Povežite se s nama

Fiuman Plus

Jesu li Rijeci potrebne nove benzinske postaje? Izdane su dozvole za gradnju još dvije

Objavljeno

na



Jesu li na području Rijeke potrbene nove benzinske postaje? To je pitanje kojim se odlučio pozabaviti gradski vijećnik Duško Milovanović.

“Za primijetiti je inflaciju pojave benzinskih postaja na svakom koraku pa tako i na području našeg grada. Mišljenja sam da je sadašnji broj postaja apsolutno adekvatan te da se ne radi o usluzi kao što je poštanski sandučić da je potreban na doslovno svaki 500 m već da je i to zemljište, kao i zemljište koje se koristi za potrebe trgovačkih centara, potrebno planirati za drugu namjenu. Nevjerojatno je da je takva potreba za prodajom benzinskih derivata uzimajući u obzir sve veću cijenu goriva, a i sve manji broj korisnika usluga.

Pitanje je da li se na području grada planira odnosno dopušta gradnja novih benzinskih crpki privatnih investitora te da li se planira ograničenje”, postavio je nedavno vijećničko pitanje Milovanović te mu je stigao vrlo opširan odgovor iz gradske uprave.

“Neosporna je činjenica kako je tijekom proteklog desetljeća u Rijeci, ali i u susjednim gradovima i općinama kao što su Opatija, Matulji, Kastav, Bakar, Čavle, Viškovo i Kostrena, izgrađen značajan broj benzinskih postaja. Analiza postojećeg stanja pokazuje kako je na području Grada Rijeke u radu 19 benzinskih postaja, uz koje djeluju i dvije postaje za punjenje auto-plina. Doduše, sve one se ne mogu promatrati na jednak način. Naime, postaja 1 koja je smještena na tzv. zaobilaznici, zapadno od čvora Rujevica, primarno je u funkciji korisnika brze ceste, postaje za punjenje auto-plina (Baračeva ul. i Pehlinska cesta) specijalizirane su samo za prodaju ove vrste goriva, dok se preostalih 18 može promatrati kao mreža koja zadovoljava potrebe građana i drugih korisnika, bez obzira na kategoriju ceste, odnosno ulice uz koju su izgrađene. Naime, prema službenoj kategorizaciji, 7 postaja smješteno je na državnim cestama, a 11 na nerazvrstanim (gradskim) cestama.

Prema vremenu izgradnje, od 19 postaja, njih 8, sve u vlasništvu INA-e, d.d., pokrivalo je potrebe korisnika do, približno, kraja 90-ih godina 20. st., 10 postaja izgrađeno je nakon Domovinskog rata, a jedna postaja trenutno je u visokoj fazi izgradnje (Ul. A. Barca) i bit će puštena u rad sredinom ove godine. U vlasništvu benzinskih postaja dominiraju INA (8 postaja, 42%) i Petrol (8 postaja, 42%),  Crodux pruža usluge na 2 postaje (11%), a na 1 (5%) “Adria-Oil”.  Tijekom zadnjih nekoliko godina pripremljena je dokumentacija i izdane dozvole za izgradnju još dviju postaja i to na Donjoj Drenovi, na lokaciji spoja Ulice braće Hlača i Drenovskog puta (Petrol) te na Novoj cesti na lokaciji ex Toplane Krnjevo (KD “Energo”). Prema važećoj prostorno-planskoj dokumentaciji, benzinske postaje moguće je izgraditi na još dvije lokacije na Ljubljanskoj cesti, u blizini ex Panorame.

Prilikom planiranja smještaja ne postoje propisi od značaja za utvrđivanje lokacije poput, primjerice, propisa koji reguliraju otvaranje ljekarni, ali postoje određene zakonitosti na koje je potrebno ukazati. U pogledu određivanja lokacije vodi se računa  o kategorizaciji prometnih koridora i njihovom gravitacijskom potencijalu koji se očituje kroz broj i strukturu vozila. U tom smislu, benzinskim postajama pokriveni su gotovo svi radijalni koridori od državnog i županijskog značaja, a to su Liburnijska, Zvonimirova, Martinkovac, Rujevica-Marinići, Osječka ulica i na njima su smještene postaje u paru kako bi se izbjegle incidentne situacije u odvijanju prometa. Pojedinačnim lokacijama pokriven je dio gradskog središta, Školjić, te većina gradskih stambenih područja: Podmurvice-Čandekova,  Srdoči-ex Rijekatank, Gornji Zamet-Dražička, Donja Drenova-I.L. Ribara, Krimeja-Radnička ulica/Orijent, Pećine-Radnička ulica-Vatrogasni dom, Vežica-Belulovićeva, s izuzetkom područja Pehlin i Brašćine-Pulac.

Velikoj zamjetljivosti postaja u prostoru svakako pridonosi i njihovo dimenzioniranje. Nažalost, izostanak propisa pogodovao je investitorskoj praksi koja je i u Hrvatskoj i u Rijeci bila i ostala usmjerena na izgradnju benzinskih postaja maksimalno mogućih dimenzija i opsega usluga, radi čega je svaka angažirana lokacija  gotovo jednaka i ne odražava stvarne makro i mikro prometne i tržišne uvjetovanosti”, navodi se u odgovoru kojeg potpisuje gradonačelnik Obersnel.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Fiuman Plus

Facebook

Instagram