Povežite se s nama

Mozaik

Mijenja se način odabira pobjedničke pjesme na Dori 2021.

Objavljeno

na




Nešto manje od tri tjedna ostalo je do trenutka kada će Hrvatska izabrati svog predstavnika za Eurosong 2021. putem Dore 2021. Ono što znamo jest da ćemo na pozornici u opatijskoj Sportskoj dvorani Marino Cvetković slušati 14 pjesama, da će nas kroz Doru 2021. voditi četiri voditeljice Daniela Trbović, Barbara Kolar, Jelena Lešić i Doris Pinčić. Ono što je dosad bila nepoznanica jest kojom metodom će Hrvatska birati pobjedničku pjesmu na Dori.

Kako je u intervjuu za Jutarnji list otkrila jedna od voditeljica Barbara Kolar, na Dori 2021. vjerojatno ćemo gledati novi način glasovanja, kojeg smo imali prilike upoznati kroz neke nacionalne izbore, kao npr. u Švedskoj, Finskoj i Francuskoj (Destination Eurovision).

– Urednica Uršula Tolj upozorila nas je da će najzahtjevniji dio biti glasovanje koje će se obaviti po novom, švedskom načelu. Zamolila sam, ako mi nešto ne bude jasno, da mi osiguraju nekog vikingolikog da me prosvijetli. Tako da nema straha – otkrila je Barbara u intervjuu.

Ono što se naziva švedskim modelom uvedeno je na Melodifestivalenu 2011. godine, nakon što su godinu prije Šveđani ispali u finalu. Nakon mnogobrojnih kritika kako pobjednici publike (u ovom slučaju Nanne Grönvall 2005. i Sanna Nielsen 2008.) nisu na kraju odnijeli pobjedu, švedska televizija SVT odlučila se na nešto drugačije dijeljenje bodova – po postotku zaprimljenih glasova.

Na Melodifestivalenu imamo međunarodni žiri kojeg čini osam zemalja, koje dijele bodove po eurovizijskom principu (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 i 12). Kada se ovo u zagradi zbroji, dobijemo ukupni zbroj od 58, a kada to pomnožimo s osam (broj zemalja), dobijemo da žiriji podijele sveukupno 464 boda. Kada se daju glasovi publike, uzme se postotak kojeg je određena pjesma dobila na televotingu, pomnoži se s ukupnim zbrojem bodova i tako dobijemo određen broj bodova kojeg neka pjesma dobije na televotingu. Npr., pjesma A na televotingu dobije 8% glasova, a kada se to pomnoži s 464, dobije se 37,12. Ako zaokružimo, to je 37 bodova, te je to broj bodova kojeg je pjesma A dobila od publike, piše eurosong.hr.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Facebook video

Medvjedići u Rijeci

Fiuman Plus

Facebook

Instagram