Povežite se s nama


Po prvi puta u povijesti hrvatske parlamentarne demokracije, birači će na birališta izaći dva puta u manje od godinu dana. Razlozi su poznati, naši se političari nisu mogli usuglasiti tko je pobjednik izbora. Osim ovog presedana, protekli su parlamentarni izbori još po nečemu bili posebni. Preferencijalno glasovanje već je uobičajena praksa u europskim državama, dok se hrvatski birači tek privikavaju na “dvostruko zaokruživanje.” Političari su se, naravno, vrlo brzo prilagodili pa su počeli koristiti do tada nepoznatu vrstu marketinga – individualnu kampanju. Baš kao i 2015., u oko nam je upala simpatična individualna kampanja kandidata Narodne koalicije, riječkog HNS-ovca Andreja Poropata.

“Kao i prošli put, kampanja koju vodim potpuno je personalizirana, smatram da će ljudi htjeti iskoristiti svoje pravo preferencijalnog glasovanja kako bi u sabor poslali osobu kojoj vjeruju, i koju mogu smatrati odgovornom za ispunjavanje obećanja i zalaganje za njihov kraj”, rekao je Poropat.

Poropatova stranka HNS je na listu “Narodne koalicije” poslala tek dva svoja člana. Nadu Turinu-Đurić i Poropata koji je mobilizirao sve članove svoje organizacije. Podršku mu je dao i riječki umjetnik Vojo Radoičić čiji su crteži zaštitni znak individualne kampanje koju vodi. Osim toga, na društvenim se mrežama odnedavno može pogledati i Poropatov promidžbeni video.

“Na slikovit i kreativan nacin smo htjeli prikazati što znači preferencijalno glasovanje odnosno odabir osobe kojoj se vjeruje.”

Za razliku od mnogih političara, Poropat je svoj broj telefona učinio javno dostupnim.

“Osim komunikacije licem u lice na gradskim ulicama, u današnje vrijeme modernih tehnologija, najmanje što mi političari možemo učiniti je biti dostupni preko društvenih mreža i e-maila. Odlučio sam se učiniti korak dalje i javno objaviti i broj telefona, kako bi građanima olakšao takvu komunikaciju, iz koje su uostalom izišle najbolje inicijative.”

Mobilni mu telefon, kaže, zvoni nešto više nego što je uobičajeno, ali drago mu je zbog toga. Na raspolaganju je svim građanima osme izborne jedinice iako je kampanju bazirao prema građanima Rijeke, pa je kao svoj osobni slogan istaknuo ”Za našu Rijeku.”

Ponekad kada kažem Rijeka, mislim naravno i na mjesta u okolici i na cijeli naš kraj koji je potpuno nezasluženo godinama u državnom proračunu u drugom planu. Takvih je primjera previše. Kada se radila autocesta, naša dionica napravljena je zadnja. Istaknuo sam upravo ovaj primjer jer svi koristimo termin “autocesta za Rijeku”, iako pritom naravno podrazumijevamo da ona vodi i do Opatije, Lovrana, Matulja i brojnih drugih mjesta u našoj županiji.”

Prema vlastitim riječima, zadovoljan je reakcijom građana Rijeke na ovakav način izborne promidžbe.

“Svakodnevno dobivam pozitivan feedback od građana, ljudi primjećuju kada se stvari počnu raditi drugačije, kada je nekome stvarno stalo i voljan je slušati, razgovarati i zasukati rukave. Vjerujem da će se to osjetiti i kada 11.9. izađu na birališta.”