Povežite se s nama

Vijesti

Kukuljan: Samo u Rijeci se nakon 30 godina ponovno naplaćuje grobno mjesto

Objavljeno

na






Josip Kukuljan, nezavisni gradski vijećnik i voditelj građanske inicijative Protiv skupog Energa, oglasio se priopćenjem za javnosti na temu rada KD Kozala te ga prenosimo u cijelosti:

“Rijeka je jedino mjesto u Hrvatskoj gdje se ponovno naplaćuje zakup grobnog mjesta nakon isteka ugovora od 30 godina ukoliko se isti želi produžiti. Radi se o iznosima od 3000 do 20.000 kuna što predstavlja financijski šok za jedan kućni budžet te korisnika na vrlo mučan način prisiljava donijeti odluku zadržati grob i svoje pokojne u njemu ili prepustiti ga nekom drugom.

Unatoč najskupljoj grobnoj naknadi standard groblja nije na toj razini. Još uvijek nije pokrenuta modernizacija sahrane tj opremanje već izgrađenog krematorija na CGG Drenova. Građanima se uz tradicionalan način sahrane ne želi ponuditi i onaj mnogo povoljniji – kremiranje pokojnika. Zagrebački krematorij se doslovno guši u poslu. Radeći u smjenama godišnje uspijeva kremirati 5000 pokojnika odnosno 10% od ukupnog broja sahrana u Hrvatskoj dok susjedna Slovenija ima gotovo 83% kremacija u odnosu na tradicionalni način sahrane.

Plaće djelatnika groblja su među najnižima u Hrvatskoj. Prosječna neto plaća im je 5620 kuna ili 13% niže od hrvatskog prosjeka. Naravno, u taj prosjek je uračunata i plaća direktorice koji iznosi bruto 20.710 kn. KD Kozala ima prekomjeran broj zaposlenih. Kao primjer navodim gradsko groblje Lovrinac iz Splita koji brine o 8 grobalja na površini 60 ha što je identično broju grobalja i površini u gradu Rijeci. Za održavanje, klesariju i upravu splićanima je potrebno 74 zaposlenika za razliku od KD Kozale kojima za isti posao treba čak 114 ljudi ili 55% više.

To je dobar razlog da na sjednici gradskog vijeća koja je u četvrtak ne podržim izvješće tog komunalnog društva kojem su rashodi u odnosu na prošlu godinu povećani za 2,5 milijuna kuna i troškovi osoblja porasli za 8%”, poručio je Kukuljan.

Marketing
Marketing
Marketing

Facebook video

Klapa Intrade u Opatiji

Fiuman Plus

Facebook

Instagram