Vijesti - Rijeka
Gradska tvrtka Poslovni sustavi duguje Gradu Rijeci 11.263 eura, Rinčić im odobrila obročnu otplatu
Gradonačelnica Rijeke Iva Rinčić donijela je nedavno zaključak kojim se odobrava sklapanje ugovora o obročnoj otplati duga između Grada Rijeke i gradske tvrtke Poslovni sustavi d.o.o. Riječ je o nepodmirenim obvezama za zakupninu poslovnih prostora u ukupnom iznosu od 11.262,30 eura, koje se odnose na razdoblje od svibnja do studenoga 2025. godine, a dug će se, uz pripadajuće zakonske zatezne kamate, podmirivati u 12 mjesečnih obroka.
Iako je formalno riječ o proceduri predviđenoj gradskom Odlukom o zakupu poslovnog prostora, ovaj slučaj privlači pažnju jer je neuobičajeno da gradska tvrtka, koja je u stopostotnom vlasništvu Grada Rijeke, akumulira višemjesečni dug prema vlastitom osnivaču. Poslovni sustavi d.o.o. koriste više poslovnih prostora u Rijeci, uključujući prostore na Šetalištu Andrije Kačića Miošića te u Ulici Milutina Barača, pri čemu su zakupnine, s obzirom na površinu i lokaciju, izrazito povoljne. Unatoč tome, došlo je do zaostatka u plaćanju koji je sada riješen modelom obročne otplate.
Zaključkom je predviđeno da Grad Rijeka neće pokretati ovršni postupak sve dok se obveze uredno podmiruju, no istodobno je jasno naznačeno da Grad zadržava pravo jednostranog raskida ugovora ako dođe do neplaćanja dviju uzastopnih rata, kamata ili tekućih zakupnina, kada bi na naplatu dospio cjelokupan preostali iznos duga.
Cijela situacija dodatno dobiva na težini u trenutku kada se gradska tvrtka nalazi pred upravljačkim promjenama. Poslovne sustave trenutno vodi direktorica Silvija Lučić, dok je za mjesto novog direktora raspisan natječaj na koji su pristigle čak 23 prijave. Velik interes kandidata sugerira da je riječ o poziciji s velikom odgovornošću, ali i s brojnim izazovima koji čekaju buduće vodstvo.
Očito je kako će novi direktor, tko god bio izabran, imati pune ruke posla. Osim stabilizacije financijskog poslovanja i sprječavanja sličnih situacija u budućnosti, pred njim će biti i zadatak vraćanja povjerenja javnosti u rad gradske tvrtke koja bi, po logici stvari, trebala biti primjer urednog i odgovornog upravljanja, a ne korisnik obročne otplate duga prema vlastitom gradu.















