Povežite se s nama

Lexington - Rijeka
Jack Savoretti - Opatija
Mozemo

U Učeničkom domu “Podmurvice” Rijeka snimalo se jubilarno 1800. izdanje dokumentarne emisije Prvoga programa Hrvatskoga radija “Zašto tako”, autorice i urednice Višnje Biti.

Emisija se bez prestanka emitira već 42 godine, a s vremenom je postala svojevrsnom kronologijom života mladih u Republici Hrvatskoj jer prati njihove intimne, socijalne, psihološke i zdravstvene probleme te probleme odrastanja.U jubilarnoj su emisiji gostovali učenici iz Učeničkoga doma “Podmurvice” Rijeka koji su govorili o svojim iskustvima boravka u novoj sredini te specifičnom načinu života u ustanovi koja se mahom razlikuje od njihova obiteljska okruženja, a koja – osim što nudi mnoštvo novih vještina i spoznaja – ujedno zahtjeva veliku količinu kompromisa i tolerancije s obzirom na suživot s različitim pojedincima. Viziju razvoja ove odgojno-obrazovne ustanove koja je proglašena Eko domom pa i dobitnicom Godišnje nagrade Luka Ritz – za promicanje tolerancije i škole bez nasilja, ilustrirala je ravnateljica Ljiljana Kencel, a pedagoginja Olivija Vukić govorila je o svim sadržajima koji se učenicima nude kako bi se razvijali u aktivne sudionike društva, kvalitetno provodeći svoje slobodno vrijeme.

Odgajateljica Barbara Maras iznijela je svoju specifičnu perspektivu na svoje sadašnje zanimanje, s obzirom na to da je nekoć i sama bila učenicom Učeničkog doma, a odgajateljica Dijana Lovrić predstavila je Školu životnih vještina – Poseban program zahvaljujući kojemu učenici imaju priliku reagirati na recentna događanja u društvu, prenoseći pritom sve naučene spoznaje na lokalnu zajednicu. U emisiji je sudjelovala i predsjednica Udruge ravnatelja učeničkih domova Hrvatske Ljubica Banović, a prisutnima se na kraju obratila i pročelnica Odjela za odgoj i obrazovanje Primorsko-goranske županije, Edita Stilin, kazavši kako je Učenički dom “Podmurvice” Rijeka prema svojim odgojno-obrazovnim rezultatima doista specifičan na ovome području.

Jubilarna emisija “Zašto tako” na taj je način slušateljima ponudila različite vizure i perspektive na odgoj i obrazovanje, s obzirom na sudjelovanje učenika, pedagoga, profesora i ostalih subjekata uključenih eksplicitno i implicitno u odgojno-obrazovni proces.