Povežite se s nama

Biznis

Stigao najveći brod u povijesti riječke luke

Objavljeno

na



Gerda Maersk, najveći brod u povijesti riječke luke privezan je danas na kontejnerski terminal Brajdica. Riječ je o novom zajedničkom tjednom servisu brodara MAERSK i MSC koji Rijeku direktno povezuje sa Dalekim istokom, a predstavljanju novog servisa nazočio je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel.

Gerda Maersk prvi je kontejnerski brod u zajedničkom tjednom servisu brodara Maersk Line i MSC koja Rijeku direktno povezuje sa Dalekim Istokom. Ujedno je Gerda Maersk, s duljinom od 366,98 m i kapacitetom 10.150 TEU novi rekorder po veličini brodova u povijesti riječke luke. Najavi novog brodskog servisa nazočili su gradonačelnik Vojko Obersnel, novi i stari izvršni direktor Adriatic gate container terminala, Alessandro Becce i Phillip Marsham, predstavnica brodara MAERSK LINE Nikolina Ugrin i MSC – Mediterranean Shipping Co., Mladen Šinko te Vlado Mezak ravnatelj Lučke uprave Rijeka i Pavao Komadina predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave.

Dva najveća svjetska kontejnerska brodara, MAERSK LINE i MSC – Mediterranean Shipping Co. prošle su godine zaključili Ugovor, pod nazivom 2M East-West Network na rok od 10 godina, povezujuću tržišta Azije/Europe i SAD. Oba brodara su za ovaj projekt ukupno angažirali 193 broda na 22 brodske linije s ticanjem 77 svjetskih luka, ukupnog kapaciteta preko 2, 4 miliona TEU jedinica. Operacionalizacija ovog Ugovora započela je početkom ove godine. U postojećem servisu za jadranske luke Kopar, Trst i Rijeka predviđeno je tjedno ticanje, u Rijeci svakog četvrtka, s ukupno 15 brodova u servisu kapaciteta od 9.650 do čak 11.300 TEU jedinica. Ishodište servisa započinje na Zapadnoj obali USA, a nakon prelaska preko Pacifika, brodovi će redovito ticati slijedeće luke: Busan (Koreja) i nakon toga sve najvažnije luke na Dalekom istoku (Shanghai, H.Kong, Chivvan, Singapore). Oba brodara prepoznala su potencijal riječke luke i uključili je u svoj tjedni servis, omogućujući time najbrže veze sa najvažnijim izvoznim i uvoznim tržištima za Dalekom istoku. Novim servisom također se otvaraju velike mogućnosti privlačenja dodatnih tereta, poglavito iz zemalja srednje Europe, poput Mađarske i Slovačke, i s dugih tržišta koja prirodno gravitiraju luci Rijeka.

Zahvaljujući dosadašnjem izvršnom direktoru AGCT, Phillipu Marshamu i cjelokupnom AGCT timu na svemu što su učinili na promociji riječkog prometnog pravca, Vojko Obersnel, gradonačelnik grada Rijeke je izjavio kako su novi brodski servis s Dalekim istokom i privez čak 367 m dugog broda na terminal Brajdica, potvrda opravdanosti ulaganja i ispravnosti cijelog projekta, od pronalaženja dobrog partnera, zajedničkog ulaganja Vlade RH, Lučke uprave, HŽ-a i filipinskog partnera. Ulaskom u EU sve je postalo puno jednostavnije, a Rijeka je u dokumentima Europske komisije koji određuju koridore prometa robe, navedena kao jedna od 50-tak važnih luka. Zo naglašava potrebu izgradnje novih kapaciteta i rekonstrukciju te izgradnju željezničke pruge, što je jedna od strateških odrednica razvoja Rijeke do 2020.

Novi izvršni direktor AGCT Alessandro Becce je kazao kako će privez Gerde Maersk ostati posebno obilježen u povijesti razvoja, ne samo Rijeke kao luke, već i cjelokupnog riječkog prometnog pravca. Posebnost ovoga servisa je njegovo ishodište na Zapadnoj obali SAD-a odakle povezuje 4 kontinenta – Sjevernu Ameriku, Aziju, Afriku i Europu. Rijeka kao posljednja od tri jadranske luke u rotaciji ima prednost najkraćeg tranzitnog vremena prema lukama na istoku. Put od Rijeke do krajnje destinacije u Aziji – Šangaja traje 31 dan. Becce je također zahvalio svom prethodniku, Phillipu Marshamu i njegovom timu na činjnici da je uspio stvoriti povjerenje kod brodara u Riječki prometni pravac. Becce je zahvalio i Luci Rijeka, Lučkoj upravi Rijeka, Gradu Rijeci i cjelokupnoj pomorskoj zajednici što su osigurali sve potrebno za prihvat ovako velikih brodova poput Gerde Maersk . Potencijal za privlačenje novih tereta iz srednje i jugoistočne Europe je zaista velik, ostaje još samo osigurati pouzdanu i redovitu vezu sa kopnene strane, kazao je Becce.

Vlado Mezak, ravnatelj Lučke uprave Rijeka je dodao kako je postavljanjem plutače ispred kontejnerskog terminala omogućeno privezivanje brodova do 370 m duljine. „Bilježimo isti trend rasta kao i prošle godine, ako ne i veći, no moramo biti bolji od drugih ako želimo privući nove terete“, rekao je Mezak te dodao kako će se u suradnji sa HŽ-om uskoro urediti i željeznički kolodvor na Brajdici.

Predstavnici AGCT pozdravili su se sa zapovjednikom Gerde Maersk i predali mu plaketu dobrodošlice. Brod Gerda Maersk iskrcat će na Brajdici 371 kontejner a ukrcati 689.

Grad Rijeka

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Fiuman Plus

Facebook

Instagram