Povežite se s nama

Vijesti

Poduzetničke ćakule: Ultimativni cilj razvoja destinacije je poboljšanje života lokalnog stanovništva

Objavljeno

na




“Poduzetničke ćakule” u Poduzetničkom inkubatoru HUBBAZIA, 8. su ovogodišnja panel rasprava održana na temu  “Izazovi ulaganja u destinaciju”. O njoj su s naglaskom na male i srednje poduzetnike opatijskog kraja svoja mišljenja i teze podijelili: opatijski gradonačelnik Fernando Kirigin, direktorica Odjela za ljudske resurse Amadria Park hotela Tihana Radojković i docentica na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu dr. sc. Daniela Soldić Frleta.

Panelisti su uvodno publici pojasnili raspon pojma koji obuhvaća ulaganja u destinaciju, a koji se primarno odnosi na velike investicije u građevinskom smislu, bilo da se radi o obnovi postojećih ili izgradnji novih kapaciteta, održavanju ili izgradnji komunalne i druge infrastrukture. Međutim panelisti su se složili da mali i srednji poduzetnici također sa svojim direktno ili indirektno uz turizam povezanim djelatnostima itekako čine dio ukupnog investicijskog poligona.

– Prije nego sam postao gradonačelnik bavio sam se poduzetništvom te jako dobro znam što znači podrška koju poduzetnici očekuju od jedinice lokalne samouprave. U tom se dijelu kao gradonačelnik ne štedim i ako je potrebno sam kucam na vrata ili čekam u redu za informaciju među više od 500 načelnika i gradonačelnika u Republici Hrvatskoj kako bih olakšao onima kojima je konkretna informacija potrebna. Tim više, potrebna nam je lokalna sinergija, ali i stručnost za koju bih volio da je opatijska te da aktiviramo sve resurse kroz koje možemo ulagati u našu destinaciju. Upravo tu vidim prostor za povezivanje većine sadašnjih i budućih poduzetnika s turističkim gospodarstvom u našem kraju, kazao je gradonačelnik Kirigin obraćajući se polaznicima opatijskog start – upa Hubbazia.

Istu je misao podržala i Daniela Soldić Frleta, inače i članica projektnih timova za izradu nacionalne i master strategije održivog razvoja u turizmu za Kvarner.

– Kod nas je još uvijek mnogo administrativnih prepreka koje je spomenuo i gradonačelnik, a koje znatno otežavaju cijeli proces postajanja poduzetnikom. Upravo je to jedna od tema koja se ispostavila važnom i na kojoj treba dodatno raditi jer gotovo sve djelatnosti koje nisu vezane neposredno uz turizam itekako mogu pomoći upravo – turizmu. Kod vaših polaznika primjećujem zavidnu dozu inovativnosti u poslovnim idejama te sve i jednu vidim kao podržavajuću i za turizam. Uostalom, bilo koja vrsta ulaganja u destinaciju pa tako i putem poticanja poduzetništva na ovakvim susretima ili edukacijama, u konačnici se mora vratiti samoj zajednici kroz bolji životni standard svih njenih stanovnika, poručila je Soldić Frleta.

Tihana Radojković iz Amadria Park Hotela je, pak, objasnila kako hotelijeri imaju kapaciteta za kreiranje dodatnih, izuzetno traženih experience sadržaja za svoje goste. Međutim, hotelijeri su primarno ipak usmjereni na svoj glavni proizvod, dok bi lokalni poduzetnici mogli biti upravo glavni kreatori doživljanosti te sadržaja i usluga koje gostima nude upravo tu dodatnu vrijednost u destinaciji.

Na samome kraju, a nakon pitanja iz publike, panelisti su se složili oko toga da je Opatija zbog svoje povijesne turističke uloge i svog ukupnog turističkog razvoja do danas postala poželjna investicijska zona koja osim tradicije, iznimnog geografskog položaja i mikroklime, za razliku od većine drugih ljetnih destinacija u zemlji, nudi dodanu vrijednost. Ona se zove cjelosezonski turizam koji jamči turističku potrošnju tijekom cijele godine.

Marketing
Marketing
Marketing

Facebook video

Medvjedići u Rijeci

Fiuman Plus

Facebook

Instagram