Dva mlada Riječana već neko vrijeme rade na izradi mobilne aplikacije RiBus za smartfone koja će prvenstveno biti od iznimno velike koristi svima onima koji svakodnevno koriste riječki gradski prijevoz. Radi se o aplikaciji uz pomoć koje ćete lakše doznate sve bitne informacija za korištenje autobusa, a u pojedinim slučajevima i kad bi trebao autobus stići na vašu stranicu.
Aplikacija se nalazi u završnoj fazi izrade, ali njezini kreatori Mario Lončar i Jasmin Abou Aldan prema svemu sudeći planiraju je nastaviti unaprijeđivati i nakon njezine objave, pa će s vremenom biti dodane i nove funkcije.
“Cijeli ovaj projekt smo kolega započeli u obliku završnih radova na Odjelu za Informatiku Sveučilišta u Rijeci, te ga kasnije u slobodno vrijeme spojili u jednu aplikaciju koju smo smatrali najkorisnijom ponajprije svim novim studentima koji dolaze u grad Rijeku (godišnje oko 6.000 novih studenata), kao i svim turistima i građanima grada Rijeke”, rekao nam je Aldan na početku razgovora.
Još ste prije dva mjeseca otkrili kako radite na aplikaciji koja će biti od velike koriste svima koji koriste gradske autobuse u Rijeci. Recite nam malo više o aplikaciji koju pripremate.
“S obzirom da je trenutno malo kompliciranije i teže doći do svih potrebnih informacija o voznim redovima (dostupni su trenutno samo preko službene stranice i na autobusnim stanicama), vremenima kretanja (minute dolazaka su prikazane samo na stanicama za linije koje njima prolaze, dakle ne za sve linije i nigdje drugdje) i lokacijama stanica, došli smo na ideju kako bismo sve te informacije mogli objediniti u jedinstveno iskustvo dostupno svima.”
“Aplikacija je podijeljena u dva glavna dijela. Prvi dio aplikacije trenutno nudi prikaz voznih redova (koji nije u PDF formatu) kao i računanje vremena kada bi po voznom redu autobus trebao krenuti s odabrane stanice, a drugi dio se odnosi na prikaz svih stanica, kao i mogućnost pokretanja navigacije do odabrane stanice.”
“Ono što bismo u budućnosti voljeli implementirati u aplikaciju su i obavijesti korisnicima (u obliku push notifikacije) vezane za promjene voznog reda, otkazivanje nekih linija radi vremenskih neprilika, itd. Također bi se mogla implementirati opcija kupovine karata preko aplikacije, kao i ostatak linija koje trenutno nisu unutar aplikacije (prigradske linije).”
U kojoj je fazi izrada aplikacije?
“Aplikacija je završena za iOS i trenutno je u fazi testiranja prije javnog puštanja te se dovršava i za Android. Stoga se nadamo da bi do početka ljeta mogla izaći istovremeno za obje platforme. U svrhu testiranja pozivamo sve zainteresirane koji imaju iPhone 4S ili noviji da nam se jave na info@jamaco-sw.com kako bi i oni mogli biti dio tima koji testira aplikaciju i na taj način nam pomoći da aplikacija postane još bolja prije službenog izlaska.”
Izrađujete li je u suradnji s Autotrolejom i kakva je njihova reakcija na izradu aplikacije, ukoliko su upoznati s njom?
“S Autotrolejom smo imali ugodno druženje kako bismo ih upoznali s našim radom, a sama aplikacija i ideja koju smo im predstavili im se svidjela. Nažalost, trenutno ne možemo imati s njima neku veću suradnju, no i ovim putem im zahvaljujemo što nam pomažu oko ustupanja nekih podataka oko voznih redova i lokacija autobusnih stanica.”
Kome će sve aplikacija biti dostupna i hoće li biti besplatna?
“Aplikacija će biti dostupna svim korisnicima Android i iOS sustava, a nadamo se u budućnosti i podršci za Windows Phone platformu. S obzirom da se radi o aplikaciji kojoj je cilj učiniti podatke dostupne svima, aplikacija će biti besplatna i bez reklama”, otkrili su za portal Fiuman.hr iz Jamaco Softwarea te ćemo objaviti dodatne informacije kad aplikacija postane javno dostupna.
