Povežite se s nama

Mozaik

Na Trsatu osnovana Družba čuvara baštine Frankopani

Objavljeno

na


U utorak je održan osnivački Zbor Družbe čuvara baštine ”Frankopani” s ciljem promocije i očuvanja bogate frankopanske baštine kroz kulturni turizam, obrazovanje i gospodarske inicijative.

”Naziv “Frankopani” uzeli smo iz poštovanja prema najdugovječnijoj hrvatskoj kneževskskoj dinastiji i porodici, koja je kroz šest stoljeća bila sveprisutna na burnoj povijesnoj pozornici ovih prostora u politici, pravu, crkvenim aktivnostima i graditeljstvu. Stotinjak kaštela i posjeda te preko tri stotine crkava i samostana vezani su povijesno za osobe iz porodice Frankopan. Golem doprinos u borbama protiv osvajača s istoka i političko pozicioniranje na predziđu kršćanstva – kako je u svom čuvenom govoru rekao knez Bernardin Frankopan – donijeli su im ugled nikad okrunjenih hrvatskih kraljeva. Iako su s povijesne pozornice otišli prije 350 godina, tragovi njihove prisutnosti osjećaju se i danas unatoč zatiranjima i prešućivanjima. Heroji umiru, ali priče o njima ostaju sve dok postoji netko tko će ih pričati. Danas smo to baš mi,” rekao je u uvodu Tomislav Beronić, na današnjem osnivačkom Zboru na kojem je izabran za Priora Družbe čuvara baštine ”Frankopani”, pozdravivši članove osnivačkog Zbora i goste na Trsatskom kaštelu.

Kjlučan cilj – održiv model  

”Cilj Družbe je promicanje kulturno-povijesnog značenja i baštine dinastije Frankopana kao ogromnog povijesnog gospodarski i turističkog potencijala, među domaćim stanovništvom te strancima na razini svih generacija na održiv i odgovoran način i to upravo putem kulturnog turizma kao jedne od glavnih platformi za isporuku posebnih doživljaja”, izjavio je Nikola Serdar, član Malog vijeća Družbe, nastavljajući,” To podrazumijeva nastavak događanja poput festivala, predstava, vanjskih i unutarnjih inscenacija, istupa, tržišno organiziranih stručnih obilazaka područja djelovanja i obitavanja knezova Krčkih Frankopana.

”U konačnici težimo izgradnji turističko-promotivnog i tradicijskog branda ”Frankopani” stimuliranjem i usmjeravanjem gospodarskih aktivnosti prema cobrandiranju ovim brandom drugih proizvoda i usluga od strane zainteresiranih proizvođača temeljem postupno usklađenih standarda,” napomenuo je Nikola Karamarko, Viceprior Družbe.

Udahnuti novu dimenziju života

”Uzevši u obzir dosadašnja ulaganja na pojedinim lokalitetima u okviru programa Putevima Frankopana, naš je temeljni cilj udahnuti novu dimenziju života odnosno nastaviti isporučivati na tim lokalitetima daljnje doživljaje temeljene na frankopanskoj baštini u suradnji sa partnerima na na svim razinama, od općinskih do županijskih.  Frankopane doživljavamo i komunikološki ubuduće pozicioniramo u obraćanjima kao hrvatske Kennnedyeve,” ukazao je Edvin Jurin, Glavni notar Družbe.

”Sve što namjeravamo učiiniti podrazumijeva i traži suradnju sa znanstvenim, stručnim, povijesnim, umjetničkim,kulturnim i crkvenim institucijama i udrugama Hrvatske te jedinicama lokalne samouprave kao i iznalaženje financijskih sredstava i  u budućnosti financiranje, kad se sredstva prikupe, otkupa predmeta od povijesnog i etnografskog značaja te njihove sustavne i trajne zaštite u skladu sa raspoloživim sredstvima,” zaključio je Ivica Jerčinović, član Malog vijeća Družbe.

Dosadašnje i naredne aktivnosti 

Zahvaljujući naporu članova Inicijativnog odbora Družbe do sada su izdane tri knjige na temu Frankopana – ”Frangere pane”,” Stella aurea” i upravo ”Misal kneza Anža Frankopana”, roman tiskan glagoljicom kao prva glagoljska knjiga nakon 118 godina  te je, u suradnji sa nizom lokalnih udruga, organizirano preko 30-tak događanja i uprizorenja po pojedinim lokalitetima kao i od 2021. čak 9 natjecanja u igri GlagoMatika.

Riječ je o natjecanju u glagoljici u koje je do sada bilo uključeno preko 1400 osoba i  oko 150 škola sa preko 220 mentora. Na svakom natjecanju sudjeluje po nekoliko stotina sudionika. Svojevrstan rekord je postignut u veljači ove godiine kad je sudjelovalo 709 učenika.

U narednom razdoblju slijedi jubilarno tj. deseto natjecanje u glagoljici u listopadu ove godine, te u 2024. pokretanje posebne aplikacije ”Frankopanski virtualni vodič”, dinamiziranje suradnje sa udrugama i lokalnim partnerima, organizacija i izvedba 6 do 8 događanja odnosno uprizorenja po županijama na čijim su lokacijama vladali Frankopani, treća knjiga o Frankopanima ”Nobilitatis obligat” te pažljiva priprema posebnih turističkih doživljaja po modelu ”mape turističkog doživljaja” (‘’visitor journey map’’).

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Rijeka Plus obavijesti

09.04.2024.
Obavještavamo javnost kako će se dana 10. travnja 2024.g. u vremenskom periodu od 08:00 do 13:00 sati izvoditi radovi na usporivaču prometa u ulici Josipa Mohorića kod kućnog broja 28. Zbog radova neće biti moguće prometovanje Ulicom te se mole sudionici u prometu da koriste obilazne pravce.

Fiuman Plus

Društvene mreže