Povežite se s nama

Vijesti

Što napraviti s “Karolinom Riječkom”? Jedan prijedlog je Muzej industrijske baštine

Objavljeno

na



Atraktivni poslovni prostor na adresi Korzo 7, 9 i 11 već je dulje vrijeme prazan nakon što se trgovina H&M preselila. Na javne natječaje za zakup “Karoline Riječke” ne javlja se nitko, iako se u Grad Rijeku javilo više zainteresiranih potencijalnih zakupaca.

Gradski vijećnik Vedran Vivoda uputio je gradonačelniku Marku Filipoviću pitanje, odnosno prijedlog da se taj prostor možda iskoristi za stvaranje Muzeja industrijske baštine.

“Postoji li mogućnost da se u prostu „stare Name“ na Korzu postavi izložba Riječki torpedo PRVI NA SVIJETU i to kao stalni postav, te se zgrada prenamijeni u prostor namijenjen kulturi? Postoji li mogućnost da to postane Muzej industrijske baštine? Ova je izložba prvi konkretan korak prema muzejskoj zbirci – muzeju industrijske baštine. O nužnosti muzeja toga tipa u Rijeci promišlja se već više godina jer malo je gradova koji se mogu pohvaliti bogatom industrijskom povijesti poput našeg grada.

Nevjerojatna su dostignuća postigli naši sugrađani na području tehnike i time postigli osobit uspon Grada Rijeke krajem 19. i početkom 20. stoljeća. Zahvaljujući torpedu Rijeka je doživjela osobiti svjetski ugled. Upravo su u tvornici torpeda uvedene brojne tehničke inovacije, izumljeni i prvi put iskušani brojni novi instrumenti, poput ranih akustičkih i aerodinamičkih istraživanja ili dokaz proboja zvučnog zida.

Oko izložbe o riječkom torpedu okupili su se brojni suradnici raznih struka i različitih interesa te više nego suradnički raspoloženi muzeji i druge ustanove.
S obzirom na sve bliži početak gradnje kompleksa Žabica i zatvaranja trenutačnog izložbenog prostora izložbe, nužnost je sačuvati ovu vrijednu izložbu kao cjelinu i naći joj adekvatan prostor. Smatramo da je prostor „stare Name“ i više nego reprezentativan za ovu svjetski važnu izložbu”, navodi se u pitanju i prijedlogu.

Gradonačelnik Filipović odgovorio je kako taj prostor ipak nije adekvatan za spomenutu namjenu.

“Tvrtka H&M je 30. rujna 2021. godine vratila poslovni prostor koji je od tada  bez korisnika, odnosno zakupca. Zakupljen je samo prostor na adresi Korzo 7 i to površine 80 četvornih metara koji, temeljem Ugovora o zakupu, koristi Primorsko-goranska županija za obavljanje djelatnosti opće javne uprave NKD. 84.11 po cijeni od 16 eura po četvornom metru bez PDV-a.

S obzirom da je prostor na adresi Korzo 9  i 11 slobodan, nadležne gradske službe održale su niz sastanaka sa zainteresiranim gospodarskim subjektima te je, sukladno povratnim informacijama, prostor oglašavan, primjerice samo u 2022. godini čak sedam puta. Kako sam obaviješten iz Odjela gradske uprave za gospodarenje imovinom, pritom je na javnim natječajima, uz djelatnost trgovine, bila oglašena i djelatnosti ugostiteljstva, odnosno kavana, djelatnosti računalnog programiranja i savjetovanja, kao i djelatnosti specijalističke medicinske prakse. Nažalost, unatoč inicijalnom interesu gospodarskih subjekata, nizu održanih sastanaka te obilascima prostora i predstavljanju njegovih potencijala, još uvijek nije pristigla prijava na natječaj.

U međuvremenu je Odjel gradske uprave za gospodarenje imovinom zaprimio nekoliko inicijativa da se navedeni prostor  privremeno, za vrijeme turističke sezone 2023. godine, koristi za kulturne i promotivne sadržaje, odnosno kao izložbeni prostor koji će obogatiti turističku ponudu, kao što je to dijelom bio primjer i tijekom ovogodišnjeg Riječkog karnevala, a kao dodatan doprinos razvoju urbanoga turizma u samom središtu grada. Trenutačno je konkretiziran upit Primorsko – goranske županije da se u prostoru predstave rezultati projekta Kulturno – turistička ruta Putovima Frankopana te će se sve prispjele inicijative u narednom razdoblju svakako razmotriti. Procjenjuje se, naime, da bi ovakve aktivnosti, uz promociju Rijeke, mogle promovirati i vrijednosti i atraktivnost ovoga prostora.

No, upravo zbog činjenice da je riječ o vrlo atraktivnom poslovnom prostoru, svakako će i nadalje biti oglašavan putem javnih natječaja za sve djelatnosti čije obavljanje je u njemu pogodno te vjerujemo da će dobiti svog zakupca i tako osigurati stalan i izdašan prihod gradskom proračunu.

Vezano za upit postoji li mogućnost da se u navedenom prostoru organizira Muzej Torpeda, za istaknuti je da taj prostor, nažalost, nije primjeren toj svrsi, s obzirom na težinu eksponata i njihovu količinu. U svakom slučaju slažem se s Vašim navodima o nužnosti očuvanja ove vrijedne izložbe te se u tom smislu čine napori da se iznađe najoptimalnija lokacija za smještaj Muzeja torpeda. Mjesto za smještaj izložbe torpeda aktivno se traži na drugoj lokaciji.

Grad Rijeka za sada nema u planu osnivanje Muzeja tehničke kulture”, istaknuo je Filipović.

Marketing
Marketing
Marketing Dogma banner
Marketing

Rijeka Plus obavijesti

23.09.2024.

Obavještavamo javnost kako se zbog najave lošeg vremena Jesenski sajam kod Konta odgađa. Novi termin održavanja sajma je od 03.10.-06.10.2024.godine.

Fiuman Plus

Društvene mreže