sonata, radi se o skladbi nešto mračnijih akcenata i programatskog karaktera u kojoj Franz Liszt glazbom opisuje Danteovu Božanstvenu komediju. Filipec je smjelim fraziranjem razradio quasi sonatu do najsitnijih detalja uz dojmljiva i tehnički bravurozna glissanda. Gorana Filipeca u ovom slučaju možemo usporediti s Vergilijem kojeg Dante u Božanstvenoj komediji nosi pod rukom dok mu ovaj tumači mjesta na kojima se nalaze, Goran Filipec u Dante – sonati bio je Vergilije za klavirom koji je publici sve do detalja objasnio, ostavivši joj prostor za osobni doživljaj.

Kraj programa obilježile su Paganinijeve etide, Franz Liszt je bio očaran majstorstvom velikog violinista što je rezultiralo sa šest Velikih etida prema Paganiniju. Filipec je etide donio u vrlo poosobljenoj interpretaciji u kojoj su i svima poznati Zvončići (u originalu La campanella) zvučali zanimljivo i posebno. Izvedbu Paganinijevih etida možemo okarakterizirati kao minucioznu studiju u kojoj nas je umjetnik prošetao svojim glazbenim univerzumom u kojem se krije neizmjerno bogatstvo interpretativnih zamisli blagoslovljenih genijalnošću. S tehničkog aspekta pokazao je tehniku vrijednu divljenja – harmonijski instrument klavir koristio je u potpunosti. Filipec ima sjajan i intrigantan piano, forte fragmente možemo okarakterizirati kao obilja zvučne ljepote, dok svaka odsvirana fraza nosi priču koja je samo njoj svojstvena.

Kada se sve zbroji i oduzme svirka glavnog gosta koncertne sezone u Zajcu ostavlja na slušatelja dubok dojam i potiče ga na promišljanje dugo nakon što koncert završi. Navedeno je dobrodošlo osvježenje u današnjoj sveopćoj poplavi programiranih pijanističkih karijera. Publika je Gorana Filipeca ispratila burnim povicima bravo! što je umjetnik nagradio svirkom na bis. Bilo je također lijepo i osvježavajuće slušati pijanistički recital koji u Zajcu nije česta pojava. Goran Filipec će ponovo nastupiti na pozornici našeg teatra. Mi ga jedva čekamo ponovo slušati.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Fiuman Plus

Facebook

Instagram