Povežite se s nama

Vijesti

“Loše poslovanje Autotroleja je došlo na naplatu, strahuje se od novih loših vijesti”

Objavljeno

na




Gradonačelnik Kraljevice Dalibor Čandrlić putem svog Facebook profila opširno je prokomentirao novosti iz Autotroleja prema kojem će se od idućeg tjedna rezati polasci na brojnim gradskim i prigradskim linijama, a to uključuje i liniju koja povezuje Rijeku i Kraljevicu.

Njegov komentar prenosimo u cijelosti:

“Na 14. Sjednici Skupštine KD AUTOTROLEJ održanoj 30. prosinca 2019. nakon nekoliko mjeseci teških pregovora i “iscrpljivanja” donesene su smjernice poslovanja za 2020. Također su definirani postupci kojima će se pokriti gubici iz prethodnih godina, 2018. i 2019.

Prema navedenom planu poslovanje se “racionalizira” na način da se smanjuje obim usluge i povećavaju subvencije koje uplaćuju jedinice lokalne samouprave. Vatrogasna mjera sastoji se u povećanju subvencija JLSa u ukupnom iznosu od 29.847.000 kn za razdoblje od tri godine (2018., 2019., 2020.), dakle cca 10 milijuna kuna godišnje ili 21,8%, dok se istovremeno smanjuje obim usluge u kilometrima s 9.084.801 km u 2018. na 7.729.015 km u 2020. (smanjenje od 15%).

Na primjeru Kraljevice dešava se povećanje izdataka Grada, odnosno subvencije od 24% ukupno u tri godine (2018., 2019., 2020.) ili konkretno ukupno 718.000 kn, dok se istovremeno obim usluge u kilometrima smanjuje s 258.003 km iz 2018. na 170.731 km u 2020. što predstavlja smanjenje od 34%.

Navedena povećanja subvencija predstavljaju u stvarnosti pokrivanja gubitaka poslovanja, a tek u manjem dijelu pokrivanje povećanja plaća deficitarnog kadra, odnosno vozača autobusa.

Vrlo je očito kako je loše poslovanje Autotroleja iz prethodnih razdoblja došlo sada na naplatu i kako se nije na vrijeme ušlo u srž problema, a na žalost ne čini se to niti ovim mjerama. Štoviše, osobno izražavam bojazan kako se navedenim mjerama ulazi u “spiralu loših vijesti” iz Autotroleja, jer smanjenje usluge i povećanje subvencije su mjere administrativno-kozmetičke naravi koje će imati za posljedicu smanjenje standarda i mogućnosti prijevoza, posljedično i konzumenata, odnosno putnika, koji su i sada na razini tek nešto većoj od 20% popunjenosti.

Neargumentiran poslovni odnos Rijeka plusa i Autotroleja

Zbog navedenog nisam bio afirmativan prilikom glasanja za ovakve mjere kojima se smanjuje standard prijevoza našim građanima i istovremeno diže subvencija. Ne mogu biti afirmativan niti prema planiranju gubitaka unaprijed od strane KD AUTOTROLEJ, što je van svake poslovne logike, ciljeva i uobičajene prakse, pogotovo u svijetlu činjenice nama nepoznatog i dosada nama neargumentiranog poslovnog odnosa tvrtke “Rijekaplus” koja iskazuje pozitivno poslovanje kroz pristojnu godišnju dobit, s Autotrolejom kao gubitašem, na način “outsourcinga” servisiranja autobusa. Nisam afirmativan niti prema načinu obačuna po kojem npr. liniju 29 subvencionira isključivo Grad Kraljevica kao da je dolazak naših stanovnika (učenika, studenata, radnika, liječnika, inženjera, profesora, pravnika, ekonomista, raznih stručnjaka…) u Rijeku jedini i isključivi interes nas kao JLS. Grad Rijeka jest ekonomsko, gospodarsko, trgovačko središte županije i zasigurno bar u jednom dijelu ima ostvareni inetres od kadrovskog priljeva s područja prigrada.

Sasvim je očito kako će ove mjere imati trenutni efekt “držanja glave iznad površine” i kako su Autotroleju potrebne korjenite i strukturne reforme. Da li će za to biti volje, znanja i čvrstine pokazati će vrijeme. Osobno nisam preveliki optimist i u suradnji s ostalim JLS u okruženju odgovorno i detaljno razmatramo mogućnosti i opcije u slučaju daljnjih loših vijesti iz Autotroleja.

Na kraju, navedeni sam Anex okvirnom ugovoru o uslugama u javnom interesu i osiguranju javnog prijevoza koji obuhvaća gore navedene mjere ipak potpisao. Nepotpisivanje bi, naime ugrozilo nabavku novih autobusa na plin putem EU fondova (aplikacijom su obuhvaćene prigradske linije i sve jedinice lokalne samouprave), odnosno vrlo bi izvjesno imalo za posljedicu ozbiljne penalizacije, koje bi kao trošak u konačnici pale “na leđa” i proračune jedinicama lokalne samouprave. Sve bi to dodatno opteretilo i krucijalno ugrozilo poslovanje, i stoga bi nepotpisivanje Aneksa u ovom trenutku predstavljalo neodgovoran, nelogičan i nerazuman čin. Takav si luksuz nisam mogao dozvoliti, a istovremeno sam potpisivanjem Aneksa pružio “ruku dobre volje” nadajući se kako će relativno novi menagement Autotroleja već danas ponuditi mnogo više od navedenih i usvojenih mjera”, poručio je Čandrlić.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Facebook video

BSH Carnival party u Operi

Fiuman Plus

Facebook

Instagram