Vijesti
Stara cijev tunela Učka se temeljito obnavlja, sve će biti gotovo početkom ljeta

Za nepune dvije godine završit će gradnja Istarskog ipsilona, nakon čega će Istra punim profilom autoceste biti povezana s ostatkom Hrvatske. Trenutačno su aktivna četiri gradilišta u dvije županije, od mosta Mirna do druge trake kolnika u Matuljima. U promet će najprije biti puštena obnovljena prva cijev tunela Učka, već ovoga ljeta.
Kao na dlanu djelatnici Bina Istre sav promet u obje cijevi tunela Učka imaju 24 sata. U sezoni to znači 70 tisuća vozila na dan.
– Na ovome dijelu video zida imate tunel Učku, novu cijev, donji dio zida namijenjen je za video nadzor stare cijevi, nakon rekonstrukcije, govori Lucijan Dušić, tehnički inženjer Bina Istre, koncesionara Istarskog ipsilona, javlja HRT.
A u staroj cijevi – radovi u punome jeku.
Četrdeset pet godina stara prva cijev tunela Učka doživjela je svoju prvu temeljitu obnovu. Ogoljena je gotovo do neprepoznatljivosti.
Demontirana je kompletna oprema na svodu, mijenjaju se svi kabeli, video i protupožarni sustavi, hidrantna mreža. Temelji cijevi se ojačavaju i to na dubini od čak 3 metra ispod kolnika.
– Zatekli smo postojeću cijev, kad smo je otvorili, u puno lošijem stanju nego što smo očekivali, to nam je uzelo više vremena, nadamo se da ćemo završiti ovog ljeta, govori Dario Silić, generalni direktor Bina Istre, koncesionara Istarskog ipsilona.
Zahtjevni radovi u tri smjene
Unatoč zahtjevnim radovima u tri smjene, vodi se računa i o zaštiti izvora pitke vode koji opskrbljuje cijelu Liburniju, a on je – usred tunela.
– Isto tako i Opatija i Matulji piju tu vodu koja dolazi odavde i zato je toliko strogo napravljen sustav odvodnje iz same cijevi, ističe Ivica Šuran, Odjel održavanja i upravljanja Bina Istre, koncesionara Istarskog ipsilona.
Stotine radnika uglavnom domaće operative rade na još tri gradilišta.
– Dupliramo most Mirna na zapadnom Ipsilonu i vijadukt Limska Draga i gradimo autocestu od tunela Učka, sve do spoja sa zaobilaznicom Rijeke, kaže Christian Santaleza, tehnički direktor Bina Istre, koncesionara Istarskog ipsilona.
Radovi na tunelu, Mirni i Limu te Matuljima, stoje 200 milijuna eura i trebali bi završiti 2027.
Time završava projekt istarskog ipsilona. No, sve su glasnija šaputanja o novome kraku, od Kanfanara do Labina i – istarskome X-su.
