Viktor Lenac udvostručio prihode u odnosu na prošlu godinu

brodogradiliste-lenac
CarWash

Prvo polugodište bilo je iznimno uspješno za Brodogradilište Viktor Lenac. U odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje prihodi su više nego udvostručeni i iznosili su 285,1 milijun kuna dok je realizirana neto dobit iznosila 19,9 milijuna kuna. Nastavak dobrih rezultata u riječkom škveru predviđaju i u drugoj polovici godine.

Rijeka, 31. srpnja 2017. – Na kraju prvog polugodišta puno je razloga za zadovoljstvo u uvali Martinšćica. Na Lenčevim dokovima odrađeno je 36 remontnih poslova, dovršena složena preinaka islandske ribarice Atlantic Navigator, a realizirana su i dva specifična projekta – sklapanje Liebherr STS dizalica te završno testiranje integriranog sustava za intervencije u slučaju incidenta na podmorskoj bušotini u okviru Subsea Well Response Projecta. SWRP projekt je prije šest godina pokrenulo devet najvećih svjetskih naftnih kompanija, a Brodogradilište Viktor Lenac je odabrano kao partner u završnim testiranjima za koja je izradilo specijalna sidra i pružilo punu logističku podršku.

Na projektu remonta i modernizacije zapovjednog broda američke 6. flote USS Mount Whitney ugovoreni su, pak, dodatni radovi zbog kojih će američki vojni brod u riječkom škveru ostati sve do rujna, a prihodi od tog najvažnijeg posla u ovoj godini će, kako je već najavljeno, porasti u odnosu na prvobitna očekivanja. Izgledno je i da bi odlična suradnja s Američkom ratnom mornaricom brodogradilištu mogla donijeti još jedan manji posao koncem godine.

Uspješno odrađeni poslovi i bolje upravljanje troškovima, donijeli su i odlične financijske rezultate. U prvoj polovici godine ostvareno je 285,1 milijun kuna prihoda što je čak 2,2 puta više nego u istom razdoblju lani. Višestruko je porasla i dobit koja je prije oporezivanja iznosila 24,4 milijuna kuna, a kada se podvuče crta u Lenčevoj blagajni ostaje 19,9 milijuna kuna neto dobiti. Nastavak pozitivnog trenda predviđa se i u drugoj polovici godine. “Vjerujem da ćemo ovu godinu mirno privesti kraju, tržište nam je ponudilo dobre prilike i mi smo ih iskoristili. Uz već dogovorene projekte trebamo dobiti još par kvalitetnih poslova i odraditi ih rutinski tako da sačuvamo radnike od prenaprezanja i ozljeda. Polako se pripremamo za 2018. godinu, pojačavamo direktnu prodaju, posebice prema novim klijentima, a otvaraju nam se i neke nove prilike koje ćemo morati iskoristiti.” – izjavio je čelni čovjek kompanije Aljoša Pavelin.

Val projekata ugradnje uređaja za pročišćavanje balastnih voda (Ballast Water Treatment Systems) još nije počeo i pravi uzlet BWTS tržišta se očekuje u razdoblju od 2019. do 2022. godine. U rujnu ove godine na snagu stupa Konvencija o nadzoru i upravljanju brodskim balastnim vodama zbog koje će svi trgovački brodovi koji plove u međunarodnim vodama morati imati sustav za pročišćavanje balastnih voda. Riječki će škver u drugoj polovici godine odraditi dva ili tri takva projekta, a neke je projekte u prvoj polovici godine morao i odbiti zbog zauzetosti dokova. Brodogradilište se nastavlja pripremati za to nadolazeće razdoblje pa je s finskom Wartsilom, svjetskim liderom za razvoj naprednih tehnoloških rješenja u pomorstvu, sklopilo partnerstvo u okviru kojega će se u Lencu izrađivati cjeloviti moduli za pročišćavanje balastnih voda temeljeni na Wartsilinoj tehnologiji.

Recesija na brodarskom tržištu zbog kojih brodari smanjuju troškove održavanja svojih flota, kao ni posljedično jačanje konkurencije među remontnim brodogradilištima nije ove godine značajnije utjecalo na poslovanje Viktora Lenca. Daljnjim promjenama i primjenom inovacija u tehnološkom i procesno-organizacijskom smislu ovo vodeće remontno brodogradilište na Mediteranu namjerava zadržati visoku konkurentnost i dodatno učvrstiti odnose sa strateškim klijentima. “Održavanje kvalitete i skraćivanje rokova je, uz visoku disciplinu u upravljanju troškovima, jedini put naprijed. Sve promjene koje pokrećemo u kompaniji idu isključivo tom smjeru.”- zaključio je Aljoša Pavelin.