Povežite se s nama

Mozaik

Riječka groblja predstavljena na Korzu fotografijom

Objavljeno

na




Povodom obilježavanja Tjedna upoznavanja groblja Europe na postamentima na Korzu postavljena je izložba fotografija riječkih groblja.

Tjedan upoznavanja groblja Europe je manifestacija kojom se svake godine krajem svibnja i početkom lipnja značajna groblja posvećuju otkrivanju povijesti, kulture, arhitekture i uspomena.

U Rijeci se Tjedan upoznavanja groblja Europe obilježava od 2015. godine stručnim vođenjem i drugim programima, a ove je godine zbog mjera zaštite vezana uz sprečavanje zaraze koronavirusom odlučeno da će se groblja predstaviti fotografijom na glavnoj riječkoj šetnici.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel istaknuo je kako Grad Rijeka putem svog Komunalnog društva Kozala brine o riječkim grobljima, ne samo kao mjestu posljednjeg počinka, već i kao prostora zanimljivog s povijesnog i arhitektonskog stajališta.

Direktorica KD Kozala Nives Torbarina izrazila je nadu da će izložba na Korzu potaknuti građane na samostalnu šetnju riječkim grobljima – kako grobljima Kozala i Trsat, koja su trajno zaštićena kao kulturno-povijesne cjeline i imaju svojstvo kulturnog dobra, tako i moderno uređenim Centralnim gradskim grobljem Drenova, zamišljenim kao velika parkovna zelena zona.

Najviše fotografija se odnosi na groblja Kozala i Trsat, koja su od 2006. te su upisana u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske – Listu zaštićenih kulturnih dobara. Na vrijednost spomeničke baštine još jednom je ukazala povjesničarka umjetnosti Daina Glavočić, koja svake godine kroz stručna vodstva otkriva skrivenu povijest riječkih groblja.

KD Kozala omogućilo je upoznavanje groblja Kozala, Trsat i Drenova sa najznačajnijim spomenicima i umjetničkim djelima putem mobilne aplikacije ARTOUR. Aplikacija korisnicima omogućava da razgledaju groblje sa već unaprijed osmišljenim vodičima ili naprave svoj vlastiti.

Stručna suradnica Tanja Šušić kazala je kako kroz Tjedan upoznavanja groblja Europe KD Kozala nastoji potaknuti građane da gledaju na groblja kao muzeje na otvorenom i priliku za upoznavanje s bogatom poviješću Rijeke.

Grad Rijeka

Marketing
Marketing
Marketing

Facebook video

Klapa Intrade u Opatiji

Fiuman Plus

Facebook

Instagram