Povežite se s nama

Vijesti

MOST-ovi vijećnici oštro kritizirali stanje u Autotroleju, ponudili i više rješenja kako popraviti situaciju

Objavljeno

na



Vijećnici Gradskog vijeća Grada Rijeke MOST NL-a, Petra Mandić i Josip Kukuljan na današnjoj press konferenciji još jednom su upozorili su na neuspješno i neodgovorno poslovanje gradskog komnalnog društva Autotrolej u zadnjih nekoliko godina, na posljedice koje su iz istog proistekle te su predložili niz rješenja za poslovni oporavak navedenog društva, navodi se u uvodu priopćenja koje u cijelosti prenosimo.

Petra Mandić istaknula je:

“U ekonomsko-političkom prostoru od uspostave naše neovisnsti, imali smo priliku nagledati se svakojakih „stručnjaka“. Međutim, možemo donijeti zaključak da je g. Obersnel sa svojom riječkom klikom, predstavnik koje je g. Smojver, apsolutni predvodnik na istoj. Dovesti jedan grad poput Rijeke, takvog gospodarsko-prometno-turističkog potencijala, u stanje potpunog kolapsa, može samo ozbiljno netalentirana osoba. 

Nakon katastrofe sa gradskim financijama, na red je došao i „Autotrolej“. Stanje u Autotroleju vrlo jasno pokazuje i dokazuje razinu nesposobnosti, nekompetencija i elementarnog nerazumijevanja i neznanja u upravljanu ljudima, operativno-poslovno-financijskim procesima kao i sistemima kriznog managementa koji je „Autotroleju“ u ovom trenutku iznimno potreban. Dovoljno je samo pročitati članak o toj problematici u „Novom listu“ od 19. veljače 2019. kako bi sve ove tvrdnje bile i potvrđene.

Naravno da po dobro ustaljenim socijalističkim postulatima nitko nije kriv. Zašto? Zato što u ozbiljnim kompanijama postoje operativni sustavi u upravljanju istima, a kao rezultat postojanja takvih sustava odgovornost uvijek ima ime i prezime. U „Autotroleju“ ne postoji sustav upravljanja kompanijom jer ga nekompetentni i politički podobni pojedinci niti ne znaju uspostaviti. Problem „Autotroleja“ se neće riješiti kupovinom novih autobusa, povećanjem plaća ili poncijepilatovskim parolama o odlasku ljudi u mirovinu. Takve izjave kojima možemo svjedočiti u novinskom članku samo dokazuju da će situacija u „Autotroleju“ biti sve gora i gora. Što znači povećati plaće (da se razumijemo, svako povećanje plaća treba apsolutno pozdraviti) kada novca za isplatu istih uskoro neće biti? Ovdje pričamo o strukturnom deficitu radne snage i o ovakvim stvarima je g. Obersnel zajedno sa upravljačkim strukturama „Autotroleja“ trebao misliti puno ranije. Zato se u ozbiljnim kompanijama rade FMA (Future Market Analisys koje sagledavaju širu sliku i projekcije tržišta) kao i kratke dnevne mikrolokacijske analize, tzv. „5 minute universe“. Zato se u kompanijama prati na dnevnoj razini T/O (turnover) podatak koji jasno pokazuje fluktuaciju radne snage. Stabilnost ovog parametra je jedan od najvažnijih podataka u svakoj iole ozbiljnijoj kompaniji. Osim valjda u „Autotroleju“. Kad bi se kojim slučajem navedenim KD-om upravljalo na ozbiljan operativan način, onda bi se predvidjela tržišna kretanja, pa bi već s prvim naznakama o dolasku „Ubera“ u Rijeku trebalo zvoniti zvono na uzbunu u „Autotroleju“. O potpunoj liberalizaciji taksi tržišta uopće je bespredmetno i trošiti riječi. Jer će cijena prijevoza taksijem, uz sve blagodati IT infrastrukture, cijenu istog dodatno snižavati i biti sve dostupnija široj populaciji. Zar su vodeći ljudi kompanije zaista mislili da takve tržišne promjene neće utjecati na poslovne rezultate kompanije? Očito da jesu. I što nam na kraju nude kao rješenje? Dvije svemoćne riječi – povećanje subvencija! Jer naravno, u socijalističkim mentalnim sklopovima, novac poreznih obveznika je uvijek idealno i jedino rješnje kako bi se povećali prihodi kompanije. Zamislite da se malo potrude pa da smisle neke inovativne i/ili marketinške načine kako povećati prihode? Koristeći nove tehnologije u obraćanju ciljanoj populaciji. Netko bi im trebao reći da sama činjenica što su komunalno društvo, nipošto ne znači zabranu razmišljanja i kreativnosti. 

G. Obersnela bi ujedno trebalo upozoriti da su mu gradske financije u kolapsu i da novca za povećanje subvencija nema. Ukoliko ih misli povećavati, ionako će onda morati povećavati neke druge namete. Ili izmišljati nove. Kako god da okreneš, stanovnici Rijeke su s ovakvom vlašću uvijek i jedino na – gubitku.”

Petra Mandić zaključila je da iz svih ovih razloga Most želi dati svoj doprinos te predstavlja dodatna inovativna rješenja koja bi mogla povećati prihode Autotroleja, a bez potrebe da se ponovno stavlja ruka u džep građanima te povećava ili namete ili cijene.

Grmoja, Mandić i Kukuljan

Prijedlozi za razmotriti su slijedeći:

– dorada Autotrolej aplikacije kao temelj fleksibilnosti u pružanju usluga s naglaskom na poticenja on line kupovine godišnjih karata kao stabilnog izvora likvidnosti

– plaćanje vožnji u autobusu kroz scan code sustav

– pogodnosti za vjerne tj česte korisnike 

– osjetno povoljnija godišnja karta naspram mjesečne 

– poticanje I afirmacija kupovine godišnje karte on-line uz mjesečnu otplatu

– opcija plaćanja vožnje u autobusu kreditnom ili debitnom karticom na automatu

– povezivanje s ostalim institucijama na području grada (npr. HNK, sportski objekti…itd) kako bi građani koji koriste javni gradski prijevoz imali dodatne benefite prilikom posjete istih

– zašto korištenje javnog prijevoza ne bi bio određeni doživljaj – glazba u autobusima, klasična ili pak rock koji je dio riječkog identiteta?

– povezivanje s humanitarnim udrugama na području grada – npr. Dan osoba s autizmom kada osobe s autizmom pomažu u prodaji karata a dio prihoda ide za potrebe osoba s autizmom

– olakšice za poslovne subjekte na području grada kako bi njihovi zaposlenici koristili usluge javnog prijevoza

– besplatan Wifi na svim linijama

– mjesečna WiFi pretplata sa streaming opcijama – knjige / filmovi / podcasti / tv emisije 

– dodatan trud oko prodaje oglašavanja pomoću elektroničkih oglasa / zaslona na vozilima

– koristiti u većoj mjeri reklame na putničkim informacijama na stanicama

– povećana prodaja oglasnog prostora na vanjskoj strani i unutrašnjosti autobusa

– digitalne oglasne ploče – ciljane poruke za tvrtke specifične za lokaciju kojom autobus prolazi

– Autotrolej bike – najam Autorolej bicikala do određene točke, nakon toga besplatan prijevoz autobusom (zahtjeva dodatnu investiciju u bicikle, sigurno bi bilo popularno među mlađom populacijom, pogoduje zdravlju a može postati I brend grada)

-osuvremeniti autobusna stajališta – povećati korisnost istog dok osobe čekaju autobus (npr. neki mini kiosk i sl čime bi se osigurao dodatan prihod od zakupa na top lokacijama).

Josip Kukuljan nadovezao se istaknuvši još jedan konkretni primjer neodgovornog upravljanja.

Osnivanje Rijeka plusa i Poslovnih sustava nije dovelo do racionalizacije i optimatizacije poslovanja u tvrtki Autotrolej. Dapače, dovela je do smanjenja standarda u prijevozu građana te smanjila sigurnost putnika. Niti novi autobusi neće biti rješenje ako se na njima ne bude obavljao stručan i redoviti servis. Osim prijeko potrebnog kriznog stožera u Autotroleju tražimo hitnu ispekciju inspektorata rada. Tražimo da policija izvrši kontrolu tahograf listića, naročito onih autobusa koji su vozili po otoku Pagu. 

Mi u Mostu smo upozoravali na loš rad Željka Smojvera zbog čega nam je zaprijetio tužbom kada je preko svog odvjetnika je poslao pismo upozorenja nama i predsjedniku stranke Boži Petrovu. To nas neće obeshrabriti, dapače nastaviti ćemo naš rad još žešće u korist građana Rijeke. Mi još čekamo odgovor što je na Smojverovoj kućnoj adresi u Kostreni radio Tomislav Šuljić član društva Sito Novalja, tvrtke iz Novalje na Pagu koja unajmljuje Autotrolejove autobuse.

U tu svrhu podsjetio je što je već ranije izjavio oko poslovanja Autotroleja na Zrću, a to je slijedeće. 

“Karte su  na Zrću naplaćivali djelatnici koje je postavilo društvo Sito Novalja, a ne Autotrolej. Prema podacima iz sudskog registra Tomislav Šuljić iz Novalje je jedan od osnivača i član uprave društva Sito Novalja s kojima je Smojver kao direktor Autotroleja i sada Rijeka-plusa sklopio Ugovor o prijevozu putnika. Tomislav Šuljić je u razdoblju od 2013.do 2016.godine zastupao tvrtku tvrtku MOTO-RENT NOVALJA d. o. o. i to zajedno sa Marinom Smojver. Tvrtka je u tom razdoblju bila registrirana na adresi Šodići 44 u Kostreni – kućnoj adresi Željka Smojvera! Ovo je eklatantan primjer sukoba interesa pa postavljamo pitanje: u čijem interesu radi Željko Smojver? Da li u interesu Rijeka plusa ili društva Sita Novalja ili u vlastitom interesu?” – zaključio je Kukuljan.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Fiuman Plus

Facebook

Instagram