Povežite se s nama

Vijesti

Turističko vijeće PGŽ odgovorilo na niz pitanja koja je postavio Boras Mandić u otvorenom pismu

Objavljeno

na






Čelni čovjek Unije Kvarnera i predsjednik Županijske skupštine PGŽ, Marko Boras Mandić, nedavno je poprilično kritički komentirao stanje u turizmu u našoj županiji te je tom prilikom postavio niz prilično zanimljivih pitanja.

Sad mu je stigao i odgovor s druge strane. Priopćenje Turističke zajednice Kvarnera prenosimo u cijelosti:

Otvoreno pismo Marka Borasa Mandića (8.9.2023.), predsjednika Unije Kvarnera pod naslovom Turizam u Primorsko-goranskoj županiji – Izazovi, pitanja i (ne)odluke bilo je tema sastanaka Turističkog vijeća, Poslovnog odbora i koordinacije direktora turističkih zajednica s područja PGŽ.  Jedinstveni stav svih je da odluke o planiranju i provođenju poslovanja TZ Kvarnera donose tijela turističke zajednice, a to su Poslovni odbor, Turističko vijeće koje je izvršno tijelo skupštine, te Skupština TZ Kvarnera kao najviše tijelo upravljanja u turističkoj zajednici, a sve u suradnji s lokalnim turističkim zajednicama s područja PGŽ. 

Zakonom o turističkim zajednicama propisano je da su članovi Turističkog vijeća, Poslovnog odbora i Skupštine predstavnici gospodarskih subjekata – pružatelji smještaja (hoteli, kampovi, obiteljski smještaj), pružatelji ugostiteljskih usluga (restorani), putničke agencije, te ostali bitni dionici turističkog sektora. Dakle, odluke o poslovanju i o usmjeravanju sredstava, te razvoju proizvoda i motiva dolazaka na destinaciju donose one osobe koji od turističke industrije, te od svojih rezultata žive i u svom poslovanju uprihođuju turističku pristojbu i članarinu, iz koje se financiraju aktivnosti TZ Kvarnera, kao npr. oglašavanje avio linija, nastupi na sajmovima, izrada promotivnog materijala i dr.  

U nastavku su pitanja Turističkog vijeća i Poslovnog odbora TZ Kvarnera Marku Borasu Mandiću koji je proveo u funkciji zamjenika župana u dva mandata, ukupno 8  godina, te u funkciji predsjednika županijske Skupštine dvije godine: 

  1. Znate li da Zračna luka Rijeka ima svog direktora, svojeg vlasnika i tijela koja upravljaju poslovanjem Zračne luke Rijeka i koja su odgovorna za ugovaranje letova i broja putnika te da je uspostava domaće avio linije (kao npr. linija za Dubrovnik) dio PSO programa kojeg provodi država?
  2. Jeste li znali da je od 2011. do 2023. godine u promociju avio linija na ZL Rijeka TZ Kvarnera u suradnji s partnerima kroz udruženo oglašavanje uložila cca 10 milijuna €, te da je Rijeka povezana zračnim putem i s Dubrovnikom? Samo u prošloj godini u oglašavanje s avio prijevoznicima TZ Kvarnera je s partnerima udružila iznos u vrijednosti od preko 20% ukupnog godišnjeg budžeta TZ Kvarnera. Radi se o daleko najvećem ulaganju u neki proizvod, a za rezultate i razloge manjeg broja putnika na zračnu luku treba pitati Upravu zračne luke. Iako je prednost Kvarnera ta da gotovo 90% gostiju dolazi automobilom iz okruženja od 500 km udaljenosti što omogućuje cjelogodišnji rad smještajnih kapaciteta, ZL Rijeka je zahvaljujući udruženim sredstvima TZ Kvarnera i partnera povezana među ostalim gradovima i s Munchenom i to tijekom cijele godine, kao jednim od najvažnijih europskih čvorišta.
  3. Znate li da je 2022. godine 86% putnika stiglo na ZL Rijeka s avio prijevoznicima s kojima je upravo TZ Kvarnera realizirala kampanju oglašavanja? 
  4. Po kojim je to kriterijima nautički turizam u Dalmaciji razvijeniji nego u Kvarneru?  
  5. Znate li da je broj nautičara (dolasci/noćenja) moguće pratiti samo u čarteru uz napomenu da nautičari ne noće u marini u kojoj su plovilo preuzeli, već plove i noće po čitavom Jadranu pa ni taj podatak nije geografski ispravan?
  6. Jeste li znali da nautičara privatnih korisnika (vlasnici plovila) najviše ima na Kvarneru iako se ne broje jer za boravak na vlastitom plovilu plaćaju godišnji paušal i ne evidentiraju svaki svoj dolazak?
  7. Da li znate da su oglasni panoi na plažama u vlasništvu poslovnih subjekata i naplaćuju se po tržišnim cijenama?
  8. Jeste li znali da TZ Kvarnera ulaže oko 15 tisuća € godišnje za oglašivački prostor na kabinama za presvlačenje na plažama kako bi se potaklo turiste koje su već na lokaciji da posjete dvorce Frankopana, Oporavilište bjeloglavih supova na Cresu, Gorski kotar i Platak? 
  9. Znate li da TZ Kvarnera promovira Nacionalni park Risnjak kroz sve svoje brošure na temu prirodne baštine i to na više stranih jezika te da je Nacionalni park uvijek zastupljen u marketing kampanjama TZ Kvarnera, te kroz udruženo oglašavanje sufinancira kampanje oglašavanja Nacionalnom Parku Risnjak?
  10. Znate li da TZ Kvarnera i PGŽ već godinama snažno i vidljivo promoviraju najveću županijsku investiciju turistički, sportski i izletnički centar Platak?
  11. Jeste li znali da se projekt Platka i brojni drugi projekti PGŽ promoviraju u višejezičnim brošurama TZ Kvarnera, marketinškim kampanjama i outdoor projektima TZ Kvarnera, te da je Platak zahvaljujući sufinanciranju PGŽ i TZ Kvarnera dvije godine za redom domaćin brzinskim ispitima WRC Croatia Rally utrke?
  12. Jeste li znali da je TZ Kvarnera organizirala kampanju koja promovira isključivo Platak na billboardima od Zagreba do Pule, u 2022. godini (gotovo 40 lokacija, cca 10.000€)? Jeste li znali da je etapa renomirane međunarodne profesionalne biciklističke utrke CroRace koju od prvog izdanja (ove godine je 8. izdanje) sufinanciraju PGŽ i TZ Kvarnera imala cilj baš na Platku, kako bi snimke ljepota i cikloturističkih mogućnosti bile plasirane u 190 zemalja svijeta u kojima se prikazivala utrka?
  13. Znate li da je Kvarner u posljednjih 10 godina povećao broj noćenja u pred i posezoni za 90% jer je stvorio motive dolaska i iz godine u godinu obara te rekorde? 
  14. Znate li zbog čega postoji razlika u broju ostvarenih noćenja između Primorsko-goranske, Splitsko-dalmatinske i Istarske županije? Radi se prvenstveno o količini raspoloživih smještajnih kapaciteta kojih druge dvije županije imaju više. Kvarner je oduvijek težio održivom razvoju i kvaliteti. Potičemo ulaganja u kvalitetu i zato je broj kreveta u 5* porastao u posljednje 3 godine za 60% te danas Kvarner ima gotovo 40% kreveta u smještaju visoke kategorije.
  15. Znate li da bi Kvarner trebao imati 60 tisuća kreveta više (a već sada smo s kapacitetima na rubu održivosti) i kad bi svi oni bili  puni tek tada  bi se moglo ostvariti onoliko noćenja koliko je ostvareno u Istri u glavnoj sezoni?
  16. Jeste li znali da upravo Primorsko-goranska županija i TZ Kvarnera stoje kao pokrovitelji iza projekta Cinehill koji je Gorskom kotaru donio tzv. organizirano kampiranje na Petehovcu? 
  17. Jeste li znali da je  TZ Kvarnera pomogla i organizaciju  Moto susreta u Delnicama čiji su posjetitelji također koristili tzv. organizirano kampiranje?
  18. Znate li da se volonterski kampovi, okupljanja izviđača i sl. organiziraju već godinama u Gorskom kotaru u kojem je u stalnom porastu broj kuća za odmor od kojih su neke popunjene veći dio godine te da Gorski kotar ima 3 adrenalinska parka?
  19. Jeste li znali da trenutno na području Gorskog kotara ima 250 kuća za odmor (1.135 kreveta), a 2016. godine ih nije bilo niti 50 s 218 kreveta?
  20. Jeste li znali da je Centar za bjeloglave supove u Belom, iako udaljen od gradskog središta i smješten u mjesto sa samo 40 stanovnika, od svog otvorenja do danas posjetilo gotovo 60 tisuća posjetitelja i taj se broj iz godine i godinu povećava kroz cijelu godinu?
  21. Jeste li znali da su na području Gorskog kotara pripremljene prostorno-tehničke i prostorno-planske dokumentacije za niz projekata poput Alpine coaster na području sportsko-rekreativne zone Vrata, Centra nordijskih disciplina Vrbovska poljana i Zagmajna, Centra za posjetitelje Kamačnik, vidikovca Perić u Skradu, šetnice u Ravnoj Gori, sportske dvorane u Lokvama, kupališne zone Doluš uz Kupu u Brod Moravicama?
  22. Jeste li znali da Primorsko-goranska županija najsportskija županija u Hrvatskoj po zastupljenosti svih sportova i po ulaganjima u sport i sportaše?
  23. Jeste li znali da Primorsko-goranska županija ima intenzivnu suradnju s Međimurskom, Karlovačkom i Ličko-senjskom županijom kroz projekt Putovima Frankopana, kroz umrežavanje udruga koje promiču žensko poduzetništvo, a koje prati i pomaže Primorsko-goranska županija?
  24. Jeste li znali da projektni tim  projekta Žičare Učka, unatoč brojnim administrativnim barijerama, priprema projekt koji će biti prihvatljiv i za povlačenje sredstava iz EU fondova?
  25. Znate li da je na području Primorsko-goranske županije ima oko 5.100 kilometara  uređenih, označenih i održavanih biciklističkih staza na cca 180 staza/ruta? Brendiran je i obiteljski smještaj Kvarner Family – bike/hike friendly, sve traženiji i sve bolje popunjen iz godine u godinu, a TZ Kvarnera provodi i sufinancira edukacije za bike vodiče… 
  26. Jeste li znali da su upravo Primorsko-goranska županija i TZ Kvarnera pomogli gradnju i uređenje većine biciklističkih staza na svojem području te da TZ Kvarnera godinama  radi na njihovoj promociji kroz projekt Kvarner Bike?
  27. Jeste li znali da je Primorsko-goranska županija inicijator i osnivač Primorsko-goranske kašetice koja okuplja OPG-ovce s područja Primorsko-goranske županije te građanima i turistima nudi njihove proizvode te sudjeluje i pomaže u njihovoj promociji kao i da  naša županija stoji rame uz rame sa svim drugim županijama po aktivnostima brendiranja i pomoći u plasmanu proizvoda OPG-ovima sa svoga područja kroz Centar za poljoprivredu i ruralni razvoj PGŽ i Primorsko-goransku kašeticu, te da je TZ Kvarnera osmislila i promovira oznaku Kvarner Wines koju s ponosom nose naši proizvođači vina? 
  28. Jeste li znali  da u zakonskom okviru izlova divljači po lovnim metodama Županija dodatno financira opremu za lovačka društva u cilju poboljšanja stanja u lovištima te jačanja izlova, a da je nizom dodatnih mjera u programima razvoja poljoprivrede omogućeno da se ovčari prijavljuju na sredstva za ograđivanje i očuvanje pašnjaka i nabavu opreme i mehanizacije što se redovno koristi na javnim pozivima PGŽ?
  29. Jeste li znali da su Primorsko-goranska županija i TZ Kvarnera godinama pokrovitelj svih velikih sportsko-turističkih manifestacija na Automotodromu Grobnik kao i nizu drugih velikih manifestacija poput Filmskog festivala Cinehill, Rapske fjere, Krčkog i Kastavskog kulturnog ljeta, Lubeničkih i Osorskih večeri, Međunarodnog riječkog karnevala, CroRace biciklističke utrke, WRC Croatia Rally, regate i manifestacije vezane za tradicijske i pomorsku baštinu i drugih manifestacija od važnosti za kulturu i turizam ovog kraja? 
  30. Jeste li znali da je Primorsko-goranska županija osigurala energetsku obnovu Guvernerove palače u Rijeci vrijednu 3,5 milijuna € koja će biti sufinancirana europskim sredstvima u 100 postotnom iznosu?
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Rijeka Plus obavijesti

26.11.2024.

Obavještavamo javnost kako će od dana 26.11.2024. zbog izvođenja radova u sklopu Aglomeracije (izvođač GP Krk) biti zatvorena Ulica Matije Gupca od kućnog broja 10 do kućnog broja 20, a samim time biti će i nedostupna parkirališna mjesta na predmetnoj lokaciji. Planirano trajanje radova je do 15.12.2024.

Fiuman Plus

Društvene mreže