Povežite se s nama

Vijesti

Rinčić najavila kako odvoz otpada u Rijeci poskupljuje za čak 70 posto

Objavljeno

na



1. siječnja 2026. godine cijena obvezne minimalne javne usluge prikupljanja otpada u Rijeci za kućanstva iznosit će 14 eura mjesečno s PDV-om, umjesto dosadašnjih 8,24 eura. Riječ je o povećanju od 70 posto, koje dolazi nakon što je gradonačelnica Iva Rinčić ranije istaknula da Komunalno društvo Čistoća stvara mjesečni gubitak veći od 300.000 eura. Cijena se nije mijenjala od 2022. godine, a prema odluci najavljenoj u ime Grada i Skupštine Čistoće, poskupljenje bi trebalo osigurati stabilnost sustava i redovit odvoz otpada, piše Novi list.

Gradonačelnica je poručila da se odluka donosi zbog rasta troškova, ulaganja, plaća i modernizacije, naglasivši kako je riječ o mjeri koja se, prema njezinim riječima, više nije mogla odgađati. „Ako želimo sustav koji je zdrav, funkcionalan i sposoban obavljati svoje zadaće, moramo se suočiti s problemima i rješavati ih odgovorno, a ne ih gurati pod tepih”, izjavila je Rinčić. Dodala je i kako odluka „nije popularna, ali je nužna” kako bi se spriječilo daljnje stvaranje gubitaka i osiguralo uredno funkcioniranje komunalne usluge.

Upitana zašto nova gradska vlast nije smijenila direktora Čistoće Bojana Jurdanu ako je zatečeno stanje ocijenjeno nezadovoljavajućim, gradonačelnica je odgovorila da se provodi sustavna, a ne pojedinačna promjena. Najavila je raspisivanje javnih natječaja za direktore u svim gradskim tvrtkama, osim Energa, uz obrazloženje da je cilj uspostaviti transparentniji model upravljanja i jasniju odgovornost u poslovanju gradskih društava.

Gradonačelnica je navela kako će cijene za korisnike u Rijeci i nakon povećanja ostati niže od nekih gradova u okruženju. Prema projekcijama, prosječni račun obitelji s tri člana koja koristi zajedničke spremnike porast će s 15,36 eura na 25,26 eura bez PDV-a, dok bi se korisnicima s individualnim spremnikom od 80 litara i četiri odvoza račun trebao povećati za oko sedam eura.

Govoreći o stanju koje je nova vlast zatekla u Čistoći, gradonačelnica je istaknula da je riječ o problemima koji traju godinama. „Brojke su loše, ali još je gore to što se godinama znalo da sustav ne funkcionira, a nitko nije reagirao”, navela je, uz poruku kako se paralelno s poskupljenjem planira i povećanje ulaganja u održavanje javnih površina te podizanje komunalnog standarda u gradu.

U obrazloženju zašto je poskupljenje najavljeno tek sada, gradonačelnica je istaknula da je odluka donesena tek nakon detaljne analize svih financijskih i socijalnih učinaka, uz zaključak da je cilj dugoročno održiv sustav koji građanima osigurava stabilnu i redovitu komunalnu uslugu.

Marketing
Marketing
Marketing tower-centar
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Fiuman Plus

Društvene mreže