Povežite se s nama

Vijesti

Šef Sindikata pomoraca: Minimum pristojnosti bi bio da Butković i Sopta podnesu ostavke

Objavljeno

na

Butković i Sopta





Traje istraga uzroka strašne tragedije u Malom Lošinju. Trojica pomoraca poginula su nakon što je na njih pala rampa trajekta teška više od 10 tona.

O nezapamćenoj tragediji, ali i stanju flote Jadrolinije reporter RTL-a razgovarao je s glavnim tajnikom Sindikata pomoraca Hrvatske Nevenom Melvanom.

“Uvijek sve pokušavaju svaliti na leđa pomoraca”

Spominje se ljudski faktor, da je to uzrok tragedije?

“Krajnje je neozbiljno, tko god takve kalkulacije daje na samom početku, a istraga još nije de facto završena. Krajnje je neozbiljno davati takve kvalifikacije, ma tko to radio. Ljudski faktor neću komentirati, uvijek kompanije pokušavaju sve svaliti na ljudski faktor i uvijek sve pokušavaju svaliti na leđa pomoraca. Sami smo svjedoci, ta rampa je pala kako je pala. I tu ne može biti riječi samo o ljudskom faktoru”, kazao je Melvan.

Na upit reportera je li, ako je bila u ispravnom stanju, rampa mogla pasti, Melvan odgovara: “Naravno da ne. Ne može ta rampa, koja je pod hidraulikom, pasti na takav način da ubije tri pomorca u jednoj sekundi.”

Trajekt Lastovo star je 56 godina, 1993. bio je u požaru, pa je bio za rezalište, onda je spašen. Je li taj brod siguran?

“To je stari brod. On je dao svoje. 1969. godište je. Bio je kvalitetan brod u svoje vrijeme. Kakvo je bilo njegovo tehničko održavanje, ja uistinu nemam detaljnih spoznaja i to mi je teško komentirati. No, više je nego jasno da je brod koji je toliko star dao svoje i da je bilo vrijeme da ga se lagano umirovi”, dodaje Melvan.

“Bio bi minimum pristojnosti da šef Jadrolinije i ministar podnesu ostavku”

Jesu li ti brodovi sigurni i dobro održavani?

“Veliki je problem flote Jadrolinije i način vođenja. Mi na to upozoravamo duže vrijeme. Nije ovo prvi slučaj koji se dogodio, ali, nažalost, tragično je završio. Prije nekoliko tjedana smo imali slučaj broda Oliver koji je u vrlo upitnim okolnostima kupljen i doveden u Hrvatsku, koji je doslovno šest sati plutao između splitskih vrata i Hvara. I samo mogu pitati što bi bilo da je okrenula bura, da se dogodila oluja. Danas bismo pričali o puno većim žrtvama”, kazao je Melvan.

Na pitanje treba li šef Jadrolinije David Sopta dati ostavku, Melvan kaže: “Zar nije znakovito da u državnoj firmi, koja je u stopostotnom vlasništvu države, predsjednik Nadzornog odbora podnosi ostavku, točno navodeći razloge podnošenja ostavke? Ministar se nije ni o tome očitovao. Stvarno je upitno kamo Jadrolinija ide, ali i kamo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ide.”

“Bio bi minimum pristojnosti da podnesu ostavku. I jedan i drugi. Bili su upozoravani, znali su da situacija nije dobra”, zaključio je glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Rijeka Plus obavijesti

26.11.2024.

Obavještavamo javnost kako će od dana 26.11.2024. zbog izvođenja radova u sklopu Aglomeracije (izvođač GP Krk) biti zatvorena Ulica Matije Gupca od kućnog broja 10 do kućnog broja 20, a samim time biti će i nedostupna parkirališna mjesta na predmetnoj lokaciji. Planirano trajanje radova je do 15.12.2024.

Fiuman Plus

Društvene mreže