Povežite se s nama

Fiuman Plus

Riječka produkcija s novim spotom za Rijeku EPK osvojila srca gledatelja

Objavljeno

na



U drugoj polovici listopada na mrežnim stranicama Turističke zajednice grada Rijeke ‘visitRijeka’ osvanuo je novi alternativni promotivni video za Europsku prijestolnicu kulture, koja se 2020. dodjeljuje baš Rijeci. Produkcija koja stoji iza novog videa jest riječka Proces Media, a i ovog puta na videu su sudjelovali nama već poznati produkcijski dvojac Mateo Jurčić i Artem Dushkin. Prema kritikama na društvenim mrežama, ovaj video mogao bi nadmašiti prvotni video u produkciji Dalibora Matanića, koji su gledatelji prihvatili podvojenog mišljenja. Upitali smo ih nešto više o umjetničkom procesu koji se odvijao iza kulisa i u nastavku donosimo inspirativne riječi autora.

„To je naša vizija“, objašnjava režiser Artem Dushkin, „naša vizija kulture u Rijeci. Naša vizija objašnjava da kultura nije samo umjetnost, to su jezik, ljudi, spomenici, grad i tradicija koji čine Rijeku. Sve je to cjelokupan dio kulture koja nas okružuje.“

U procesu stvaranja videa bilo je izuzetno bitno dočarati atmosferu kulturnog grada. „Veliku bitnost stavili smo na prikazivanje atmosferu Rijeke kao slobodnog grada“, nastavlja Artem, „zbog viđenja Rijeke kao slobode, na kraju videa ključan je citat ‘Oni koji mogu vidjeti slobodu u jednostavnim stvarima su budućnost i nada je na njima.’“ 

Kako kažu, nada je u mladim ljudima i generaciji koja je došla i koja tek dolazi.  Mladi ljudi koji imaju široki ‘mindset’ i pogled na svijet, to su mladi koji će sami sebi određivati budućnost. „Mladi su ti koji stvaraju kulturni kontekst u kojem je naš video nastao, stvaraju svijet u kojem mi trenutno živimo i radimo. Oni interpretiraju kulturu na svoj individualan i specifičan način.“, objašnjava dvojac. Osvrću se i na to da mladi od svojih starijih preuzimaju kulturu i interpretiraju ju na svoj način. I sve to karakterizira Rijeku kao luku različitosti (Port of Diversity).

Kažu kako su bili i vremensko i financijski ograničeni u ovom projektu: „Naravno da u minutu i pol nismo stigli prikazati sve što smo htjeli. Ljudska civilizacija postoji baš zbog kulture, jer bez umjetnosti i kulture čovjek samo ispunjava svoje fiziološke potrebe, jednostavne instinkte za preživljavanje. No taj kulturni dio stvorio je od čovjeka nešto više od samih instinktivnih potreba i natjerao ga da krene. Zato je bitna kultura, jer ona stvara sve oko nas.“ 

Kao što znamo, za izradu promotivnog videa za Rijeka2020 bio je propisan javni natječaj s pozamašnim budžetom za pobjednika natječaja. Scenarij ovog promotivnog videa bio je na prvom mjestu, sve do pojave scenarija Dalibora Matanića. Iako nisu osvojili prvo mjesto i pripadajući budžet, produkcija Proces Medie je svejedno bila zamoljena da naprave promotivni video uz vidno manji budžet, pa posljedično s time i manje vrijeme trajanja videa. „Prvotni scenarij bio je zamišljen puno duži, čak 3 minute videa. U njemu su bile spomenute mnoge stvari kao što su stari riječki arhivi i slično. No u okviru budžeta koji smo imali, napravili smo maksimalno koliko smo mogli dati od sebe.“

Artem dolazi iz Rusije i trenutno živi u Rijeci već 5 godina, no kako kaže, zavolio je Rijeku više nego što je mogao zamisliti. „Ovaj video moja je subjektivna vizija grada, no ona odjednom postaje objektivna, jer ja nisam ovdje odrastao. No svejedno volim ovaj grad, volim ljude koji ovdje žive, volim i vidim ljepotu ovog grada. S obzirom da nisam iz Rijeke, kraj sebe uvijek imam Matea koji dolazi odavde, i s kojim imam posebnu povezanost jer sve što ja zamislim, on prikaže vizualno pomoću svoje kamere i pomaže mi to realizirati.“

Možemo se složiti da Mateo i Artem zaista rade odličan posao, a to nam dokazuju i pozitivni komentari na društvenim mrežama:

„Prekrasno, svaka čast. Ovakve stvari pomognu ljudima vidjeti širu sliku i pomoći im da više cijene ovo što imaju i gdje se nalaze, da to nisu samo građevine i da to nisu samo ulice, već da je to nešto puno više i nešto puno ljepše.“

„Ovaj spot je realno najbolji, mislim da nije nikome uvredljiv, da pomiruje različitosti i da daje najbolje od naše prelijepe Rijeke.“

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Fiuman Plus

Facebook

Instagram