Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa u razgovoru za Studio 4 HTV-a istaknuo je da je otvaranje kontejnerskog terminala Rijeka Gateway povijesni trenutak za hrvatsko pomorstvo i gospodarstvo. Terminal vrijedan 380 milijuna eura započeo je s radom u rujnu, a njegov puni kapacitet očekuje se početkom iduće godine, piše HRT.
Vijesti
Vukorepa: Rijeka će u idućem desetljeću preteći Kopar i postati vodeće logističko središte Jadrana
– Još se sve uhodava, ali pravi početak rada terminala očekujemo od 1. siječnja sljedeće godine. Dan kada su u Riječkoj luci istodobno bile dvije matice, jedan brod na Zagrebačkoj obali, a drugi na Brajdici, povijesni je trenutak, rekao je Vukorepa.
Riječ je o brodovima duljine oko 400 metara i kapaciteta više od 60 000 TEU, što Rijeci daje znatnu prednost pred ostalim lukama srednjeg Jadrana. Dan prije službenog otvaranja stigao je i najveći kontejnerski brod po kapacitetu, koji plovi na metanol – simbol, kako kaže Vukorepa – “zelene i suvremene budućnosti”.
– Terminal je tehnološki među najboljima u Europi, uz bok Rotterdamu. No najveća vrijednost nije samo u investiciji nego i u znanju koje dolazi s njom, dodao je.
Investicije vrijedne više od pola milijarde eura
Otvorenju terminala 29. listopada nazočio je i državni vrh te predstavnici najvećih svjetskih brodarskih kompanija, među njima čelnici Maersk Shippinga i APM-a.
– U tom trenutku u svijetu nije postojao veći događaj iz područja kontejnerskog prometa. To je ostvarenje svih mojih profesionalnih snova i veliko priznanje za Rijeku, rekao je Denis Vukorepa.
Ukupne investicije u infrastrukturu, uključujući intermodalni terminal, cestu D403 i prvu fazu interne ceste, iznose oko 600 milijuna eura. Vukorepa je istaknuo da su ulaganja transformirala grad i riječki prometni pravac.
– Sjećam se kad sam prije sedam godina najavljivao ove milijune, mnogi su sumnjali. Danas je to stvarnost. Investicija je čak i veća od očekivane, rekao je.
Nova radna mjesta i dolazak azijskih ulagača
Terminal je otvorio i nova radna mjesta – zaposleno je više od 300 radnika, a taj broj raste. Upravljanje dizalicama sada se obavlja daljinski, što smanjuje rizik i povećava sigurnost rada.
– Prošli tjedan dogodila se akvizicija u industrijskoj zoni Kukuljanovo. Jedna velika tvrtka s Dalekog istoka odlučila je otvoriti logistički centar upravo u Rijeci. To će promijeniti ne samo vizuru grada nego i sliku cijelog prometnog pravca Hrvatske, poručio je Vukorepa.
Rijeka prelazi Kopar
Denis Vukorepa najavio je da razvoj kontejnerskog terminala Rijeka Gateway ne staje s nedavnim otvaranjem nego da će u idućem desetljeću projekt biti dodatno proširen. Koncesionar se, kaže, ugovorom obvezao na produženje obale i povećanje kapaciteta, što će Rijeci omogućiti da pretekne Luku Kopar i postane vodeće logističko središte Jadrana.
– Sadašnji kapacitet iznosi 650 000 kontejnerskih jedinica, odnosno oko 6,5 milijuna tona tereta, što je gotovo polovina sadašnjeg prometa cijele riječke luke. Prema ugovoru, koncesionar će u idućih deset godina izgraditi dodatnih 280 metara obale, no to će učiniti i ranije jer im je to u interesu, rekao je Vukorepa.
Ulaganja i u “Jadranska vrata”
– Nakon završetka proširenja promet bi trebao dosegnuti 1,1 milijun kontejnera, odnosno oko 11 milijuna tona tereta godišnje. Time Rijeka prelazi Luku Kopar, što je povijesni iskorak za hrvatski prometni pravac, istaknuo je.
Vukorepa je dodao da se paralelno razvija i stariji kontejnerski terminal AGCT – Jadranska vrata, kojim upravlja filipinska kompanija ICTSI.
– Kao tadašnji predsjednik Uprave Luke Rijeka DD potpisao sam ugovor o partnerstvu između ICTSI-a i Luke Rijeka još 2011. godine. U međuvremenu smo proveli važnu investiciju – produbljenje obale s 11 na 16,5 metara, čime smo pokazali da vodimo računa o generacijama novih brodova koji ulaze u Jadran, rekao je.
Do kraja studenoga stižu dva nova kontejnerska mosta, a početkom siječnja i dodatni hibridni skladišni mostovi, što označava novi val ulaganja u modernizaciju terminala Jadranska vrata. AGCT snažno ide u nove investicije. Rijeka postaje čvorište budućnosti, zaključio je Vukorepa, a navodi HRT.











