Mozaik
Rahmanjinov i Čajkovski za kraj koncertne sezone u Zajcu

Orkestar Opere HNK Ivana pl. Zajca održao je svoj posljednji koncert u sezoni 2018./2019., za dirigentskim pultom orkestra stajao je maestro Yordan Kamdzhalov, u ulozi solista našao se pijanist Michail Liftis. Orkestar nas je prošetao kajdankama dvojice Rusa – Sergeja Rahmanjinova i Petra Iljiča Čajkovskog. U prvom djelu slušali smo Drugi koncert za klavir i orkestar u c- molu Sergeja Rahmanjinova.
Michail Liftis ponudio nam je prodornu interpretaciju omiljenog klavir – koncerta vještom razdiobom samostojećih i povezanih tonova pokazao je publici svoj glazbeni intelekt koji odiše interpretacijskom širinom, ne pukim natucanjem tonova i forsiranjem virtuoznosti. Pijanistički genij Liftisa izrasta iz kontemplativnosti interpretacije, navedeno je došlo do izražaja u drugom stavku „Adagio sostenuto”. Također Liftis pokazuje sklonost polaganijim tempima i tzv. beskonačnoj melodiji, navedeno smo mogli podrobnije čuti u opsežnom dodatku nakon izvedbe s orkestrom. Gost riječkog koncerta itekako zna publici „prodati priču” koja predstavlja njegov doživljaj glazbenog djela koje izvodi, riječka publika je „priču” Michaila Liftisa prihvatila i vrlo fokusirano slušala – dogodila se glazba, sintagma je to koja predstavlja sukus prvog djela koncertne večeri. Maestro Yordan Kamdzhalov pružio je solistu sigurnu pratnju, posebno kako se c-mol koncert primicao konkluziji. Istovremeno, maestro Kamdzhalov je orkestralne fragmente koncerta Sergeja Rahmanjinova izveo u ljepoti njihove potpunosti. Drugi dio koncerta protekao je u znaku Pete simfonije u e – molu Petra Iljiča Čajkovskog.
Šef dirigent orkestra Opere HNK Yordan Kamdzhalov zamislio je simfoniju vrlo minuciozno sa specijalnim zadacima za svaku orkestralnu sekciju. Opisani pristup pridonio je tome da dobro čujemo sve ritmičke obrasce koje je Čajkovski utkao u svoje simfonijsko pletivo, to je došlo do izražaja u trećem stavku trodobnog takta valcera. Što se tiče orkestralnih sekcija posebne pohvale sekcijama drvenih i limenih puhača. Ono što se može zamjeriti koncertu je previše bučna interpretacija Pete simfonije, navedeno spada u interpretacijsku slobodu maestra Kamdzahalova, ali treba uzeti u obzir nešto što se zove stilsko određenje skladateljeva opusa. Simfonije Petra Iljiča Čajkovskog ne pripadaju monumentalnom simfonizmu Brucknera i Mahlera, sukladno tome, iziskuju nešto manji decibelni obim. Koncertni majstor bio je Martin Draušnik.
Izuzetne pohvale izričemo ravnatelju Opere Petru Kovačiću koji se pridružio orkestru na svom instrumentu violončelu, tim činom dokazuje koliko mu je stalo do kvalitete i dojma koji će ostaviti direkcija na čelu koje se nalazi, Kovačić je bio član orkestra i prilikom nedavne premijere Elektre. Koncertna sezona u Zajcu ovim je koncertom zaključena, čestitke upravi Zajca na odličnoj sezoni. Publika je posljednji koncert ispratila ovacijama, a mi se već sada radujemo novim glazbenim poslasticama u našem kazalištu.
