Povežite se s nama




U prostorijama Zavoda za prostorno uređenje PGŽ organizirana je prezentacija projekta povezivanja jedinica lokalnih samouprava na Informacijski sustav prostornog uređenja Primorsko-goranske županije, a kojoj su se odazvale sve jedinice lokalnih samouprava PGŽ.

O samom projektu i njegovoj prezentaciji ravnatelj Zavoda Adam Butigan rekao je: “Ideja ovog sastanka je da općinama i gradovima prezentiramo Informacijski sustav prostornog uređenja koji je uspostavljen u Županiji. Srce tog Informacijskog sustava su praktično prostorni planovi, a prostornih planova u županiji je 707. Svi su oni obrađeni i strukturirani tako da se mogu koristiti u Informacijskom sustavu, primjerice u našem Upravnom odjelu za prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša koriste se za izdavanje građevinskih, urbanističkih i svih drugih dozvola koje Upravni odjel izdaje. Šteta je da se ti podaci koji se koriste u Županiji ne koriste šire. Smisao današnjeg sastanka je da općinama i gradovima to i pokažemo.

Ovaj Informacijski sustav bit će koristan i za građane. Prvenstveno je interes građana da informaciju dobiju što prije. Dakle, ako bi ovi podaci bili pripremljeni i dostupni građanima ili u jedinicama lokalne samouprave ili čak direktno, onda bi građani mogli puno brže dobiti informaciju u o stanju prostorno-planske dokumentacije, da li se negdje plan radi, da li je negdje plan donesen, da li je neki plan stavljen van snage. Isto tako, mogli bi vidjeti da li je na nekom području moguća ili zabranjena gradnja. Dakle, prostorno-planska dokumentacija je važna na svaki način u smislu investicija, u smislu nove gradnje i ideja Informacijskog sustava je da se podaci čim prije prezentiraju i daju van na korištenje“, zaključio je Butigan.

Obveza izrade Informacijskog sustava prostornog uređenja RH propisana je Zakonom o prostornom uređenju te Uredbom o informacijskom sustavu prostornog uređenja, stoga je Zavod za prostorno uređenje PGŽ za područje Primorsko-goranske županije uspostavio informacijski sustav prostornog uređenja (ISPU).

Sustav se temelji na podacima koji su obrađeni u GIS bazama usvojenih prostornih, urbanističkih i detaljnih planova uređenja na području županije te podacima obrađenim u aktima prostornog uređenja i gradnje, koji se izdaju u UO za prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša PGŽ.

Razvoj ISPU ima za cilj uključiti i ostale zainteresirane korisnike, a posebno jedinice lokalne samouprave, čime bi se postigao sinergijski učinak, a efekti spustili do krajnjih korisnika sustava. Informatičko povezivanje JLS na županijski informacijski sustav prostornog uređenja u dijelu koji se odnosi na prostorno-plansku dokumentaciju može se promatrati kao nadogradnja postojećih rješenja pojedine jedinice lokalne samouprave, ali i kao cjelovito rješenje za one JLS koje nemaju razvijene svoje sustave.

Takvim povezivanjem će se povećati efikasnost rada, kvaliteta suradnje kao i kvaliteta upravljanja prostorom županije u cjelini. Koristi koje će JLS imati od povezivanja su mnoge, a najznačajnije se odnose na ubrzanje poslovnih procesa, povećanje transparentnosti korištenja podataka, smanjenje troškova obrade podataka, odnosno povećanje kvalitete rada.