Povežite se s nama


U Centru za odgoj i obrazovanje održana je završna Konferencija projekta „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama“, zahvaljujući kojem je ove školske godine zaposleno 56 pomoćnika u nastavi koji su radili sa 65 djece s teškoćama u osnovnim školama Grada Rijeke. Osim rezultata, predstavljena je i nova brošura nastala na ovom projektu.

Projekt “RInkluzija” usmjeren je učenicima s teškoćama u razvoju čime se povećava socijalna uključenost i olakšava integracija učenika u školama Grada Rijeke. Nositelj projekta je već drugu godinu zaredom Grad Rijeka – Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo uz partnere u provedbi, Centar za odgoj i obrazovanje i Hrvatski zavod za zapošljavanje, podružnica Rijeka.

Sredstva u iznosu od 2.091.845,16 kuna osigurana su iz Europskog socijalnog fonda, a Grad Rijeka kao nositelj projekta sudjeluje u sufinanciranju s iznosom od 369.149,14 kuna.

Gradonačelnik Vojko Obersnel rekao je kako Grad Rijeka unatoč nepostojanju zakonske regulative u području obrazovanja učenika s teškoćama već sedmu godinu provodi projekt “Pomoćnici u nastavi – podrška integraciji učenicima s teškoćama”. U školskoj godini 2008./2009. u riječke škole je tako uvedeno šest pomoćnika u nastavi.

“Njihov broj se iz godine u godinu povećavao, a Grad Rijeka je od tada iz gradskog proračuna izdvojio 4,5 milijuna kuna“, rekla je pročelnica Odjela za školstvo Sanda Sušanj, dok je gradonačelnik Obersnel dodao: „Kada smo prvi u Hrvatskoj pokretali ovaj projekt bili smo svjesni njegove potrebe na osnovu istraživanja da djeca s teškoćama postižu bolje rezultate kada nisu izolirana, već integrirana u razred. Od tada se trudimo Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta ukazati da je pitanje pomoćnika u nastavi potrebno sistemski riješiti i da ta djeca na njih imaju pravo. Iako je Grad Rijeka uspio povući sredstva iz Europskog socijalnog fonda, te se na natječaj ide i ove godine, to ipak nije sistemsko rješenje“.

Pročelnica Sušanj naglasila je da je pitanja pomoćnika u nastavi u Hrvatskoj veliki problem zbog nepostojanja Pravilnika. „Budući da točni parametri nisu propisani, još uvijek nije jasno koje dijete ima pravo na pomoćnika i kako će se oni financirati, odnosno je li to na jedinicama lokalne samouprave ili na razini Ministarstva“, rekla je Sušanj i dodala su ti problemi privremeno premošćeni postojanjem Europskog socijalnog fonda, no on će sredstva dodjeljivati još samo sljedeće tri godine. „Ove godine provedbeno tijelo provelo je natječaj s novim, strožim pravilima i nešto manjim sredstvima, a to pokazuje da se polako pripremamo za preuzimanje pomoćnika u nastavi, a da još uvijek ne znamo na čiji teret“, zaključila je Sušanj.

Brošuru, tiskanu na hrvatskom i talijanskom jeziku za talijansku nacionalnu manjinu, predstavile su Lana Golob i Marija Japundža Broznić iz Odjela za školstvo. Istaknule su da je lanjska brošura imala više promotivni karakter, dok je ovogodišnja sadržajno fokusirana na pitanja koja muče sve uključene u projekt. Tako su primjerice pobrojane orijentacijske točke koje dijete mora zadovoljiti da bi uopće imalo pravo na pomoćnika u nastavi, ali i detaljno opisan proces donošenja dokumentacije za uključivanje u “RInkluziju”.

Osim što su se upoznali s rezultatima projekta i brošurom, ravnatelji i stručni suradnici iz redovnih škola grada Rijeke imali su priliku upoznati se s Centrom za odgoj i obrazovanje. Ta je ustanova  partner u projektu, a u budućnosti ima viziju širenja u Referalni centar čiji bi visoko educirani djelatnici pružali stručnu podršku redovnom sustavu, u pogledu školovanja učenika s teškoćama.

Na Konferenciji je istaknuto da je Centar za odgoj i obrazovanje kao partnerska ustanova Gradu Rijeci već drugu godinu zaredom odradio odličan posao, educirajući pomoćnike u nastavi da bi se djeca mogla integrirati. Ravnateljica Centra Ankica Matijević zahvalila se svim suradnicima koji su ovaj projekt osmislili i oživjeli.

Grad Rijeka