Riječki ogranci HNS-a i ARS-a održali su tiskovnu konferenciju na temu „Identitet grada Rijeke – imamo li svoj brand? U priopćenju kojeg potpisuju dr.sc. Juraj Bukša, predsjednik HNS-a Rijeke i njegov kolega Aljoša Bratuša iz ARS-a naglasili su važnost riječkog identiteta i poručili da je grad kojemu nije stalo do svojeg identiteta, kojemu nije stalo do svoje prepoznatljivosti, do svojeg branda uvijek je osuđen na stagnaciju i letargiju.Priopćenje prenosimo u cijelosti.
HNS i ARS danas pokreću novu inicijativu. VODA je riječki brand. Voda je ono što povezuje Rijeku i Riječane, RIJEČKA VODA je ono što povezuje svih nas.
Identitet predstavlja nekoliko važnih stvari: prepoznatljivost i različitost, ono po čemu smo posebni i na što smo ponosni.
Identitet mora živjeti u svakom pojedincu u gradu, mora se očitavati u svakom kvartu. Mora biti sadržan u imenu, u grbu, mora predstavljati način života. Rijeka je grad koji teče. Rijeka je način života. Imena kvartova u ovom gradu vezana su uz VODU… Potok, Mlaka, Školjić,Delta, Žabica … sve je vezano uz VODU
To se najbolje odražava u imenu našega grada – RIJEKA, a identitet ovoga grada jest VODA. Čista, pitka te nadaleko čuvena i poznata RIJEČKA VODA
Što predlažemo? 51 RIJEČKA ŠPINA
Postavljanje 51 riječke špine s pitkom vodom u širem centru grada. Pozivni za Rijeku je 051 … zato 51 riječka špina. Svaka špina imala bi svoju priču o vodi, o potoku, o kvartu ili o ulici gdje je postavljena. To je priča o našem gradu i našoj nadaleko poznatoj RIJEČKOJ VODI. Natpis pitka voda na više jezika pokazat će turistima, a i nama samima, naše najveće bogatstvo na koje moramo biti ponosni. Možda je to ono najvrjednije što imamo, a uzimamo zdravo za gotovo.
Što ćemo time dobiti?
Priču o gradu Rijeci i o čuvenoj riječkoj vodi, priču o gradu gdje ne možeš biti žedan, o gradu koji je ponosan na svoju vodu, na svoju Rijeku. To je proizvod koji ima cijenu i nosi vrlo jasnu marketinšku priču. Uz malo truda to može biti upravo ona priča koja nas povezuje i čini posebnima. To može postati naš glavni marketinški i turistički proizvod.
Na kraju možda najvažnije – što dobivaju građani?
Kada se šećem sa svojom djecom po Korzu, uvijek su žedni i žele da im kupim bocu vode. Kupiti bocu vode u Rijeci? A imamo najbolju vodu na svijetu. To je nešto što nema smisla.
Koliko ste puta vi šetali po Korzu i bili žedni. Željeli ste popiti čašu obične riječke vode. Onako u hodu, bez stajanja i bez „žicanja“ po kafićima. Popiješ vode i nastaviš dalje.
Prihvaćanjem ove inicijative to više neće biti problem. Napuniti ćete bocu na Korzu, u Starom gradu, na Molo Longo ili gdje god se nađete…, čašu RIJEČKE VODE i nastaviti dalje svojim putem
Kako bi to postala pozitivna riječka priča, priča o riječkim špinama treba se razviti u gradu Rijeci. U Rijeci postoji srednja Škola za primijenjenu umjetnost, Akademija primijenjenih umjetnosti te cijeli niz likovnih i umjetničkih udruga. Sve one bi mogle osmisliti oslikavanje riječkih špina te bi na taj način doprinijeli u jačanju identiteta svoga grada. I to bez ikakvih naknada. Nije mala stvar imati dio svojeg umjetničkog izražaja koji će godinama krasiti grad. To je najveća nagrada. Nadalje, može se osmisliti i cijeli niz drugih proizvoda poput riječke čaša, riječke boce, knjige o vodi. Dizajn svih tih proizvoda mogu osmisliti upravo Riječani.
Pozivamo sve građane Rijeke, riječke političke stranke, intelektualce, udruge, riječku turističku zajednicu i turističke djelatnike da podrže ovu inicijativu.
