Povežite se s nama

Vijesti

Održana tribina “Zašto nam trebaju odnosi s javnošću?”

Objavljeno

na



Tribina pod nazivom “Zašto nam trebaju odnosi s javnošću?” održana danas u dvorani Akvarij na Kampusu Sveučilišta u Rijeci u organizaciji Primorsko-istarske podružnice Hrvatske udruge za odnose s javnošću, Sveučilišta u Rijeci i Primorsko-goranske županije kreirana je s ciljem rasvjetljavanja uloge ove struke u svim segmentima društvenog poslovanja i važnosti rada organizacija ili pojedinaca u postizanju boljih efekata i rezultata u radu i poslovanju, bilo da je riječ o jedinicama lokalne samouprave, nevladinih organizacija, kompanija ili pak obrazovnih institucija. Upravo pitanje „zašto“ a ne „što su“ odnosi s javnošću upozorava na vrijednost ispravnih komuniciranja, važnost znanja, obrazovanja i umijeća u ovom segmentu rada organizacija te posebno – u smislu njegovanja medijske pismenosti i poznavanja medijske kulture, kada je govorimo o izloženosti u digitalnom dobu širokih slojeva javnosti. Globalna umreženost donosi visoki broj informacija iz različitih izvora, a svaka od plasiranih ima za cilj kreirati mišljenje, stav, atmosferu, dojam ili jednostavno – utjecati na javno mnijenje, puls građana, ili proizvesti podršku društva. Zato odnosi s javnostima i obrazovanje u sektoru medijske pismenosti postaju bitan alat na putu emancipacije suvremenog građanina svijeta u raspoznavanju pokušaja manipulacije, prepoznavanja fake newsa od vjerodostojnih informacija i izvora.

Sve se to moglo čuti u izlaganjima i raspravama na tribini na kojoj su sudjelovali poznati hrvatski komunikacijski stručnjaci, teoretičari i praktičari, uspješni znanstvenici i gospodarstvenici: prof.dr.sc. Snježana Prijić Samaržija, rektorica Sveučilišta u Rijeci; prof.dr.sc. Ana Tkalac Verčič, predsjednica HUOJ-a i autorica prvog sveučilišnog udžbenika iz područja odnosa s javnošću u Hrvatskoj; doc.dr.sc. Damir Jugo, dekan Edward Bernays University Collegea, predsjednik Vijeća veleučilišta i visokih škola RH; Branko Mijić, urednik i kolumnist Novog lista koji je, kako je istaknula moderatorica tribine Ermina Duraj, napisao niz tekstova u kojima je komentirao društvene pojave, teme, ljude, komunicirajući važnost komuniciranja i informiranja, te komunikacijski stručnjak Boris Lešić. Župan Zlatko Komadina posebno je istaknuo važnost odnosa s javnošću u kontekstu transparentnog komuniciranja javnoga sektora te podržao zaključke koji ističu potrebu obrazovanja iz područja odnosa s javnošću kroz škole i visoka učilišta. „Najvažnije je komunicirati istinu, jer živimo u doba fake newsa, a kako dobro komunicirati saznat će se danas“ rekao je župan.

„Odnosi s javnošću su nužni, potreba za demokratizacijom, participacijom i transparentnosti traži jedno novo komunikološko područje kojeg mi vidimo kao prostor odnosa s javnošću“ izjavila je rektorica Snježana Prijić Samaržija.

Tribina je rezultirala zaključcima sudionika da su odnosi s javnošću/javnostima koji podrazumijevaju komuniciranje u najširem i najužem smislu riječi sastavni dio svakog zvanja i društvene svakodnevice. Bez dobre komunikacije izostat će i dobri poslovni rezultati. Slijedom navedenoga, ističe se važnost obrazovanja i kontinuirane promocije potrebe obrazovanja iz područja OSJ, razmjena iskustava i znanja između obrazovnih i visokoobrazovnih institucija te strukovne udruge koje se bave odnosima s javnošću.

Voditeljica Kabineta župana Ermina Duraj naglasila je kako svima trebaju odnosi s javnošću i privatno i profesionalno. „Sve što radimo i sve ono što mi jesmo moramo znati dobro komunicirati s javnostima.“

Pozivu na tribinu odazvali su se gradonačelnici i općinski načelnici s područja županije, prorektori i dekani fakulteta Sveučilišta u Rijeci, pročelnici gradskih i županijskih upravnih odjela, PR-ovci, studenti  i novinari.

U sklopu tribine prikazana je i anketa u kojoj su sudjelovali učenici Osnovne škole Vladimir Gortan iz Rijeke, a koji su dali svoje mišljenje kroz zanimljive odgovore na pitanja o tome zašto treba komunicirati, što rade glasnogovornici i zašto nam trebaju odnosi s javnošću? Anketu su snimili studenti Akademije Primijenjenih umjetnosti u sklopu kolegija Uvod u nove medije, a pod mentorstvom profesora Sanjina Stanića.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Fiuman Plus

Facebook

Instagram