Povežite se s nama

Vijesti

Stiže brza gradska željeznica?

Objavljeno

na


Uvođenje brze gradske željeznice na širem riječkom području nešto je što se spominje već više godina. No, do sada, iako je to bilo u više navrata najavljivano, nikakvi ozbiljniji i konkretniji potezi na realizaciji tog projekta nisu napravljeni.

Taj način javnog prijevoza zbog toga je pomalo i pao u zaborav, praktički nitko to više nije ni spominjao sve do konca ovog tjedna kad se pojavila vijest o izradi studije o izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge u Rijeci. Studija je prvi dio dokumentacije koja je neophodna za realizaciju projekta izgradnje drugog kolosijeka postojeće željezničke pruge kroz grad Rijeku, na dionici od Škrljeva preko centra grada i Matulja do Jurdana.

Studija je dovršena još u listopadu prošle godine, ali je tek sad predstavljena javnosti, te se nastavljaju aktivnosti na izradi projektne dokumentacije koja je potrebna za ishođenje dozvola. Tako će se izrada idejnih i glavnih projekata za ovaj zahvat u veljači 2015. godine kandidirati za sufinanciranje EU fondu pod nazivom CEF (Connecting Europe Facility), a očekuje se da će se odobriti nepovratna sredstva s udjelom od 85% vrijednosti projekta.

Ukoliko se krene u realizaciju ovog nedvojbeno kvalitetnog projekta, ponovno se otvara ozbiljna mogućnost uvođenja brze, odnosno lake gradske željeznice koja bi vozila primjerice na relaciji Vežica – Sušak – centar grada – Kantrida – Matulji.

Neki će se možda sjetiti projekta otprije par godina kad je već predstavljena mogućnost uvođenja te željezničke linije i prema tadašnjem planu sadržavala bi čak 18 stanica u Rijeci i okolnim mjestima. No, radi se o izuzetno skupom projektu za čiju je realizaciju potrebno prema nekim procjenama oko četiri godine, pa nije za očekivati da bi ovaj vid javnog prijevoza mogao zaživjeti prije 2020. godine. Sve to pod uvjetom da se naravno i donese odluka o njegovom pokretanju, ali sad bi u ovom slučaju trebali postojati najbitniji tehnički preduvjeti, iako se drugi kolosijek izgrađuje primarno zbog povećanja kapaciteta za prijevoz tereta iz luke.

Pogledajte nacrt plana izgradnje drugog kolosijeka.

dr-kolosijek

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Fiuman Plus

Facebook

Instagram