Povežite se s nama

Vijesti

Autotrolej se ispričao i najavio niže cijene pokaznih karata

Objavljeno

na



Od lipnja do kolovoza 2024. godine cijene mjesečnih pokaznih karata Autotroleja smanjit će se za 25 %, odlučeno je na današnjoj izvanrednoj sjednici Skupštine KD  Autotrolej.

Medijima su se nakon sjednice obratili gradonačelnik Rijeke i predsjednik Skupštine Marko Filipović, direktor KD Autotrolej Robert Mrvčić te pročelnica Upravnog odjela za komunalni sustav i promet Grada Rijeke Maja Malnar.

„Na izvanrednoj sjednici Skupštine bili su prisutni svi članovi, odnosno gradonačelnici i načelnici susjednih općina gradova, a tema je bila aktualna situacija u KD Autotrolej i činjenica da je vozni red reduciran, i to onaj vozni red koji se primjenjivao u veljači, ožujku i travnju. Prošlog tjedna došlo je do redukcija na gradskim linijama za oko 23 % polazaka, a na prigradskim linijama oko 14 %. Skupština se tako usuglasila oko smanjenja cijena mjesečnih pokaznih karata i to za 25 %, smatrajući da je i usluga smanjena u tom obimu“, kazao je gradonačelnik Filipović, dodajući:

„Prije svega moram reći – ispričavam se korisnicima usluga gradskog prijevoza u Rijeci i okolici. Znam da to nije nimalo ugodna situacija, u kojoj su mnogi kasnili na posao i u školu. Vjerujte mi da činimo sve – naš je primarni interes povećati broj vozača, odnosno postići da bude adekvatan za obavljanje voznog reda kao što je vozni red bio u veljači, ožujku i travnju ove godine, kao i vratiti povjerenje korisnika te zadovoljstvo naših sugrađana“, istaknuo je gradonačelnik Filipović, kojem su se u isprikama korisnicima pridružili i direktor Mrvčić te pročelnica Malnar.

Direktor Mrvčić je naglasio kako vjeruje da, prema situaciji koja je danas i bez dodatnih bolovanja tijekom sutrašnjeg dana, Autotrolej trebao sutra moći odraditi objavljeni vozni red kako na gradskim, tako i na prigradskim linijama.

Smanjenje će obuhvatiti pokazne i povlaštene karte, trajat će od lipnja do kolovoza

Smanjenje će obuhvatiti mjesečne pokazne karte te povlaštene karte (koje se izdaju po osnovi socijalnog uvjeta ili uvjeta prihoda, a temeljem rješenja, zaključaka ili potvrdi gradova i općina.)

Nove, umanjene cijene mjesečnih pokaznih karata vrijedit će tijekom sljedeća tri mjeseca odnosno novi cjenik će biti na snazi u periodu od lipnja do kolovoza 2024. godine.

Namjera je ovim smanjenjem cijena mjesečnih pokaznih karata rasteretiti one skupine korisnika koji svakodnevno koriste usluge javnog gradskog prijevoza te podnose najveći teret u situaciji reduciranog voznog reda. Primjerice, mjesečna radnička karta za 1. zonu će u iduća tri mjeseca umjesto 44,06 eura stajati 33,05 eura.

Cijene pojedinačnih karata (cvikalica – karta za dva poništavanja, karta u vozilu kod vozača, dnevna i tjedna karta) neće se mijenjati.

Smanjenje trenutnih cijena mjesečnih pokaznih karata za 25 % smanjit će prihode KD Autotrolej za oko 250.000,00 EUR, a kalkulacija smanjenja prihoda je napravljena na prometu za period lipanj – kolovoz 2023. Također treba naglasiti da cijene mjesečnih prava nisu mijenjane odnosno danas su iste kao i u navedenom periodu 2023. godine.

„Mjera smanjenja cijene karata, kojom su obuhvaćene su sve kategorije karata i sve tarifne zone, za sada je privremena i odnosila bi se na tromjesečno razdoblje. Sukladno situaciji koja bude na terenu narednih mjeseci, vidjet ćemo što će se u budućnosti s tom mjerom događati“, kazao je direktor Autotoleja Mrvčić.

Predložene još dvije mjere: nagrada vozačima za rad te dodatne aktivnosti na privlačenju novih radnika

Dodatno, u cilju stabilizacije odnosno prevladavanja trenutnog stanja u Autotroleju, dogovoreno je i nekoliko drugih proaktivnih mjera koje će Uprava provesti.

Osim smanjenja cijena karata za 25% što je direktno bitno za korisnike javnog prijevoza, Autotrolej će, osim postojećih, angažirati i druge agencije za posredovanje u zapošljavanju, snažnije će proaktivno privlačiti vozače iz Hrvatske i uže regije kroz financiranje prekvalifikacije/polaganja D kategorije. Također, postojećim vozačima, zaposlenicima Autotroleja, bit će ponuđena i nagrada za rad u iznosu od 100 eura na mjesečnoj razini za cjelomjesečni uredan rad.

„Osnovni razlog trenutnog stanja u Autotroleju je nedostatak vozača. U našim razgovorima s predstavnicima reprezentativnog sindikata postignut je dogovor i potpisan kolektivni ugovor s uključenim rastom plaća, koje su već isplaćene u svibnju za mjesec travanj. Sada prosječna neto plaća vozača s 10 prekovremenih sati i neoporezivim dijelom iznosi oko 1600 eura. Smatramo da smo ovim potezom, kojim su materijalna prava radnika našla u vrhu javnih prijevoznika u Hrvatskoj, napravili korak u smjeru privlačenja novih vozača, bili oni iz bližeg ili daljnjeg okruženja“, poručio je gradonačelnik Filipović.

Osvrćući se na mjeru vezanu uz cjelomjesečni uredan rad, direktor Mrvčić je naglasio kako bi na početku radnici dobivali mjesečnu nagradu u iznosu od 100 eura, dok bi se kasnije poticajna mjera pretvorila u kvartalnu nagradu u iznosu od 300 eura.

„Što se tiče privlačenja dodatnih radnika, proširili bi našu medijsku kampanju u Hrvatskoj te u državama iz našeg najbližeg okruženja. Osim medijske kampanje oglašavanja i nastavka plaćanja prekvalifikacija, proširili bismo aranžman na druge agencije s ciljem privlačenja novog broja vozača, bilo iz bliže regije ili pak udaljenijih država. Nadamo se da će povećanje plaća, odnosno prosječna plaća za vozača od 1600 eura, s kojom smo u samom vrhu po plaćama vozača u javnom prijevozu u RH, privući kako nove vozače, tako i one ljude koji su već radili kod nas“, kazao je Mrvčić, dodavši kako navedene mjere namjeravaju provesti u što kraćem roku.

Prijedlozi gradskih vijećnika dijelom prihvaćeni

Gradonačelnik Filipović istaknuo je kako su analizirane mjere predložene od strane gradske vijećnice Petre Mandić iz Mosta. Naglasio je kako je jedan manji dio prijedloga postao dio konačnih mjera, dok je dio prijedloga nažalost neprovediv zbog zakonske regulative koja je na snazi u RH.

„U Gradu i KD Autotroleju izuzetno cijenimo proaktivnost vijećnika koji su se posljednjih nekoliko dana javili s konkretnim prijedlozima. Sve smo ih detaljno razmotrili, neki su od njih su akceptirani kroz ovih nekoliko navedenih mjera, a prije svega se odnose na proaktivno traženje nove radne snage i privlačenje domaćih i stranih radnika u Autotrolej, no određeni dio mjera nije provediv budući da postoji zakonske prepreke. Naime, postojeća regulativa je takva da nije moguće izmijeniti naše gradske akte prije izmjena zakona, prije svega Zakona o komunalnom gospodarstvu, koju komunalnu djelatnost javnog linijskog prijevoza upravo definira kao komunalnu djelatnost, postavljajući stroga pravila po kojima se on može obavljati. Bilo bi potrebno izmijeniti i ugovor o javnoj usluzi, koji je Autotrolej potpisao sa svim suvlasnicima, odnosno jedinicama lokalne samouprave iz riječkog prstena. Dakle, sve ono što smo mogli akceptirati u nizu mjera, a tiče se privlačenja novih radnika i podizanja svijesti o tome da je Autotrolej uz ova materijalna prava postao atraktivniji poslodavac smo uvrstili i na tome će se raditi i dalje“, kazala je pročelnica Malnar.

Odgovarajući na novinarska pitanja zašto cijene karata nisu smanjene već u veljači, budući da je već tada došlo do korekcije voznog reda, direktor Autotroleja Mrvčić je naglasio kako u veljači nije došlo do značajnog smanjenja voznog reda, već se radilo o korekciji voznog reda s manjim brojem polazaka.

Novinare je zanimalo kako teče proces dovođenja vozača iz inozemstva, započet još krajem protekle godine.
„Polovinom studenog potpisali smo ugovor s agencijom za posredovanje u zapošljavanju. Neki normalni rokovi koji su inače bili na snazi, a to je do tri mjeseca za rješavanja cjelokupne dokumentacije potrebne za dovođenje radnika u smislu da on može odmah početi raditi, značajno su se prolongirali. Velik je broj zahtjeva za radnim dozvolama, a nakon radnih dozvola i za vizama, tako da smo radne dozvole čekali nešto više od četiri mjeseca, a kada su one izdane, krenuo je postupak traženja viza, koji ni približno nije tamo gdje bi trebao biti. Za sada su izdane tri vize, a za ovih 17 od ukupno 20 se još uvijek čeka. U kontaktu smo s agencijom i veleposlanstvima, međutim provjere i postupak su dugotrajni, a kada i vozači dođu u RH, tek onda mogu odraditi neke stvari, kao što su liječnički pregled, prijevodi vozačkih dozvola i provođenje periodičkih  izobrazbi i svega ono što je potrebno da bi oni mogli početi raditi. Tako da smo nažalost s nekih prosječnih tri, tri i pol mjeseca, smo došli na puno, puno više“, kazao je Mrvčić.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Rijeka Plus obavijesti

03.06.2024.

Prodajno mjesto Rijeka plusa na Jelačićevom trgu 3, od dana 04.06.2024.godine pa sve do kraja lipnja radit će do 13 sati. Radno vrijeme od ponedjeljka do petka je od 06:30 do 13 sati, dok subotom prodajno mjesto radi od 07:30 do 12 sati. Korisnici parkirne karte mogu jednostavno i brzo produživati internet bankarstvom.

Fiuman Plus

Društvene mreže