Povežite se s nama

Mozaik

Mladi pijanist Ivan Krpan oduševio nastupom u Guvernerovoj palači

Objavljeno

na



Posljednji koncert iz ciklusa „Lisinski u Guvernerovoj palači” ove sezone protekao je u znaku mladog, proslavljenog pijanista Ivana Krpana (1997.). Njegova karijera doživjela je vrtoglav uspon nakon pobjede na uglednom pijanističkom natjecanju „Ferruccio Busoni” u Bolzanu 2017. godine, s prvog mjesta na spomenutom natjecanju u svijet je krenula i znamenita Marta Argerich. Po povratku Ivana Krpana u domovinu njegov diplomski koncert na Muzičkoj akademiji prenosio je uživo HRT, dok je prije nešto više od mjesec dana mladi pijanist debitirao i uz Zagrebačku filharmoniju u izvedbi Petog klavirskog koncerta Ludwiga van Beethovena uz omiljenog maestra Kazushija Ona, o suradnji s velikim dirigentom Ivan Krpan nam je rekao: „S maestrom Onom je bilo vrlo jednostavno raditi, sve dogovoriti on je vrlo otvoren i jako je dobar dirigent”.

Koncert u Guvernerovoj palači započeo je Sonatom u E-duru, op. 109, već od prvog stavka Vivace ma non tropo mogli smo čuti interpretacijsku prozračnost, glazba je disala bez suvišnog forsiranja virtuoznosti. Drugi stavak Prestissimo slušali smo u tehnički dotjeranoj izvedbi, profiliranih glissanda. Nit jasne i poosobljene interpretacije nije se gubila do kraja Sonate a posebno su nas dojmili zamjetljivi ali nenametljivi dinamički prijelazi. Sonatina seconda Ferrucia Busonia pod oznakom BV 259 donosi bogatstvo pijanističkog kolorita, Ivan Krpan svirao je mladenački ali zrelo, svoju kreativnu parabolu zaokružio je povezanim melodijskim linijama ne dozvoljavajući disperziju tonova, sve je pratio, u kontekst spretno uklopljen i primjeren staccato. Posljednji dio programa bio je u znaku Franza (Ferenza) Liszta, skladba „Pensee des morts…” oblikovana je kao što i sam naslov sugerira s dosta mračnih akcenata, Krpanovu interpretaciju krasio je srednje jak udar o tipke klavira, bogatstvo ali ne prenatrpanost tonova i izuzetno dojmljiv forte/fortissimo koji itekako apstrahira pažnju publike i inducira pravu, fokusiranu recitalsku atmosferu.

Posljednja točka programa bila je quasi Sonata Apres une lecture du Dante, S. 158c, ovdje se krpan dokazao kao pijanist kojem leži programatičnost skladbe jer smo se osjećali kao da smo u Božanstvenoj komediji dok je Krpan bio Vergilije koji nam je kao i Danteu tumači raj, pakao i čistilište. Quasi Sonata protekla je osim navedenog i u znaku izuzetno dojmljive postavljenosti tonova u nižim lagama na klavijaturi, a valja pohvaliti i sjajnu raščlambu motiva skladbe taman koliko treba da slušatelju legne u uho. O izboru repertoara Ivan Krpan nam je rekao: „Što se repertoara tiče slažem repertoar od koncerta do koncerta do koncerta, sukladno pobjedi na Busoni natjecanju ima sada dosta koncerata po Hrvatskoj i inozemstvu. Zanimljivo kako čovjek mijenja perspektivu, i kada gledam što ću svirati gledam gdje ću svirati i u kojem kontekstu jer smatram da je bitan izbor skladbi točnije redoslijed skladbi koliko i skladbe koje se sviraju i to se posebno osjeti na recitalima . Sada idejno koncipiram programe koje sviram i meni je to zanimljivo a vjerujem i publici.”

Riječka publika je Krpanov nastup ispratila velikim pljeskom dok je umjetnik odsvirao dva dodatka programu. Ovim koncertom završio je za ovu sezonu ciklus „Lisinski u Guvernerovoj palači” obzirom na odličnu popunjenost koncerata nadamo se i nastavku ciklusa iduće sezone. Ivanu Krpanu želimo sreću u daljnjoj karijeri i s nestrpljenjem čekamo svaki budući koncertni susret.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Fiuman Plus

Facebook

Instagram