Povežite se s nama

Svaka jača kiša u Rijeci znači vrlo često i probleme u prometu zbog poplavljenih cesta. Mnogi Riječani ogorčeni su na nadležne službe s obzirom na to da određeni iznos ipak svakog mjeseca izdvajaju i za održavanje sustava oborinskih voda. Iznimno obilna kiša koja je pogodila Rijeku tijekom prošle nedjelje stvorila je doslovno kaos na riječkim prometnicama, pa nisu izostale ni prozivke upućene KD Čistoća, KD Vodovod i kanalizacija…

Kontaktirali smo gradske službe kako bismo provjerili što se sve čini kako bi se slične situacije izbjegnule ili barem svele na najmanju moguću mjeru.

“KD Vodovod i kanalizacija d.o.o. je temeljem sklopljenog ugovora s Gradom Rijeka zaduženo za čišćenje slivnika i rešetki spojenih na mješovitu kanalizaciju. Sastavni dio tog ugovora je i plan (program) čišćenja oko 9.300 slivnika i rešetki. U pravilu se na području grada u svakoj ulici slivnici i rešetke čiste najmanje dva puta godišnje, a prema potrebi i češće, ukoliko se za to ukaže potreba. Izvanredno se čiste i pred najavu većih oborina, kao što je bila ova posljednja u nedjelju, 22. listopada 2017. Aktivnosti su koordinirane i s KD Čistoćom d.o.o. koja je zadužena za čišćenje javnih površina, s kojih se tijekom kiša može nanijeti otpad i začepiti slivnike i rešetke.”

“Djelatnici KD Vodovod i kanalizacija d.o.o. poduzeli su sve mjere kako bi se ublažile posljedice, ali nažalost kod ovako ekstremnih oborina one se ne mogu u potpunosti izbjeći, a niti prethodno spriječiti. Vrlo velika količina kiše koja je pala u kratkom vremenu je ponovno začepila slivnike i rešetke lišćem i raznim vrstama smeća (otpadaka) nanesenih bujicom vode, neovisno o angažmanu djelatnika KD Čistoća d.o.o.”, ističu iz gradskog komunalnog društva.

Mlaka-poplava2

Iz gradske uprave smatrali su kako je ovom priliko potrebno i još nekoliko bitnih informacija istaknuti. “Prije svega treba reći da se sustav KD-a Vodovod i kanalizacija stalno se unaprjeđuje i obnavlja pa je, primjerice, samo u protekle četiri u godine u njega uloženo preko 400 milijuna kuna. Dalje, očito je da klimatske promjene donose sve više ekstremnih vremenskih uvjeta pa tako i ekstremne količine padalina koje se ne događaju samo u Rijeci.”

“Postojeći sustavi odvodnje projektirani su za prihvat prosječnih maksimalnih količina za područje na kojem se nalaze. Nažalost, posljednjih godina, zbog promjena klime, sve se češće događa da u vrlo kratkom vremenu padne enormna količina kiše koju niti jedan sustav ne može prihvatiti. Jasno je da će u budućnosti svu infrastrukturu trebati prilagoditi klimatskim promjenama, no radi se o izuzetno skupim i velikim projektima koji ne mogu biti realizirani u kratkom roku. U pripremi je projektiranje novog sustava odvodnje oborinskih voda kojim će se predvidjeti i rješavanje najugroženijih lokacija”, poručuju iz Grada Rijeke.

Zanimalo nas je i može li se barem dodatna pažnja usredotočiti na stalne problematične točke, kao što je podvožnjak kod brodogradilišta 3. maj, no istaknuli su kako je riječ o državnoj cesti, te samim time nije pod njihovom ingerencijom, već bi taj problem trebala riješiti državna tvrtka Hrvatske ceste.