Povežite se s nama

Izbori

Obersnel odgovorio Peović: Nemojte zapomagati. Nit sam seksist, nit sam vas vrijeđao

Objavljeno

na




Riječki gradonačelnik odgovorio je kandidatkinji Radničke fronte Katarini Peović, a cijela rasprava krenula je od njezinog gostovanja u emisiji Otvoreno, a zatim se nastavila s komentarom na blogu Vojka Obersnela i ponovno odgovora od strane Peović.

Reagiranje i odgovor gradonačelnika upućen Peović prenosimo u cijelosti:

Poštovana gospođo Peović,

nemojte zapomagati. Nit sam seksist, nit sam vas vrijeđao. Za emisiju ste izabrali odjenuti kompletno crvenu odjeću. Jeste li očekivali da će to biti nezamijećeno? Nisam daltonist! Pitam se smatrate li i da je naziv filma „Žena u crvenom“ iz 1984. godine seksistički naziv pa biste možda predložili da se zabrani taj film ili editira njegov naziv kao što je primjerice editirana pjesma Fairytale of New York legendarnih Poquesa. 

Obezvrijeđena vrijednost je umjetničko djelo koje nakon svog jasno ispisanog konteksta – koji dotiče antifašističku povijest i simbolizira 2800 poginulih partizana u bitci za oslobođenje Rijeke – poprimi kontekst jednomjesečne lokalne izborne kampanje, ma koja stranka bila u pitanju! A novopečena ste Riječanka činjenično, i to nije lokalšovinizam, jer Vaša adresa stanovanja je Rijeka tek unazad nekoliko mjeseci. A svima je jasno da je razlog tome kandidatura za mjesto gradonačelnice. 

I konačno, ako niste primijetili, nalazite se u političkoj areni, ravnopravno raspravljate s političarima. Ja sam političar. Kritizirate moj rad, vrijeđate moj način rada, tvrdite da ne radim na korist građana i očekujete da na to šutim. Zašto bih? Nisam Vam odgovorio ništa netočno.

Ako ne možete podnijeti odgovor na kritike koje mi upućujete, onda predstavite svoj program i prestanite se baviti sa mnom. Jer do sada su vam usta puna samo kritiziranja dosadašnjeg upravljanja Rijekom i mog načina rada. 

U tom smislu arogantno se ponašate upravo Vi kada tvrdite da je Rijeka gradila megalomanske projekte i da je način rada u Rijeci isti kao Bandićev u Zagrebu. Lažete. Jeftino, populistički lažete izjednačavajući moj način rada s načinom rada Milana Bandića. I u tom ste mu populizmu tisuću puta bliži nego ja u ičemu. No, čovjek je pokojan pa ću se iz pristojnosti suzdržati od daljnjih pojašnjenja.

Također, lažete kada kažete da su politike SDP-a ekonomski i socijalno devastirale radnu većinu. Nisu. Radništvo je devastirao liberalni kapitalizam, a dodatno je radništvo u Hrvatskoj devastirala privatizacija provedena devedesetih kada je državom (kao i dugo nakon toga) upravljao HDZ.

A SDP i HDZ nisu isti. To obespravljeno radništvo mi smo na lokalnoj razini kroz politike SDP-a, koje je lokalno moguće provoditi, štitili maksimalno koliko smo mogli različitim socijalnim pravima i štitimo i dalje.  Podsjećam Vas da Rijeka ima najširi i najsveobuhvatniji socijalni program u Hrvatskoj. To je politika SDP-a. Podsjećam i da smo prvi u Hrvatskoj donijeli mjere pomoći uslijed korona – krize i time pomogli da mnogi poduzetnici ne budu prinuđeni podijeliti otkaze svojim zaposlenicima. Tako smo čuvali radna mjesta u realnom sektoru. Svjesno smo se odrekli prihoda proračuna zbog toga. 

Podsjećam Vas i da se Grad Rijeka u korist radnika odrekao redoslijeda naplate u stečajevima Brodomaterijala i Torpeda. Sjećate se pokušaja uništenja 3.maja u vrijeme premijerke Kosor (HDZ) koja nije htjela pravovremeno izdati jamstva 3.maju? Tada je Grad Rijeka ponudio jamstva za sklapanje ugovora za izgradnju 4 broda. Također, da sačuvamo brodogradilište i radna mjesta u njemu te kako bi se izbjegao stečaj,  Grad Rijeka oprostio je milijunska dugovanja 3.maju.

To su bile političke odluke za koje je trebalo hrabrosti i operativni angažman, a ne samo parole, crvene zastave i stisnute pesnice. Stoga nemate pravo kada SDP ili mene osobno prozivate tvrdeći da nam borba za radnike počiva na folklornom ruhu građanskog antifašizma. Mi smo djelovali i pomogli radnicima. Aktivno i stvarno. A vaš tzv. “progresivni smisao” toliko je “progresivan” da niste još ni jednu progresivnu ideju proveli u djelo. Zato što su Vam ideje – progresivno neprovedive! Ostaje Vam da se fotografirate kraj simbola radništva, borbeno dižete šaku, malo galamite i – ništa više. U tom kontekstu, ikonografski i vizualno, kult ličnosti više bi se mogao povezati uz Vašu agresivnu osobnost ili Vaš nastup nego uz ijednu politiku SDP-a u Rijeci.

Zato ajde Vi budite posve iskreni pa prozovite HDZ za uništavanje radništva i radničkog samoupravljanja! Nećete. Jer se protiv njih ne borite! Vama je do pozicije, a u lijevom političkom spektru u borbi za tu poziciju žuljaju vas i Ivaniš i Filipović. I  zato Vi prozivate SDP za nepostojeći grijeh!

Vrijednosti u koje se zaklinjete na društvenim mrežama, u TV emisijama i na portalima – jednakost, solidarnost, pravednost, prevladavanje klasnih razlika, obrana javnog dobra, borba protiv elita i interesnih skupina – to su vrijednosti koje je riječka SDP-ova politika operacionalizirala u svom radu kroz najmanje posljednjih 20 godina, a i više. I to su vrijednosti koje smo – prvi i jedini u Hrvatskoj – ponudili u programu Građanskog odgoja i obrazovanja koji smo uveli u sve riječke osnovne škole i besplatno ga ponudili ostatku lokalnih sredina u Hrvatskoj. Jer znamo da društvo ne počinje i ne završava sa nama, ne počinje i ne završava u Rijeci, ono mora biti bolje posvuda i postajat će bolje kada današnji jedanaestogodišnjaci, dvanaestogogišnjaci i nešto stariji, naučeni sustavno i kvalitetno o ovim vrijednostima, postanu odrasli ljudi. To nadilazi moje doba, ali ne nadilazi Vaše i očekivao bih da ste do sada već, tako glasni i drčni kakvi jeste, bar dio ovih vrijednosti sproveli u djelo. Ali niste. Upravo suprotno, bavite se nemogućim obećanjima, manipulirate i o mnogočemu – lažete.

Umjetničke projekte koje ste tako divno odabrali za svoju kampanju, već je puno prije Vas kulturna politika Grada Rijeke podržala, financirala i promovirala i to kao umjetničke vrijednosti. Dakle, Vaša stranka reciklira ovu umjetnost, a po meni i omalovažava, upravo tu konkretnu umjetnost i te konkretne umjetnike jer ih koristi u marketinške svrhe jednomjesečnog političkog nagovaranja glasača na glasanje – naime, u izbornim kampanjama jumbo plakati su marketing. Pa, rekao sam već, ako umjetnici imaju želudac za to da im umjetnički radovi budu upregnuti u marketing političke stranke (bilo koje!) – to samo za sebe dovoljno govori i o tim umjetničkim radovima i o umjetnicima, ali još više govori o Vama i Vašoj sposobnosti manipulacije. Jer, dok ovim radovima marketinški predstavljate svoju ideologiju i tobože kulturnu politiku, propuštate podsjetiti da je Grad Rijeka, vođen politikama SDP-a, ove umjetničke radove već odavno podržao i financirao. 

Što se tiče Marka Filipovića, netočno je da se u sklopu kampanje slika pored Šećerane, Dječje kuće i sl. On je još uvijek zamjenik gradonačelnika i na toj funkciji ima određene obaveze koje izvršava, neke od njih tiču se prisustvovanja programima u organizaciji Grada Rijeke.  A čak i da se slika pored ovih objekata u sklopu kampanje, budući da osam godina radi kao zamjenik gradonačelnika, on operativno provodi politiku SDP-a u Gradu Rijeci, i ovi su projekti dio, između ostaloga, i njegovih realizacija. 

Na klero-fašizam Marina Miletića SDP je već više puta jasno i glasno reagirao pa nemojte misliti da ste to učinili kao prva i jedina osoba u emisiji Otvoreno. Naravno, podržavam što ste to ondje učinili, a da niste novopečena Riječanka, znali biste retoriku riječkog vjeroučitelja unazad više godina pa biste, kao što ja jesam, možda reagirali i mnogo ranije. Još u političkoj razvojnoj fazi dotičnog gospodina. 

Na sličan način sugerirate da vam je nepoznat svjetonazor i aktivnosti Josipa Kukuljana pa ga svodite na “radnika” i ističete njegov angažman u inicijativi “Protiv skupog Energa”. No, Riječani kojima se obraćate znaju da je gospodin Kukuljan marširao u Hodu za život, da je pokušao opstruirati Hod za Slobodu, da zagovara netolerantne politike u ovom području, iste kao i Marin Miletić pa Vaš koalicijski propust, ma čime ga opravdavali, stavlja pečat nevjerodostojnosti na Radničku frontu!

Smanjenje cijene toplinske energije 2015., o kojem pišete, nije se dogodilo zbog prosvjeda Radničke fronte i Josipa Kukuljana nego zbog smanjenja cijena plina na tržištu tijekom 2015. a potom i smanjenja cijena nafte na tržištu. Shodno tome, Energo je dva puta te godine korigirao i cijene grijanja. Potom je 2016. godine Vlada RH smanjila cijenu plina, pa je ponovno došlo i do smanjenja cijena za građane. Dakle, niti Rijeka ima najskuplje grijanje, niti Grad pleše po diktatu Kukuljana i Radničke fronte pa si ne uzimajte zasluge koje Vam ne pripadaju. 

Izvolite za ilustraciju usporedbu cijena plina i toplinske energije u nekoliko gradova, čime dokidam mantru Josipa Kukuljana, a sada i Vas, da Rijeka ima najskuplje grijanje ili plin u Hrvatskoj.

PLIN (na primjeru potrošnje 1.000 m3 plina, po tarifnom modelu potrošnje prosječnog stana koji se grije na plin)

  Rijeka

Energo

Zagreb

HEP Toplinarstvo

Pula

Plinara Pula

Split

EVG

Osijek

HEP Toplinarstvo

Cijena za isporučenu količinu plina (s PDV-om) 0,3696 kn/kWh 0,2986 kn/kWh 0,3845 kn/kWh 0,3821 kn/kWh 0,2946 kn/kWh
Cijena za fiksnu mjesečnu naknadu (s PDV-om) 13,75 kn/mj 13,75 kn/mj 13,75 kn/mj 13,75 kn/mj 13,75 kn/mj
Prosječni godišnji troškovi za potrošnju 1.000 m3 plina 3.628,15 kn

 

2.962,88 kn 3.767,77 kn 3.745,28 kn 2.925,40 kn

 

TOPLINSKA ENERGIJA (na primjeru grijanja za stan od 60 m2)

  Rijeka

Energo

Karlovac

Gradska toplana

Slavonski Brod

Brod plin

Vukovar

Tehnostan

Velika Gorica

HEP Toplinarstvo

Zagreb

HEP Toplinarstvo

Osijek

HEP Toplinarstvo

Cijena za instaliranu snagu (s PDV-om) 24,15 kn/kWh mj 27,53 kn/kWh mj 25,00 kn/kWh mj 25,01 kn/kWh mj 21,94 kn/kWh mj 14,95 kn/kWh mj 15,89 kn/kWh mj
Cijena za isporučenu energiju (s PDV-om) 0,4650 kn/kWh mj 0,3431 kn/kWh mj 0,3540 kn/kWh mj 0,3958 kn/kWh mj 0,3750 kn/kWh mj 0,2125 kn/kWh mj 0,2000 kn/kWh mj
Prosječni godišnji troškovi grijanja za stan od 60 m2 5.150,46 kn 5.425,67 kn 5.199,60 kn 5.469,31 kn 4.975,80 kn 3.114,20 kn 3.144,59 kn

Napomena: u Puli i Splitu nema centralnog grijanja pa su stavljeni u usporedbu gradovi u kojima ima

Marketing
Marketing
Marketing

Facebook video

Medvjedići u Rijeci

Fiuman Plus

Facebook

Instagram