Povežite se s nama

Mozaik

Simfonijskim koncertom “Eroica” u čast medicinskog osoblja započinje ljetna sezona riječkog orkestra

Objavljeno

na




Simfonijskim koncertom „Eroica“ u srijedu, 10. lipnja, u čast medicinskog osoblja, heroja u borbi protiv Covida -19, započinje ljetna sezona riječkog orkestra s ukupno četiri simfonijska koncerta. 

Bit će to prvi njihov koncert pod novim imenom – Riječki simfonijski orkestar / Rijeka Symphony Orchestra (RSO) i prvi s novim generalnim pokroviteljem – Inom, a na programu će se naći dvije treće simfonije, Treća simfonija Luke Sorkočevića i Treća simfonija, „Eroica“ Ludwiga van Beethovena.

Intendant Marin Blažević je na današnjoj konferenciji za novinare, uz izraze zahvalnosti na nastavku tradicionalne suradnje, naglasio iznimnu važnost financijske podrške Ine koja će sljedeće tri godine pratiti Riječki simfonijski orkestar. Potom je ispričao genezu nastanka i promjene imena orkestra Opere HNK Ivana pl. Zajca u Riječki simfonijski orkestar.
„Još nam je prije pet godina pročelnik za kulturu Ivan Šarar predložio rebrendiranje našeg orkestra, jedinog orkestra simfonijskog sastava duž naše Jadranske obale. A i međunarodne diskografske kuće, za koje je riječka Opera snimala, sugerirale su nam da skratimo predugačak naziv orkestra i učinimo ga atraktivnijim. Nakon višegodišnjeg razmišljanja odlučili smo se za naziv Riječki simfonijski orkestar koji će, zahvaljujući Ini, izvesti koncert „Eroica“, prvi pod novim nazivom“, rekao je Marin Blažević.

Potom je najavio i ostala tri simfonijska koncerta, „Carski koncert“  posvećen 250. obljetnici rođenja Ludwiga van Beethovena 19. lipnja, „Iz Novoga svijeta“ 2. i 3. srpnja te koncert „Adams, Šostakovič“ 31. srpnja.
Već u rujnu, kako je najavio Blažević, slijedi jedan od najznačajnijih simfonijskih projekata, izvedba Mahlerove Druge simfonije u suradnji sa Zborom i Simfonijskim orkestrom HRT-a i ukupno 200-tinjak izvođačica i izvođača, prvo u Rijeci, a odmah potom i u Zagrebu, u „Lisinskom“. Osim toga, Riječki će simfonijski orkestar pratiti svjetske operne dive Karitu Mattilu i Elinu Garanču na njihovim riječkim koncertima.  

„ Zadovoljstvo mi je što danas nastavljamo suradnju kroz višegodišnje generalno pokroviteljstvo Riječkog simfonijskog orkestra i što kao kompanija možemo biti podrška u stvaranju brenda riječkog HNK“, kazala je predstavnica Ine, gospođa Sanja Jakovac Šepić, rukovoditeljica Upravljanja proizvodnjom i energijom u INA – Rafineriji nafte Rijeka, te dodala: „Ono što nas posebno veseli je to što je koncert posvećen zdravstvenim djelatnicima. Oni su uvelike zaslužni što je koncertna sezona napokon počela i što su stvoreni povoljni uvjeti za povratak publike u kazalište. Zahvalnost herojima koji su brinuli o sigurnosti svih nas INA je iskazala i akcijom besplatne kave za djelatnike u zdravstvu, policiji i vatrogascima u sklopu koje smo podijelili više od 70.000 kava. Nakon donacije sredstava za kupnju zaštitne opreme početkom godine Domu zdravlja Primorsko-goranske županije, našu smo uspješnu suradnju nadogradili tako što smo kao generalni sponzor koncerta, osigurali određen broj ulaznica i za njihove djelatnike.“

Koncertni majstor Romeo Drucker u svom je obraćanju predstavnicima medija prije svega naglasio kako su članovi orkestra radili i u vrijeme dok je kazalište bilo zatvoreno za publiku, te da su, nakon nekoliko komornih koncerata u malim sastavima, sretni što će ponovno nastupati u punom sastavu i izvoditi djela glazbenih velikana, redom velikih boraca, bilo sa životnim nedaćama ili s vlastitim stvaranjem zbog kojeg su izgarali.
„ Kao posebno važna u ovoj priči istaknuo bih dva momenta. Važno je da Rijeka, jedina izvan Zagreba, ima stalni korpus simfonijskog orkestra što je civilizacijski doseg i suštinski utječe  na kulturni profil grada. A jednako je važno i što je INA generalni pokrovitelj Riječkog simfonijskog orkestra čime se nastavlja duga i jaka tradicija, jer riječ je o korporaciji koja je nemalo utjecala na naš grad i stoga pozdravljamo njihovu odluku da ostanu uz riječko Kazalište“, rekao je na kraju konferencije za novinare Ivan Šarar, pročelnik za kulturu Grada Rijeke.

Marketing
Marketing
Marketing

Facebook video

Klapa Intrade u Opatiji

Fiuman Plus

Facebook

Instagram