Orkestar opere HNK Ivana pl. Zajca održao je još jedan u nizu simfonijski koncert. Ovoga puta koncertna večer protekla je u znaku klasične gitare to jest solista Petrita Cekua, koncertom je ravnao maestro TaeJung Lee gost iz Koreje. Orkestar je za početak odsvirao suitu Appalachian spring Aarona Coplanda skladbu za koju je Copland dobio i Pulitzerovu nagradu. Djelo isprekidane melodijske linije gdje se miješaju tradicionalni i suvremeni glazbeni slogovi orkestar je izveo angažirano i nadahnuto potpuno prihvativši Leejev interpretacijski pristup. Posebno se iskazala udaraljkaška sekcija čije intervencije drže sam corpus skladbe.
U tutti mommentima orkestar je zvučao moćno te zvukom potpuno ispunio prostor kazališta, potpomognut akustičkom školjkom koja se nalazi u dubini pozornice. Nakon toga na pozornicu je došao solist na gitari Petrit Ceku, svirao je koncert za gitaru i orkestar Maria Castelnuova – Tedesca, najizvođenijeg skladatelja za klasičnu gitaru. Petrit Ceku spada u sam vrh mladih vrhunskih interpreta klasične glazbe kako u Hrvatskoj tako i šire, stanovita teza se dokazala i na koncertu u Rijeci gdje je svaki ton bio savršeno postavljen i promišljen, dovoljno čujan, a opet nenametljiv.
Dirigent Lee pružio je solistu izvrsnu orkestralnu potporu prateći ga u svim njegovim agogikama što nije uvijek jednostavno i iziskuje dozu dirigentskog iskustva. Fluidnost zvuka gitare posebno je došao do izražaja u prva dva stavka Allegretto i Andantino alla Romanza, gdje gledalište kao da je lebdjelo na žicama gitare.
Ispraćen burnim pljeskom Petrit Ceku izveo je i dodatak Capriccio arabo gdje se opet stvorila posebna gotovo transcendetalna sinergija između solista i publike. Nakon stanke uslijedila je notorna Dvorakova Osma simfonija, gdje se Dirigent Lee opet pokazao kao pouzdan interpret jer je orkestar zvučao poletno i uigrano, a tu posebne zasluge valja istaknuti i koncert majstoru Romeu Druckeru. Dirigent Lee je pokazao zrelu interpretacijsku slobodu donijevši svoju interpretaciju 8. simfonije već prilično izraubane od učestalog izvođenja.
U partituri je svaki ton razradio, negdje gdje smatra da treba je pojačao ton i tempo izvedbe, a opet na melankoličnim mjestima je smirio orkestar i tako nas glazbeno fascinirao. U programskoj knjižici je naveden citat pohvale za maestra Leeja od strane velikog maestra Zubina Mehte, dakako i ovim koncertom Lee je obranio kompliment, jer je pod njegovim vodstvom orkestar zvučao doista bolje nego inače. Veselimo se novim koncertnim i opernim izvedbama u Zajcu.
