Povežite se s nama


Projekt “LINE – Literatura za interkulturalnu edukaciju” namijenjen je učenicima srednjih škola u šest gradova: Rijeka, Zagreb, Sarajevo, Stolac, Beograd i Užice. Partnerska škola u Rijeci je Prva hrvatska riječka gimnazija, u kojoj se po riječima ravnateljice Jane Sclaunich prate moderni tokovi obrazovanja te je razvijena svijest o nužnosti projektne nastave i prednostima međunarodne suradnje.

Nositelj projekta je Fondacija Mak Dizdar (Sarajevo) s partnerima: CeKaPe – Centar za kreativno pisanje (Zagreb) i Užička književna republika (Beograd), a vrijednost projekta prepoznao je i financijski podržao UNICEF. Opći cilj projekta razvoj je regionalne omladinske interkulturalne suradnje kroz medij književnosti. Ovaj cilj bit će realiziran kroz uspostavljanje šest čitateljskih klubova u srednjim školama i stvaranjem trajnih veza među mladima u regiji kroz održavanje književnih susreta u Stolcu u rujnu ove godine. Na čitateljskim klubovima voditelji će educirati učenike o suvremenoj književnosti koja se bavi univerzalnim temama te načinima na koji ona može služiti za kritičko preispitivanje društvene zbilje. Plan rada čitateljskih klubova sastoji se od čitanja i proučavanja djela šest suvremenih regionalnih pisaca koji nisu zastupljeni u nastavnom planu, a za Hrvatsku su to Tanja Mravak i Nebojša Lujanović. 

U riječkom čitateljskom klubu sudjeluje 30–ak motiviranih učenika s mentoricom Sandrom Vidović. Zadatak im je bio pročitati zbirku kratkih priča nagrađivane hrvatske autorice Tanje Mravak koja je posjetila učenike u petak 29. svibnja. Druženje kroz smijeh, čitanja i mnogo, mnogo pitanja trajao je u školskoj knjižnici puna dva sata. Osim razgovora o pričama učenici su Tanji priredili iznenađenje; skeč s ulomkom iz jedne njezine priče, a za uzvrat im je ona ispričala priču kojom je pobijedila na Pričiginu, splitskom festivalu pričanja priča. Red pitanja, red odgovora, red šale i smijeha pa tako ispočetka puna dva sata koliko je trajalo druženje s autoricom. Susret u knjižnici dokaz je da književnost može i mora biti nit koja povezuje, nit koja gradi mostove, nit koja će sutra iznjedriti mladog čovjeka s vlastitim stavovima i uvjerenjima.