Povežite se s nama

Mozaik

Ovacije publike za inauguracijski koncert Kamdzhalova u Zajcu

Objavljeno

na


Nova koncertna sezona u HNK Ivana pl. Zajca započela je monumentalnom 7. simfonijom njemačkog skladatelja Antona Brucknera, to je istovremeno bio inauguracijski koncert Yordana Kamdzhalova, novog šefa dirigenta Orkestra Opere HNK. Radi se o dirigentu mlađe generacije koji je na ovu poziciju došao s pozicije šefa dirigenta Opernog kazališta i Hidelberškog filharmonijskog orkestra. Maestro Kamzdahalov profilirao se kao autoritet za izvođačku praksu simfonija Antona Brucknera, sukladno tome njegov inauguracijski koncert je bio obilježen najpopularnijom Brucknerovom 7. simfonijom u E – Duru pod oznakom WAB 107. Velika je to simfonija u četiri stavka nastala kao hommage Richardu Wagneru, a to se očituje kroz upotrebu wagnerovih tuba instrumenta koji je skladatelj osmislio za svoje operne pothvate te Wagneru svojstvenu, perpetualnu melodijsku liniju.

Prvi stavak Allegro moderato započeo je perfidnom gradacijom napetosti kroz violinsku sekciju na što su se nadovezala čela s mračnim akcentima u srednjem registru. Kako je stavak odmicao sve smo jasnije čuli dirigentove interpretativne zamisli a to je segmentacija svake dionice i profilacija tonova kako bi cjelina bila razjašnjena i povezana. Drugi stavak mirniji Adagio odlikovao se mirnim i neopterećenim dirigentovim pristupom, gudači su činili kamen temeljac povezanosti sekcija, definiranim tonovima posebno su se isticali klarinet i oboa. Kako se primicao kraju čuli smo jedan perfektan forte kakvog u Zajcu još nikada nije bilo . Treći stavak ujedno i najpopularniji Scherzo odvijao se u jednom melodijskom pojasu perpetualne melodije (primjese Wagnera) s nekoliko ponavljanja naslovne teme. Posebno su se istaknuli limeni puhači na koje je dirigent osobito pazio i dao do kraja usmjeren znak za svaki odsvirani ton.

U finalu smo slušali odličnu izvedbu kakva je bila tijekom cijelog koncerta, sinergiju svih zadanih smjernica u smislu interpretacije koje je orkestar predano pratio i bio osobito motiviran odsvirati često izvođenu simfoniju. Dirigentske geste Yordana Kamdzahalova odlikuje malo kretnji i filozofska i/ili konceptualna razrađenost notnog zapisa, dirigent je to koji za pultom izlože svoj kompletan unutarnji svijet, možda su upravo zato njegove izvedbe transcendentalno iskustvo. Kritičar specijaliziranog lista za izvedbe Brucknerovih simfonija zapisao je da su izvedbe Yordana Kamdzahalova iznad čak i Berlinske filharmonije a razlog takvom stavu možemo tražiti upravo u razrađenosti pristupa zaodjenutoga u filozofsko ruho a ne samo površinsko brušenje virtuoznosti. Na posljednjih nekoliko taktova simfonije orkestar se je ustao, to malo teatralnosti dobrodošlo je osvježenje riječkih simfonijskih koncerata. Ono što se može zamjeriti izvedbi su previše plitka crescenda, povremeno nedefinirana niža laga u violinističkom corpusu i mostovi tj. dinamički prijelazi u 4. stavku, sve su to stvari koje će sigurni smo, maestro Kamdzhalov izbrusiti.

Publika je izvedbu nagradila povicima bravo dok je orkestar odgovorio kratkim dodatkom: fragmentom 3. stavka. Na kraju recimo nešto o izvedbi Turandot u HNK u Zagrebu u radikalno osuvremenjenoj verziji talijanskog režijskog dvojca Ricci/Forte. Iako su pljuvanja po toj produkciji bila u svakom smislu pretjerana, izvedba donosi nekoliko sjajnih solista: Rebeku Lokar, Renza Zuliania i Valentinu Fijačko Kobić uz dirigenta Marcella Mottadellija, novog ravnatelja Opere HNK u Zagrebu, riječ je o dobrom dirigentu i kvalitetnom zanatliji. Pozabavimo se mi sada Valentinom Fijačko našom gošćom u Opatiji prošloga ljeta. Valentina Fijačko bila je najcjelovitija i karakterno najbolje ocrtana Liu, dobrodušna robinja koja se bori između odanosti gospodaru i ljubavi što je Fijačko Kobić interpretirala svakim djelom svoje pojave na sceni, posebno je bila izražena mimika lica. U pjevačkom smislu njen profilirani sopran plutao je dvoranom, prijelazi iz viših u niže lage bili su i više nego dojmljivi a fraziranje prodorno i kontrolirano, na izlazu s predstave njena interpretacija ostavlja najviše utiska na svakog iskonskog ljubitelja opere, ne čudi stoga što je za ulogu Liu dobila nagradu HNK. Svi koji su u mogućnosti neka posjete HNK u Zagrebu i odgledaju Turandot, isplatit će im se. Prošle sezone je naš operni ansambl Zajca imao dva vrlo uspješna gostovanja u Zagrebu s hvaljenim Otellom. Idemo sada dalje u sezonu i jedva čekamo Requiem G. Verdija u Zajcu, također pod ravnanjem Yordana Kamdzhalova.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Fiuman Plus

Facebook

Instagram