Povežite se s nama

Vijesti

Ideja o potapanju ponovno oživjela? “Ako se Galeb ne može obnoviti, neka se potopi ispred Torpeda”

Objavljeno

na



Jedan od najdojmljivijih prizora iz proljeća 2016. godine u Hrvatskoj nedvojbeno je bilo plansko potapanje nekadašnjeg admiralskog broda “Vis” koji je bio u službi Jugoslavenske ratne mornarice. Mnogi su tada pohvalili odluku da se taj nekad slavni brod potopi nedaleko od Pule gdje je postao iznimno atraktivna ronilačka lokacija.

Prvi je to planski potopljen brod na hrvatskoj strani Jadrana, a malo je poznata činjenica da je ta ideja potekla upravo iz Rijeke. Ne čudi stoga što je nemali broj Riječana izrazio svoje razmišljanje i da bi se isto moglo napraviti s još slavnijim nekadašnjim Titovim brodom “Galeb”, koji je već više godina u vlasništvu Grada Rijeke te se ulažu milijuni kuna u njegovo održavanje, kako ne bi sam potonuo zbog dotrajalosti.

No, nakon što su stigle dobre vijesti iz Europske unije da će velikim dijelom sufinancirati remont “Galeba” takvim je pričama došao kraj te se krenulo s natječajem za njegovu obnovu, ali kao što smo ekskluzivno otkrili u petak navečer došlo je ipak do komplikacija. Kako je netko uvelike pogriješio u procjeni troška, sve je izglednije da obnove “Galeba” ipak neće biti, osim ako se ne pronađe dodatnih 32 milijuna kuna u gradu koji financijski iznimno loše stoji te u narednim godinama mora pokriti minus od 277 milijuna kuna.

To je sad kod dijela građana potaknulo oživljavanje ideje da bi “Galeb” ipak mogao biti vrlo atraktivna ronilačka atrakcija, a to je bila tema o kojoj smo još prije dvije i pol godine razgovarali s Ferdom Hitrecom, predsjednikom Radnog tijela za ronilački turizam u Rijeci, pa je zanimljivo prisjetiti se ponovno njegovih izjava:

Arsen Brajković i Ferdo Hitrec na brodu “Vis” dan prije potapanja

“Projekt za sada već potopljeni brod Vis načinjen je zahvaljujući TZ Rijeka i radnom tijelu za ronilački turizam gdje obavljam ulogu predsjednika i od kuda je potekla ideja o scutlingu. Zajedničkim snagama s Istrom, Arsenom Brajkovićem, Zavodom za prostorno planiranje PGŽ i raznim ministarstvima u RH kroz četiri godine rada uspjeli smo ishoditi sve pravne uvjete da bi se moglo namjerno potapati brodove i što je na kraju rezultiralo s prvim potapanjem. Na Kvarneru je već određeno 14 lokacija gdje se to može u budućnosti činiti”, rekao je za Fiuman.hr Ferdo Hitrec još u proljeće 2016. godine.

“Što se “Galeba” aktualno tiče, kao što se ticalo i broda Vis, prva opcija nije bila namjerno potapanje već stvaranje broda muzeja s ugostiteljskim sadržajima. Na žalost gospodin Arsen nije to mogao financijski pokriti u slučaju broda Vis te se odlučio na potapanje. Jedino mjerodavno tijelo koje može odlučiti sudbinu Galeba je Grad Rijeka jer je upravo gradska uprava vlasnik objekta i oni ulažu značajna sredstva u njegovo opstajanje, ne mogu reći održavanje.”

“Mene kao ronioca sigurno bi najviše veselilo da se potopi, ali kada razmišljam kao građanin Rijeke prva opcija je onda da Galeb stvarno postane brod muzej – hotel. Ukoliko se sredstva, koja su značajna da bi se to i napravilo, u dogledno vrijeme ne pronađu, onda je jedina pametna i logična opcija potapanje. Moj je prijedlog da se to učini ispred Torpeda, tako da se povežu dva povijesna objekta i da tako Rijeka dobije duplu turističku atrakciju. Bilo jedno ili drugo, “Galeb” može postati vrhunska turistička atrakcija i u oba slučaja to je bolje nego da ostane u ovakvom stanju”, zaključak je predsjednika Radnog tijela za ronilački turizam u Rijeci.

Kakva je budućnost “Galeba” zasad još uvijek nije poznato, gradonačelnik Vojko Obersnel prema svemu sudeći nije si htio upropastiti vikend javnim istupanjem na ovu temu, a odgovore na neka pitanja možda ćemo dobiti početkom novog radnog tjedna.

Marketing
Marketing
Marketing

Facebook video

Drive in party na Kantridi

Fiuman Plus

Facebook

Instagram