Povežite se s nama

Kultura

Prezentacija glazbenog bogatstva u režiji Orkestra Opere HNK Ivana pl. Zajca

Objavljeno

na


HNK Ivana pl. Zajca podario nam je još jedan repertoarno bogat koncertni program, radi se o simfonijskom koncertu Orkestra opere HNK kojim je ovom prilikom ravnao gost iz daleke Koreje TaeJung Lee, solist je bio hornist Boštjan Lipovšek. Epohalno širok programski luk koncerta činile su skladbe Daniela Espena, Richarda Straussa i Felixa Mendelssohna.

Početak večeri obilježila je svjetska praizvedba peterodijelne skladbe „The eternal return” mladog talijanskog skladatelja Daniela Espena, radi se o programatski razrađenoj skladbi što joj daje posebnu draž. U popratnoj knjižici skladatelj je svaki dio posebno obrazložio publici, riječ je o metafizičkoj introspekciji umjetnikove duše pretočenoj u note.

Orkestar je objeručke prihvatio novo djelo i izveo ga predano i fokusirano, sekcije su bile povezane i uigrane a dinamika odmjerena. „The eternal return” je neoklasičan glazbeni kroj s povremenim atonalitetnim ukrasima koje je posebno lijepo oblikovao vođa dionice violončela. Maestro Lee studiozno je pristupio partituri izuzetno bogate orkestracije koja obiluje glazbenim idejama a jednim malim ali zamjetljivim fragmentom ponire i u Jazz. Dirigent je nastojao smionim odabirom tempa ispričati priču skladbe što je posebno došlo do izražaja u posljednjem petom djelu „Fight for survival”, borba koju sugerira naslov kirurškom se preciznošću ocrtavala u orkestralnom muziciranju.

Daniel Espen pokazao se kao kompozitor impresivnog bogatstva idejama i sklonosti lajtmotivima na suvremen način. Ipak skladba iako obiluje već spominjanim idejama niti jedna od njih nije do kraja razrađena što se intenzivno osjeća pred sam kraj. A mi kao uvijek pozdravljamo svaki repertoarni iskorak našeg kazališta, a Eternal return” je dopadljiva i publici prijemčljiva skladba koja će se sigurno zadržati na repertoaru i u budućnosti. Nakon praizvedbe na pozornicu je došao hornist Boštjan Lipošek glazbenik velikog međunarodnog ugleda ne samo kao solist već kao i orkestralni glazbenik (stalni je član Simfonijskog orkestra RTV Slovenije).

Kao solist u Koncert za rog i orkestar u es – duru Richarda Straussa sjajno se snašao, već od prvog odsviranog tona vidjelo se da ima veliko iskustvo s koncertom i da je glazbenik bespogovorno predan notnom zapisu. Tonovi roga su mu bili prodorni i meki, dinamika odmjerena a staccato fluidan i ne preoštar, prijelazi iz viših u niže registre roga svakog su slušatelja mogli istinski zadiviti. Orkestar i dirigent solistu su pružili pouzdanu pratnju u svim njegovim agogikama.

Maestro Lee u nekoliko je navrata postigao savršenu stopljenost orkestralnih glazbala s rogom kao solističkim glazbalom, posebne pohvale drvenim puhačima i vitalnom violinskom corpusu. Boštjan Lipovšek pozdravljen je srdačnim pljeskom riječke publike. Koncert je završio Petom simfonijom „Reformacijskom” njemačkog romantičara Felixa Mendelssohna. Maestro Lee je od početka izvedbe čvrsto i beskompromisno nametnuo svoju interpretacijsku maksimu koju je orkestar vjerno i predano pratio, zadivljuje dirigentova moć uvjeravanja glazbenika pokretom da prihvate njegove zamisli, maestro ih je svojim dirigentskim kodama smirivao kako bi svoje dionice odsvirali lijepo i čisto.

Bilo je posebno dojmljivo čuti i motive Wagnerove posljednje opere Parsifal (koja je u biti svečani posvetni prikaz, kako ju je odredio skladatelj) u Mendelssohnovoj Petoj simfoniji. Kompletnom četverostavačnom skladbom orkestar je zvučao moćno, poletno i uigrano. Posebne čestitke drvenim puhačima dok je koncert majstoru Antonu Kyrylovu ovo bio jedan od ponajboljih nastupa, odlično je oblikovao solo dionice te kolosalno održavao koheziju orkestra. Solidno popunjeno gledalište HNK Ivana pl. Zajca moglo se u hladnoj zimskoj noći ugrijati toplinom najljepših stranica klasične glazbene literature.

Marketing
Marketing
Marketing

Fiuman Plus

Facebook

Instagram