Povežite se s nama

Vijesti

Vijećnici nisu prihvatili godišnji izvještaj Čistoće, traži se ostavka direktorice Kukuljan

Objavljeno

na



Gradsko vijeće nije usvojilo Izvješće o radu komunalnog društva Čistoća d.o.o. za održavanje čistoće i gospodarenje otpadom za 2021. godinu kao davatelja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području grada Rijeke. Podnošenje izvješća je zakonska obveza KD Čistoće prema Zakonu o gospodarenju otpadom.

Za prihvaćanje izvješća su glasovali vijećnici SDP-a, PGS-a, HSU-a, SDSS-a i IDS-a, a protiv su bili vijećnici HDZ-a, platforme Možemo!, Nezavisne liste Davora Štimca, Mosta, Akcije mladih i Unije Kvarnera.

Vijećnik Vedran Vivoda je u ime Kluba vijećnika Možemo!, Akcije mladih i Unije Kvarnera zatražio od direktorica KD Čistoće Jasne Kukuljan da podnese neopozivu ostavku na mjesto direktorice te, ukoliko to ne napravi, pozvao gradonačelnika da kao predstavnik najvećeg suvlasnika Čistoće sazove izvanrednu sjednicu skupštine, na kojoj će se pokrenuti smjena direktorice.

Kao razloge je naveo kršenje Zakona o gospodarenju otpadom, kojim se propisuje da KD Čistoća mora do 31. ožujka Gradskom vijeću predati izvješće o svom radu te ga dostaviti nadležnom ministarstvu.
„Materijal je stigao 13. travnja, čime je vidno prekršen zakon i KD Čistoća će zbog toga snositi posljedice u vidu novčane kazne“, kazao je vijećnik Vivoda.

Jedan od razloga za traženje smjene je što smatraju da ili KD Čistoća nije sukladno zakonu vodila evidenciju prihoda i rashoda od javne usluge tako da je u svakom trenutku moguće utvrditi postojeće prihode i rashode od javne usluge ili, ako je vodila, vijećnicima je na protekloj sjednici Gradskog vijeća direktorica Kukuljan uskratila informacije potrebne za donošenje Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području grada Rijeke, a time i promjenu cijene prikupljanja otpada.

„S obzirom na to da je tzv. IRDJU obrazac ispunjen 29. ožujka, a sjednica Gradsko vijeća je bila 31. ožujka, vidimo da postoji obrazac ponašanja kod gđe Kukuljan, odnosno nedavanje informacija vijećnicima, koji su na toj sjednici zahtijevali da im se pokaže IRDJU obrazac i detaljni troškovi sakupljanja komunalnog otpada za područje grada Rijeke“, kazao je vijećnik Vivoda.

Vijećnik Adrijano Rogić je ime kluba HDZ-a istaknuo kako rad KD Čistoće smatraju neučinkovitim i netransparentnim, a sve uz podršku gradonačelnika Marka Filipovića. Naglasio je kako prije donošenja odluke na prošloj sjednici Gradskog vijeća nije napravljena konkretna revizija rada, a na današnjoj sjednici nisu predočeni podaci kako koja varijabla utječe na učinkovitost rada KD Čistoća. „Na temelju tih podataka, uvjeren sam, moglo bi doći do smanjenja dijela troškova KD Čistoća koje gradonačelnik odlukom od prošle sjednice želi prebaciti na leđa građana“, kazao je Rogić.

Vijećnica Iva Rinčić je u ime kluba Nezavisne liste Davora Štimca naglasila kako se na protekloj sjednici troškovi zbrinjavanja otpada stoje 130 milijuna kuna, a u današnjem izvješću se govori o 71,4 milijuna kuna. Upitala je i kako je moguće da je za manje prikupljenog otpada, KD Čistoća u 2021. godini uprihodovala više sredstava nego godinu ranije.

Direktorica KD Čistoće Kukuljan naglasila je kako je komunalno društvo uvijek u roku predavalo predmetno izvješće.
„Mi svake godine podnosimo izvješće ministarstvu i predstavničkom tijelu, ali kroz izvršno tijelo. Naša obaveza je da dostavimo izvješće izvršnom tijelu, izvršno tijelo pripremi materijale i oni se nađu na prvoj sljedećoj sjednici, što danas imate prilike raspravljati i imati na dnevnom redu. Ne vidim što je sporno i ne znam zašto toliko to ističe kao veliki prekršaj“, poručila je direktorica Kukuljan.

„KD Čistoća je od svog osnutka koncipirana na način da imamo zajedničku cijenu za sve vlasnike, tzv. solidarni pristup. Mi tako vodimo naše troškove i naši troškovi su u svakom trenutku transparentni, a kontinuirao pričamo o ukupnim troškovima. Kad govorimo o 130 milijuna kuna, govorimo o ukupnim procijenjenim troškovima za sve općine i gradove-vlasnike KD Čistoće za 2022. godinu, dok se današnje izvješće odnosi samo na grad Rijeku za 2021. godinu“, kazala je direktorica Kukuljan.

Do razlike u prihodima u 2021. godinu u odnosu na prethodnu godinu, kazala je Kukuljan, došlo je zbog izmjena cijena. Najveća promjena cijena odnosila se na zbrinjavanje glomaznog otopada, koji je prvo bio 232 kune po toni, pa je skočio na 1990 kuna, da bi se iznivelirao na 1.100 kuna. Cijena za obradu miješanog komunalnog otpada je bila 470 kuna po toni, potom se podigla na 540 kn, a sada iznosi 866 kuna po toni.

Dok su na protekloj sjednici vijećnici donijeli odluku o cijeni obvezatne minimalne javne usluge, kao fiksnog dijela cijene usluge odvoza otpada, uskoro bi trebala biti donesena i odluka o iznosu varijabilnog dijela cijene, s namjerom primjene od 1. lipnja, najavila je direktorica Kukuljan.

Marketing
Marketing
Marketing Dogma banner
Marketing

Rijeka Plus obavijesti

23.09.2024.

Obavještavamo javnost kako se zbog najave lošeg vremena Jesenski sajam kod Konta odgađa. Novi termin održavanja sajma je od 03.10.-06.10.2024.godine.

Fiuman Plus

Društvene mreže