Povežite se s nama





Situacija u Zračnoj luci Rijeka definitivno je već dulji niz godina prilično zabrinjavajuća. Određena sredstva se, doduše, ulažu, no isto tako je i činjenica da naša zračna luka se razvija daleko sporije od svih ostalih u Hrvatskoj, pa je još jednom reagirao i Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije.

Upozorili su na trenutno stanje te napomenuli, između ostalog, kako je u srpnju ove godine čak i pao promet putnika u samoj špici sezone.

Otvoreno pismo SIKD-a upućeno premijeru Plenkoviću, ministru Butković i županu Komadini prenosimo u cijelosti:

“Republika Hrvatska i Primorsko-goranska županija zajedno imaju 75% vlasništva Zračne luke Rijeka i kao takvi snose i najveću odgovornost za stanje u Zračnoj luci Rijeka. Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije već gotovo godinu dana upozorava na alarmantno stanje u Zračnoj luci Rijeka koja je, po nama,u potpunosti devastirana i to financijski, kadrovski i tehnički, iako se u javnost kroz medije šalje dijametralno suprotna slika. Prebacivanje odgovornosti s jedinica lokalne samouprave na RH i obratno ne vodi ničemu i krajnje je vrijeme da se kao najodgovornije osobe (g. Oleg Butković resorni ministar, a g. Komadina Župan) dogovorite kako razriješiti situaciju u Zračnoj luci Rijeka. Činjenica je da sve Zračne luke u Hrvatskoj ruše sve rekorde i bilježe ogromna povećanja prometa od 15 do preko 20%,osim Zračne luke Rijeka koja je u špici sezone, u srpnju 2017. godine, ostvarila tek promet od 31.088 putnika, što je za 11,5% niže u odnosu na lošu prošlu godinu. Ako se uzme u obzir da je 2016. godinu Zračna luka Rijeka završila s povećanjem prometa od svega 5,9% u odnosu na godinu ranije, što je najniže povećanje prometa od svih Zračnih luka u Republici Hrvatskoj, to dovoljno govori kako se radi u Zračnoj luci Rijeka.

To, nažalost, ne bi trebalo nikoga začuditi, jer je i više nego očito da su od Zračne luke Rijeka „digli ruke“ i RH i Primorsko-goranska županija obzirom da već dvije godine u radu Nadzornog odbora Zračne luke Rijeka ne sudjeluje predstavnik RH, a od lokalnih izbora ni predstavnik Županije, a više od mjesec dana na Zračnoj luci nema niti direktora g. Palalića.

Da li je to moguće? Dva najveća vlasnika, Država i Županija ne nadziru rad Uprave koji je i više nego zabrinjavajući.

O radu, odnosno ne radu, te o svim sumnjama o nezakonitostima koje se pod vodstvom direktora Tomislava Palalića dešavaju, iz Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije upoznali smo dopisom od 18.04.2017. godine Državno odvjetništvo, USKOK, MUP, Agenciju za civilno zrakoplovstvo, te zatražili njihovu hitnu reakciju. O svemu ste obaviješten i Vi. S Vama, gospodine Komadina, nismo uspjeli osobno razgovarati jer ste na razgovor s predstavnicima SIKD-a o stanju u Zračnoj luci Rijeka uputili zamjenika g. Borasa i suradnike.

Ni s Vama, g. Butkoviću, nismo osobno razgovarali, ali na sastanku u Ministarstvu, koji smo imali s g. Šarićem i njegovim suradnicima u siječnju ove godine, kategorički je bilo rečeno da sadašnji direktor treba otići jer ne postoji nikakva komunikacija između direktora i Ministarstva, da je upitno poslovanje Društva, da će tražiti reviziju poslovanja i poduzeti određene mjere protiv direktora, da nije dana razrješnica direktoru za vođenje Društva za 2015. godinu. Međutim, taj isti g. Šarić, nakon svih izgovorenih riječi protiv Uprave Zračne luke Rijeka, na Skupštini društva održanoj ove godine, iznenada daje razrješnicu Upravi za 2016. godinu.

avion-zracna-luka-rijeka

Promijenile su se izgleda okolnosti jer je sad stranka koja je kandidirala Tomislava Palalića dio vladajuće koalicije, a to što taj isti direktor po našem mišljenju vodi Zračnu luku Rijeka u propast, što je u najvećoj špici sezone ova Zračna luka sablasno prazna, očito nije važno.

Nas u Sindikatu i Radničkom vijeću, ne zanima politička pripadnost direktora, već njegova stručnost, sposobnost i u konačnici socijalna osjetljivost. Ovaj direktor nema ni jednu od ovih kvaliteta. O svemu tome govore činjenice:
– da je Zračna luka Rijeka jedina zračna luka u Hrvatskoj koja ima trend opadanja prometa u odnosu na proteklu godinu;
– da nije realiziran Plan razvoja Zračne luke Rijeka od 2012. do 2015. g. koji se temeljio na poboljšanju funkcionalnosti Zračne luke, kako u pogledu osoblja i opreme, tako u radne i sigurnosne uvjete, povećanje prometa, putnika i tereta, povećanje prihoda i slično
– da su financijska izvješća upitna, na što je upozorila i revizorska tvrtka
– da se broj zaposlenih radnika značajno smanjio, da je upitna kvaliteta posla, ali i sigurnost zračne luke
– da su u potpunosti poremećeni međuljudski odnosi;
– da nema nikakve suradnje s Radničkim vijećem i Sindikatom

Gospodine Komadina, i nama u Sindikatu je želja da se promet u Zračnoj luci Rijeka udvostruči sa sadašnjih 150 tisuća na 300 tisuća godišnje. Takav promet zasigurno bi omogućilo i veće zapošljavanje i veća materijalna prava koja se usput rečeno deset godina nisu mijenjala. To je bio i Plan Zračne luke Rijeka, na temelju kojeg je g. Palalić izabran za direktora 2012. godine. Ali on nije ispunjen, i nije krivica samo RH koja prema Vašem mišljenju nije dovoljno ulagala u Zračnu luku. Zašto mislite da će se sad ostvariti, a Uprava ostaje ista ? Ako se utvrde sumnje u nezakonite poslove za koje smo upozorili Državno odvjetništvo, hoćete li i vi preuzeti odgovornost jer niste dozvolili smjenu direktora Zračne luke?

Gospodine Butkoviću, jasno je da je politička stabilnost bitna, ali zar mislite da će se stabilnost Zračne luke Rijeka i najavljena ulaganja od strane RH s ovim direktorom ostvariti ili ćete i dalje sumnjati gdje ide novac kojeg država šalje u Zračnu luku Rijeka?

Gospodo, direktor od sredine kolovoza nije na svom radnom mjestu, što i nije sporno ako je čovjek bolestan, a opravdanost naših sumnji koje za sada ne možemo otkriti ubrzo će pokazati koliko je lojalan i odan ovoj kompaniji. Gotovo mjesec i pol ova Zračna luka funkcionira bez direktora; nema zamjene, a natječaj za imenovanjem (novog) direktora odavno je istekao i čeka se na Vašu odluku, jer Vi ste ti koji odlučuju o daljnjoj sudbini ne samo Zračne luke Rijeka već i sudbini preostalih 50-tak radnika.

Stoga, ne sramotite sebe, ne sramotite institucije pravne države, ne sramotite radnike, ali i ovaj narod.

Dogovorite se, i nađite direktora kojemu će cilj biti unapređenje i razvoj Zračne luke Rijeka, kojemu će biti cilj da svakom putniku silaskom s aviona prikažemo sliku Hrvatske kao turističke destinacije, kojemu će biti cilj zapošljavanje, kojemu će biti cilj ostvarivanje financijskih rezultata i poboljšanje materijalnih prava radnika, kojemu će biti cilj nagrađivanje prema radu i prije svega stvaranje jedinstva među radnicima. Nikakve subvencije države, nikakvo udruženo oglašavanje neće pomoći ostvarenju Vaših i naših želja da Zračna luka Rijeka postane prepoznatljiva s ovom Upravom”, stoji u otvorenom pismu SIKD-a koje potpisuje Bruno Bulić.