Povežite se s nama

Vijesti

Pogledajte kako izgleda Špajza – trgovina u kojoj kupujete točno koliko vam treba

Objavljeno

na

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Plastični otpad ogroman je ekološki problem, a jedan od koraka za njegovo rješenje su trgovine koje ne koriste plastičnu ambalažu. Od danas i Rijeka ima svoju trgovinu bez otpada – u Ružićevoj ulici otvorena je “Špajza”, javlja Radio Rijeka.

U svijetu se svake minute upotrijebi čak milijun plastičnih vrećica, koje se u prirodi zatim razgrađuju i do tisuću godina, pri čemu otpuštaju otrovne čestice u zemlju i vode. Iako na prvi pogled izgleda da nitko od nas ne može baš puno učiniti da se taj ogromni problem riješi, treba razmisliti o sljedećem izračunu: dakle, kada bi samo svaki peti građanin Hrvatske – koja je među najmanjim državama svijeta – prestao koristiti plastične vrećice, sljedeća bi generacija u prirodi zatekla 200 milijardi vrećica manje!

Stoga s veseljem pozdravljamo prvu zero-waste trgovinu u Rijeci. Naime, “Špajza” će sve namirnice prodavati u rinfuzi, čime će, kao prvo, poštedjeti Zemlju otpada od plastične ambalaže, a kao drugo, smanjiti količinu hrane koja se baca – jer ćemo moći kupiti brašna, žitarica, ulja, sapuna i svega ostaloga točno onoliko koliko nam treba.

Inače, u svijetu u kojemu više od 20 tisuća djece svakoga dana umre od gladi, na godinu se baci više od milijarde tona hrane, što je trećina ukupne svjetske proizvodnje. U Hrvatskoj se svake godine baci hrane vrijedne oko tri milijarde kuna, a svatko od nas godišnje u prosjeku baci hrane u iznosu od gotovo tisuću kuna.

Zato su mlade Riječanke, agronomkinja Dina Benazić i prevoditeljica Ana Kovačević, osmislile “Špajzu”, u koju ćemo po namirnice dolaziti sa svojim staklenkama i platnenim ili papirnatim vrećicama, i odnositi hranu i potrepštine u ambalaži koja se može ponovno koristiti i naposljetku kompostirati. Za one zaboravljive, ekološke ambalaže uvijek će biti i u dućanu, donosi Radio Rijeka.

“Proizvodi na policama uglavnom su ekološkog podrijetla, i to iz hrvatskih OPG-ova i s malih gospodarstava, jer želimo potaknuti konzumaciju zdrave i provjerene hrane, kao i proizvodnju malih proizvođača”, ističu Dina i Ana, koje “Špajzu” nazivaju svojim životnim projektom, a pokrenule su ga kao dio osme generacije Startup inkubatora u Rijeci.

Marketing
Marketing

Facebook

Instagram