Povežite se s nama

Vijesti

Druga cijeva tunela Učka i odmorište Kvarner do ljeta 2024. godine

Objavljeno

na




Istarski ipsilon prvi je projekt gradnje cestovne infrastrukture prema modelu javno – privatnog partnerstva u Hrvatskoj u koji je od početka projekta uloženo 800 milijuna eura. Ova cestovna mreža predstavlja žilu kucavicu Istarskog poluotoka kojom godišnje prometuje preko 10 milijuna vozila.

Uz postojećih 100 km punog profila autoceste, krajem 2018. nastavljena je izgradnja punog profila Istarskog ipsilona na dionici Pazin-tunel Učka. Procijenjena vrijednost cjelokupnih investicija, odnosno dionice Pazin – tunel Učka, koja se naziva fazom 2B1 te 2B1 faze, odnosno, druge cijevi tunela Učka, zajedno s pripadajućim dionicama autoceste u punom profilu iznosi 160 milijuna eura.

Ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković  ovog tjedna je zajedno s direktorom Darijem Silićem, ispred društva BINA-Istra d. d., koje gradi i upravlja Istarskim ipsilonom, obišao radove na poddionici Pazin – Cerovlje u dužini od 12 km: „Danas smo se uvjerili da radovi zaista idu dobrim tempom te će biti gotovi čak šest mjeseci prije roka, unatoč problematici uzrokovanom pojavom koronavirusa. Ova poddionica bi tako trebala biti dovršena i puštena u promet već ovog ljeta a ostalih 17 km do tunela Učka očekujemo sredinom sljedeće godine. Znam koliko je ovaj projekt važan za Istru, za njeno kvalitetno povezivanje s ostatkom zemlje, a realizaciju ovog projekta sam postavio kao jedan od glavnih ciljeva svog mandata. Osim ovog dijela, uskoro očekujemo pozitivan odgovor Europske komisije za nastavak koncesijskog ugovora a kako bi mogli krenuti s izgradnjom druge cijevi tunela Učka. Očekujem da ćemo puni profil tunela, zajedno s odmorištem Kvarner otvoriti do turističke sezone 2024. godine.“. – istaknuo je ministar Butković nakon obilaska.

Cjelokupna dionica koja je upravo u izgradnji, od Pazina do tunela Učka u dužini 28 km, predstavlja dopunu na puni profil Istarskog ipsilona te je veliki izazov za izvođače radova obzirom da uključuje izgradnju čak 31 objekta (nadvožnjaka i vijadukta) te potpuno novo odmorište. Kako bi se poštovali rokovi izgradnje i projektna dinamika, djelatnici na gradilištu osiguravaju intenzivan tempo rada u dvije smjene, a unatoč vrlo intenzivnim aktivnostima uz postojeću trasu, tijekom cijelog perioda izgradnje istočnog kraka Ipsilona osigurana je protočnost, uz što manje remećenje prometa.

Pored važnosti s aspekta sigurnosti prometa, koji se dobiva punim profilom autoceste, izgradnja ove dionice predstavlja i značajan impuls ulaganja u gospodarstvo. Na gradilištu je više od 700 radnika i gotovo 200 strojeva, a aktivnosti, kao i broj ljudi, povećavaju se iz dana u dan.

Generalni direktor Silić prilikom obilaska istaknuo je: „Pojavom COVID-19 sredinom ožujka, brzo smo poduzeli mjere zaštite radnika kako eventualni slučajevi zaraze ne bi utjecali na tijek radova i izazvali kašnjenje projekta. Unatoč značajnom broju radnika, do sada ne bilježimo slučajeve zaraze na gradilištu čemu zasigurno pridonosi rad na otvorenom te mjere predostrožnosti koje su pravovremeno implementirane. Međutim, pojava COVID-19 značajno je utjecala na razinu prometa te proteklih mjesec dana bilježimo pad prometa od gotovo 70%. U ovom trenutku bitno je poštivati mjere Stožera civilne zaštite te se nadamo skoroj normalizaciji pa i povratku turista tijekom ljetnih mjeseci.“.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Facebook video

Klapa Intrade u Opatiji

Fiuman Plus

Facebook

Instagram