Povežite se s nama

Mozaik

U Opatiji produljena izložba “Na krilatim kotačima do Opatijske rivijere”

Objavljeno

na


Iz Hrvatskog muzeja turizma su uputili obavijesti kako su zbog velikog interesa odlučili produljiti izložbu “Na krilatim kotačima do Opatijske rivijere”, u Vili Angiolini Hrvatskog muzeja turizma iz Opatije, sve do kraja listopada 2019. godine.

Više od izložbi –

Zadnja dionica pruge od Beča do Rijeke, Sv. Petar (Pivka) – Rijeka s postajom u Matuljima (Opatija), dovršena je 1873. godine. Dužina trase bila je 55 kilometara te se s prugom za Trst spajala u Sv. Petru na Krasu (danas Pivka), u Sloveniji. Monarhija je 1869. godine razriješila Društvo južnih željeznica koncesijskih obveza i osigurala sredstava za izgradnju željeznice. Društvo južnih željeznica dovršilo je već započetu izgradnju i svečano pustilo u promet prugu 25. lipnja 1873. Iste godine, nekoliko mjeseci kasnije (23. listopada 1873.) puštena je u promet i druga željeznička pruga koja je Rijeku povezala s Karlovcem odnosno Zagrebom i Budimpeštom. Tako je i Opatija te godine dobila željezničku vezu s Bečom, Budimpeštom, Zagrebom, Trstom, Ljubljanom i ostalim gradovima na trasi pruge. Za Rijeku su ove prometnice bile preduvjet snažnog lučkog prometa i gospodarskog rasta, a Opatiji su omogućile turistički razvoj. Društvo južnih željeznica sudjelovalo je u ovom grandioznom projektu i izgradilo kolijevku hrvatskog priobalnog turizma – Opatiju (hotel Kvarner, 1884. godine).

Veza od željezničke postaje Opatija – Matulji do Opatije (oko 5 km) prvih se desetljeća odvijala kočijama. Oko 1900. godine promišljalo se o izgradnji male električne željeznice od Matulji, preko Voloskog, do Opatije i Lovrana. Sredstva su osigurana preko Bečke kreditne banke a graditelj je bio Jakob Ludwig Muntz. Koncesija za 12 km tramvajske pruge izdana je 12. studenoga 1906. a promet je započeo 9. veljače 1908. Tramvajem je upravljalo dioničko društvo Električni tramvaj Matulji – Opatija – Lovran. Polazna stanica trase nalazila se u Matuljima na 212 metara nadmorske visine a zatim se pruga spuštala prema obali prateći pretežito glavnu (erarsku) cestu sve do okretišta u Lovranu. Prtljaga se vozila posebnim vagonima a tijekom ljeta koristili su se otvoreni vagoni. Mala električna željeznica – opatijski tramvaj imala je napon od 750 V, najveći u Austro-Ugarskoj, a vožnja do Lovrana, sa zaustavljanjem na 30 postaja u cijeloj dužini, trajala je oko sat vremena.

Godine 1933. uveden je autobusni promet, tramvajska pruga je demontirana a dio vagona prodan je Gradskom magistratu u Ljubljani gdje su prometovali do sredine 20. stoljeća.

Više informacija o izložbi možete dobiti na našim stranicama – https://www.hrmt.hr/2019/izlozbe/zbog-velikog-interesa-produljava-se-izlozba-na-krilatim-kotacima-do-opatijske-rivijere/

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Fiuman Plus

Facebook

Instagram