Povežite se s nama



U Policijskoj upravi primorsko-goranskoj od danas započinje provedba projekta E-policija, koji ima za cilj standardizaciju rada, veću operativnost policijskih službenika, njihov brži i kvalitetniji rad, kao i racionalizaciju troškova.

U sklopu ovog projekta policijski službenici na terenu, službena vozila i dio policijskih postaja opremljeni su mobilnim uređajima čime je policijskim službenicima na terenu omogućen stalan pristup Informacijskom sustavu MUP-a radi unosa i korištenja podataka. Projektom E-policija omogućuje se rad policijskih službenika elektronskim putem u mobilnim uvjetima rada.

Isto tako, nedavno su preuređene prostorije Operativno komunikacijskog centra policije ove Policijske uprave, koje su pri tom opremljene novom, suvremenom informacijskom opremom i tehnologijom. Naime, Operativno komunikacijski centar policije ili operativna dežurstva policijskih postaja će automatski u elektronskom obliku prilikom primopredaje službe  policijskim službenicima, odnosno policijskim ophodnjama slati operativno interesantne događaje na njihove mobilne uređaje. Također, na isti način šalju se radni nalozi i raspored službe, a zatvaranjem radnog naloga ovaj dokument postaje njihovo službeno izvješće. Ujedno, prestaje potreba vraćanja u policijske postaje kako bi se sačinila izvješća o postupanju, a automatski se produžava boravak policijskih službenika na terenu i njihova dostupnost građanima. Pored toga, Operativno komunikacijski centar policije i operativna dežurstva policijskih postaja u svakom trenutku znaju gdje se nalaze policijski službenici i policijske ophodnje, kao i statuse njihovih radnih naloga, a što je od značaja za efikasnije upravljanje službenicima na terenu.

Valja naglasiti kako novi programi i oprema omogućuju veću operativnost policijskih službenika te njihov brži dolazak na mjesto događaja, od trenutka kada je zaprimljena dojava pa do poduzimanja potrebnih radnji.

Pored mobilnih uređaja, policijski službenici opremljeni su i kamerama. Kamere se mogu nositi na dijelovima službene odore (košulja, pojas), a mogu se koristiti i u vozilima. Snimanjem policijskog postupanja štite se građani od eventualnih pogrešnih i protupravnih postupanja policijskih službenika, ali i sami policijski službenici od neutemeljenih pritužbi građana, koje se negativno odražavaju na cijelu policiju i stvaraju negativnu sliku o policiji u javnosti, iako je postupanje policije bilo zakonito i u skladu s pravilima struke. Na ovaj način projekt E-policije predstavlja najizravniji oblik građanskog nadzora, a ukoliko su osobe koje se snima o tome bile prethodno obaviještene, snimke se mogu koristiti u kaznenim i prekršajnim postupcima.

Nadalje, novina u odnosu na zaprimanje dojava je da će građani događaje moći prijaviti anonimno, putem aplikacije za mobilne telefone. Upute za korištenje aplikacije nalaze se u samoj aplikaciji, a građanin može fotografirati ili snimiti neki događaj, pri čemu je poželjno da budu uključene geografske koordinate te će aplikacijom poslati fotografiju ili snimku na centralni portal u MUP-u. Uz fotografiju ili snimku može se dodati i detaljan opis prijave. Nakon zaprimanja dojava će biti proslijeđena nadležnoj ustrojstvenoj jedinici. Ovu aplikaciju će moći besplatno preuzeti svaki građanin, ovisno o vrsti pametnog telefona koji posjeduje, a za njeno korištenje, odnosno slanje prijave, potreban je pristup internetu. Policijski službenici koji pregledavaju dostavljene fotografije i snimke mogu ostvariti i interakciju s pošiljateljem, ali je ta interakcija potpuno anonimna.

 Za sve žurne intervencije građani i nadalje mogu zvati broj 192.