Povežite se s nama

Fiuman Plus

Objavljena nova društvena mreža Huuk koja se iz Rijeke želi proširiti cijelom regijom, ali i svijetom

Objavljeno

na




Gradski autobus veselih boja s pitanjem “What the Huuk are we doing tonight” koji u zadnje vrijeme vozi Rijekom i obećanje da ćete od srijede, 1. prosinca moći “Proširiti svoje pleme” najavili su lansiranje nove aplikacije u tom gradu. Kakve točno saznali su na portalu Netokracija u razgovoru sa suosnivačem Mateom Starčevićem Filipovićem.

Boravak u inozemstvu bio je za njega ključan, moglo bi se reći, za oba njegova poslovna pothvata nakon povratka u Rijeku. Prvi je digitalna agencija BrightDockkoja se u 3 godina etablirala kao pouzdan tehnološki partner s velikim tvrtkama poput Airbusa, Freelancera, Sky Newsa ili Vodafonea, a koja se ove godine na Deloitte Technology Fast 50 u kategoriji Zvijezde najvećeg rasta plasirala četvrta s rastom od 2010 posto.

A drugi je upravo Huuk, aplikacija za povezivanje ljudi prema interesima, koju ovih dana najavljuju šareni oglasi širom Rijeke. Mateo pojašnjava:

“Dok sam živio u Irskoj jako mi je nedostajala neka aplikacija putem koje bi se lako i jednostavno mogao povezati s nekim za druženje, a da nije za dejtanje. Tamo nisam nikoga poznavao i želio sam upoznati ljude s kojima bih se družio, s kojima dijelim interese, bez obzira na dob i spol.”

Pronalaženje društva u manje od 10 klikova

Kombinacija ideje da napravi takvu aplikaciju, želje da – nakon razvijanja proizvoda za druge, stvori vlastiti digitalni proizvod – i tima stručnjaka koje je okupio u BrightDocku bila je presudna da krene. Nakon dvije godine razvoja koji, priznaje, nije bio bez izazova, gotov je Huuk koji se predstavlja kao društvena mreža koja povezuje ljude prema interesima i lokaciji.

Početkom prosinca Riječani će se, kao prvo lokalno tržište, moći pomoću Huuka povezati i naći društvo za bilo koji zamisliv interes – odlaske u kino ili muzej, igranje društvenih igara, isprobavanje finih kava, planinarenje ili trčanje, odlazak na pub kviz ili hackathon…Mateo naglašava jednostavnost povezivanja:

“Aplikacija je jednostavna za korištenje i ponosimo se time da se ljudi mogu povezati u 10 klikova ili manje. Izaberi svoj interes, stavi par detalja i svi ljudi koji dijele slične ili iste interese će dobiti notifikaciju na telefon i moći ćete se povezati brže nego ikada prije.”

To je tek početak, dodaje, a među planovima već imaju cijeli niz naprednih funkcionalnosti poput traženja društva uz pomoć glasovnih asistenata (otprilike – Siri, nađi mi društvo za kino večeras!), napredno precizno spajanje i interesni feedovi(svaki korisnik vidi feed koji je prilagođen isključivo njegovim interesima)…

Traži se investitor s istim interesom

Osim novih značajki, plan je i geografsko širenje jer ambicije projekta su globalne.

Nakon Rijeke, u planu je lansiranje u Zagrebu, Beogradu i Ljubljani prije ljeta. Nakon toga London pa New York, Tokio, Berlin, Šangaj… tko zna, granice postavlja, kao i uvijek kod sličnih proizvoda – novac.

“Dosadašnji vjetar u leđa su nam bili BrightDockovi klijenti koji su nam omogućili da projekt doguramo do lansiranja u Rijeci, ali za brzo širenje trebamo investiciju. Trenutno aktivno razgovaramo s potencijalnim inozemnim investitorima, prvenstveno u Americi, koja nam je krajnji cilj. Investiciju planiramo potrošiti na lansiranje novih gradova i razvoj te djelomično za privlačenje korisnika.”

Svoju jedinstvenu poziciju potencijalnim investitorima predstavljaju ovako: od postojećih društvenih mreža razlikuju se po tome što spajaju ljude koji se međusobno ne poznaju (ali nisu dating aplikacija), a od postojećih platformi za povezivanje ljudi prema interesima poput Meetupa razlikuju se što je fokus na ljudima i spontanom druženju, a ne na organizaciji događaja.

Pitam ono što sigurno sljedeće pitaju i investitori – a gdje je prihod?

“Plan za monetizaciju je klasičan za takav tip aplikacije, a to je oglašavanje. Našu prednost kod oglašivača vidimo u tome što Huuk ne mora algoritmima pogađati interese korisnika i svrstavati ih u neke persone, mi već znamo koga zanimaju filmovi, koga planinarenje, a koga knjige jer su nam to korisnici sami rekli.”

Koliko je izvedivo pokrenuti globalnu društvenu mrežu – iz Rijeke?

I puno jači igrači, s većih i tehnološki razvijenijih tržišta te “podmazani” milijunima pametnog kapitala, su baš na pokušaju da stvore tako nešto slomili zube. Mateo odgovara, istovremeno ambiciozno i skromno:

“Nama je prvenstveno cilj u Rijeci dokazati koncept i vidjeti da je to uistinu nešto što treba korisnicima. Zatim slijedi Balkan, tj. bivše ex-Yu države i ako tu dođemo do desetina tisuća korisnika, mislimo da ćemo moći postići vrlo visoku valuaciju, koja će nam pomoći u ‘raisanju’ viših rundi, kako bi se širili na ostatak Europe i globalno i akvizirali  korisnike.

Cilj je što prije doći do faze da uspijemo uhvatiti niz faktora koji dokazuju uspješnost, kako bismo mogli akvizirati što veći broj korisnika te samim time napraviti neki krug između nas, korisnika i investitora koji bi htjeli u nas ulagati.

Poznato je da u našoj regiji nema previše ‘mass consumer’ startupova i da su fondovi već nekoliko puta istaknuli želju da se stvore neki.”

Ima li Huuk šanse protiv Facebooka, Twittera, Instagrama…?

Međutim, postoji razlog zašto već neko vrijeme u svijetu startupa ne viđamo pitcheveza nove društvene mreže ili aplikacije za povezivanje ljudi, kao i zašto već dosta godina niti jedna nova mreža nije masovno i globalno uspjela. Razlog se zove – Facebook, Twitter i Instagram.

Teritorij društvenih mreža zauzeli su Golijati s kojima se nitko nema šanse boriti.Čak i ako na trenutak zabljesne neka nova zanimljiva aplikacija, vrlo brzo se dogodi da je netko od divova ili kupi (u boljem slučaju) ili kopira i predstavi kao feature u svojoj aplikaciji.  Obeshrabruje li ga to, pitam Matea:

“Upravo zato smo do zadnje faze sve držali “ispod radara”. Dok naše ideje uspiju doći do tech divova nadamo se da ćemo mi već biti “podmazani” milijunima.”

Iako priznaje da akviziciju Huuka od nekog većeg igrača ne bi smatrao neuspjehom, želja je, naravno, dokazati u Rijeci, a zatim i šire da su on i tim proizveli nešto što korisnicima stvarno treba, a zatim krenuti “snažno i brzo dalje”:

“Smatramo da smo uspjeli naći mali dio unutar samih društvenih mreža koji nije previše zastupljen, a koji korisnike odvraća od ekrana i poziva na druženje i tu gradimo naš fokus. To, doduše, zvuči izvedivo na papiru, ali od lansiranja 1. prosinca ćemo vidjeti kako će ljudi reagirati u stvarnosti”, rekao je Mateo za Netokraciju.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Facebook video

Medvjedići u Rijeci

Fiuman Plus

Facebook

Instagram