Povežite se s nama

Vijesti

Nezadovoljni riječki student: Profesori su nepripremljeni, samo nabacaju materijal online

Objavljeno

na



Jedan riječki student obratio nam se duljim pismom u kojem izražava svoje nezadovoljstvo načinom na koji se odvija online nastava koju resorna ministrica Divjak poprilično hvali te nerijetko ističe da se naša praksa također hvali i diljem Europe.

Je li to zaista tako? Prenosimo iskustvo jednog studenta bez obrade:

“Student sam 1. godine Veleučilišta u Rijeci, Rijeka, smjera stručnog studija prometa. Što se tiče mog fakulteta i online nastave, prvo bih naglasio da je to velika katastrofa. Ako se studiranje svodi na gomilanje materijala i prezentacija po svim portalima, što je to način online nastave? Na takav način kao što profesori rade ne pripada online nastava. Nije dobro osmišljena i izvodi se nikako. Nikako znači da veliki broj profesora nije pokrenuo online nastavu i ne radi se kako treba. U online nastavu ne spadaju nabacani materijali na web stranici fakulteta, također, u online nastavu ne spadaju ni nabacani materijali na sustav Merlin/Moodle. Kako sam već naveo, online nastava nije dobro koncipirana. Od 7 predmeta + tzk, u tih 7 predmeta online nastavu radimo kod jedne profesorice iz predmeta, Engleski jezik, koja održava nastavu svaki tjedan po 3 sata u komadu putem chata sa studentima.

Osvrnut ću se na ostatak predmeta gdje nije ni najmanje u redu prema studentima takvo ponašanje. Kako sam rekao da su podaci, tj. imena i prezimena osoba anonimni, navest ću imena predmeta s ciljem da ovaj mail stvarno netko vidi, da mi se javi i da se nešto poduzme. Profesorica Engleskog jezika kao što sam naveo po mom mišljenju kvalitetno odrađuje zato što se spoji na chat sa studentima svaki tjedan, objavljuje materijale par dana prije da se student stigne pripremiti za online nastavu koju profesorica redovito održava.

Prošli tjedan, točnije 4.4.2020. u 12:00 sati pisao se kolokvij iz predmeta Prometno i prostorno planiranje. Kolokvij se sastojao od 20 pitanja koja nisu jednostavna, a vremensko ograničenje je bilo samo 14 minuta. Što više reći? Zaključujete i sami. Predmet je zahtjevan, rade se čestice iz građevinskih objekata, u ispitu je nadopunjavanje, zaokruživanje, sve metode koje student ne stigne riješiti u takvom vremenskom roku. Profesor je nedostupan po svim pogledima. Na mail ne odgovara, tj. pošalje mu se mail, automatski preusmjerava na stranicu Merlin/Moodle na kojoj je otvorio forum za raspravu. Napiše mu se pitanje na forumu, odgovora nema. Na mobitel za vrijeme konzultacija se ne javlja. Znači, zaključujemo nedostupan po svim pogledima. Većina studenata nije prošla na tom ispitu i ne zna se kako dalje postupiti. To nije nikako online nastava i ne može biti. Od strane profesora je jako bezobrazno. Za kraj o ovome predmetu, iz ovog odjeljka, postavit ću pitanje omjer vremena i broja pitanja? Je li dopušteno da student ima 40 sekundi po pitanju i da ne stigne ni pročitati pitanje, a kamoli odgovoriti? Opet to nije online nastava, a ni online ispit bez online nastave. Nadam se da će se odgovor vrlo brzo saznati. Predmet Osnove elektrotehnike i elektronike. Svaki tjedan, redovno, studenti od profesora dobiju mail: “Kolegice i kolege, u režimu održavanja nastave na daljinu, molim vas da u današnjem terminu nastave samostalno proučite i izradite, (ta i ta gradiva)”. I to je online nastava? Dajte, molim Vas. Je li to profesor, svako bi po tome bio profesor. Složit ćete se sa mnom da sigurno nije kao što nije ni način takvog rada kako se radi. Je li online nastava slanje maila studentima da sami obradimo materijale, a profesor stavlja prezentacije na web stranicu fakulteta iz tako ozbiljnog predmeta ili uključivanje profesora putem npr. Zooma ili nekog drugog portala i objašnjavanje studentima postupaka rješavanja zadataka. Totalno ne poštovanje. Doći će ispit, nitko ništa neće znati, bit će padovi. Većina studenata nije nikad ili je malo slušala fiziku koja je usko povezana sa elektrotehnikom i ne zna osnove. Profesor je tu da objasni gradivo. Neće naučiti sa prezentacija nego objašnjavanjem.

Ako se vratimo u 6. mjesecu na fakultet doći će ispiti, par stotina zadataka, pitanja, a uz ovakav nerad neće biti dobro. Predmet Statistika u prometu, samostalno odrađujemo vježbu 1, postavljena je već i vježba 3. Tipično bacanje materijala i samostalno odrađivanje kao i s navedenim predmetom gore. Niti jedan online sat nije održan. Statistički pojmovi: modova, medijana, devijacija, neko prvi put čuje. Može li samostalno to odraditi? 99% ne. U PDF-u ima primjera zadataka koji nisu lako razumljivi. Također, netko prvi put sluša statistiku ne zna osnove, opet ću reći, profesor bi se trebao spojiti na kameru kao i svi studenti i objašnjavati nastavno gradivo. Zašto se to ne radi? Profesori ne znaju, nisu educirani ili ne žele znati i raditi. Uvjeti 0 bodova. Opet pitam jesu li nabacani materijali vježbe? Je li to online nastava. NE. Uz ovakav nerad, nagomilavanje prezentacija cca 20 cjelina do sada, 50 zadataka vježbi bez objašnjenja (općenito iz ostalih predmeta), neće biti dobro za dalje, nećemo ništa znati, a na fakultetu smo, željni znanja. Pišemo iz svakog predmeta online testove, ispite, bez objašnjavanja, bez online nastave. Je li to normalno? U redu je što su ispiti online, ali bi se trebala nastava organizirati kako treba. Ispiti se pišu, online nastave nema. Ako bih se osvrnuo i rekao o predmetu Promet i ekologija, gdje studenti moraju raditi prezentacije za svako ispitno pitanje u dvije grupe i slati predstavnicima grupe.

Nabacani materijali na web stranici preko 20 materijala u pdf-u, word-u… u tjednu, sve kopirano iz wikipedije, a sustav za e-učenje Merlin se ne koristi. Na mail profesorica ne odgovara od kad je počela online nastava 17.3.2020. Ima li tome kraja? Ako se vratimo u 6. mjesecu ili već kada, najvjerojatnije će morati biti polaganje cjelovitog ispita. Što to znači? To znači da velika većina studenata neće proći ispite. Čeka nas ukupno velik broj pitanja u malo vremena koji se neće moći fizički naučiti i riješiti. U nadi sam da će sve ovo izaći kao članak, na vidjelo. Tome se mora stati na kraj, jer ovo je, usudim se reći skupljanje novaca za fakultetski proračun. Daleko je to od online nastave…

Na kraju ovoga maila, dodao bih i rekao da su profesori vrlo nepripremljeni. Čast izuzecima, a nažalost ih je u malom broju. Nadležne osobe su profesore mogli educirati. Studenti bi pričekali dok se to obavlja, ali bi bilo nešto kako treba, a ovako nikako. Vrlo sam nezadovoljan ovime, ali se nadam da će se nakon nešto poduzeti i da će nam biti bolje kad se vratimo i da ćemo nešto postići.”

Marketing
Marketing
Marketing

Facebook video

Drive in party na Kantridi

Fiuman Plus

Facebook

Instagram