Povežite se s nama

Vijesti

Autotroleju je samo u travnju pao prihod za preko 4,5 milijuna kuna, mogle bi postati upitne plaće

Objavljeno

na



Tema Autotroleja nije se mogla izbjeći na Aktualnom satu jučerašnje sjednice Gradskog vijeća Grada Rijeke u više navrata.

Najprije je Oskar Skerbec (IDS) kazao kako je pandemija koronavirusa ostavila niz negativnih posljedica na sve, od obustave i racionalizacije programa u kulturi i sportu, a velik utjecaj na proračun KD Autotrolej, koji je zbog toga postao jedan od većih tragičara. Prošle se godine raspravljalo o problemu pomanjkanja vozača i mjerama za zapošljavanje vozača, a sada se govori o višku od gotovo 150 vozača. Izražavajući zabrinutost velikog broja vozača za opstanak, pitao je koje mjere Grad namjerava poduzeti kako bi se normalizirao sustav javnog prijevoza u narednom razdoblju.

Gradonačelnik Vojko Obersnel je odgovorio kako je nemoguće objasniti situaciji je u javnom gradskom prijevozu u kratkom vremenu. KD Autotrolej dio je komunalnog sustava, i kao svi ostali prijevoznici u RH i Europi funkcionira tako da jedinice lokalne samouprave subvencioniraju javni prijevoz, jer kada bi se naplaćivala komercijalna cijena, ona bi bila visoka. Autotrolej ima dva ključna problema. Prvi je da je prošle godine relativno velik broj vozača odlazio iz Autotroleja i to najčešće izvan hrvatske u potrazi za poslom i većom plaćom, jer je na tržištu rada bilo puno radnih mjesta za vozače. Drugi problem je što je zadnjih 10 godina postignut relativno visok standard javnog prijevoza odnosno intenzitet vožnji, što često gradovi i općine suvlasnici, nisu mogli financirati onako kako je to bilo previđeno. I prije situacije s koronom poduzete su određene mjere u dogovoru s ostalim vlasnicima, smanjen je intenzitet posebice prigradskih vožnji, čime je osiguran dovoljan broj vozača i smanjeno stvaranje daljnjih nepotrebnih troškova.

Odlukom stožera RH zabranjen je javni prijevoz za vrijeme Pandemije, pa Autotrolej nije uopće vozio niti ostvarivao prihode od prodanih karata. Onda je počeo voziti smanjenim intenzitetom, a zatim po nedjeljnom voznom redu. To je uzrokovalo probleme u prihodima. U travnju je umjesto uobičajenih 5,5, milijuna kuna, ostvareno samo 800.000-900.000 tisuća kuna. S druge strane, zbog smanjenog obima vožnji, velik broj ljudi ne radi, ali prima plaću. Na žalost komunalna društva u vlasništvu jedinica lokalne samouprave nisu mogla koristiti mjere Vlade RH pri zadržavanju radnih mjesta. Bez adekvatnih sredstava pojavio se problem isplate plaća. Različitim financijskim kombinacijama osigurana je kakva – takva likvidnost i plaće te normalno funkcioniranje (smanjeni vozni red) u ovim okolnostima. To ne može trajati beskonačno dugo. Ukoliko se situacija ne poboljša, a još uvijek mali broj ljudi koristi javni gradski prijevoz, doći će u pitanje plaće zaposlenika. Nadam se da neće doći do opuštanja zaposlenih, kazao je gradonačelnik te rekao kako je o tom problemu pisao premijeru Plenkoviću i ministru s ciljem da se kroz ove Vladine mjere sagledaju i vozači, bez obzira što su zaposleni u tvrtkama u jedinicama lokalne samouprave. Što se tiče otpuštanja radnika, nisu jedino produženi ugovori na određeno vrijeme koji su istekli, a sa suvlasnicima se razmatraju mogućnosti rješavanja poteškoća kako ne bi došlo do opuštanja i zadržali djelatnici.

Josip Kukuljan (MOST) je postavio također pitanje vezano uz Autotrolej – zanima ga je li točna informacija da je 30% vozača Autotroleja višak kazavši kako se Rijeci sprema drastičan pad standarda i Riječani će se suočiti sa nečim nazadnim u 21 stoljeću. U zagrebačkom ZET-u po njegovim informacijama nitko od vozača nije otpušten, pa ga zanima da li se sredstva s nekih projekata u vezi EPK 2020 mogu preusmjeriti na plaće vozača. Primjerice s broda Galeb i može li PGŽ učestvovati u plaćama šofera.

Gradonačelnik Vojko Obersnel je odgovorio kako, koliko se sjeća nije niti jednog trenutka rekao da će 30% vozača dobiti otkaz, već da u sadašnjem intenzitetu vožnje, u ovom trenutku objektivno postoji višak. Radi se sve što je moguće da se osigura likvidnost Autotroleja. Ako model koji se predlaže da do toga ne dođe prihvate i ostali vlasnici moći će se osigurati dovoljno sredstava da ne bude otpuštanja, ali će takav intenzitet vožnji i prihod svakako imati utjecaja i na standard i na troškove plaća. Sve tvrtke u gradskom i međugradskom prometu u drugim gradovima su u istim problemima i trebat će naći rješenje na državnoj razini. Otkaza do sada nije bilo u Autotroleju. Sredstva kojima se uređuje Galeb su nepovratna sredstva EU ili kreditna i strogo su namjenska i ne mogu se koristiti za druge svrhe. Nastojat će problem riješiti bez otpuštanja u Autotroleju i drugim društvima.

Marketing
Marketing
Marketing

Facebook video

Klapa Intrade u Opatiji

Fiuman Plus

Facebook

Instagram