Povežite se s nama




Potapanje admiralskog broda Vis u moru nedaleko od Pule ove je nedjelje privuklo prilično veliku pažnju. Pratili su to mnogi s obale, ali i s brodica koje su bile u blizini na pučini. Vlasnik broda Puljanin Arsen Brajković odlučio se na to kako bi stvorio ronilačku atrakciju jedinstvenu na Jadranu.

Inače, ideja za scutling, namjerno potapanje broda u turističke svrhe, izrodila u Rijeci, ali je prvo plovilo koje je završilo na dnu iz tog razloga ipak u Premanturi, kod rta Kamenjak u Istri.

Vis je izgrađen 1956. u Uljaniku, dug je 58 metara, širok 8,7 metara, s ukupnom istisninom 670 tona i gazom od tri metra. Projektiran je i u funkciji zapovjednog broda Jugoslavenske ratne mornarice. Na ovom luksuzno uređenom brodu, uz visoke časnike JRM-a, često je plovio i Josip Broz Tito, kao i mnoge poznate ličnosti iz svijeta politike i zabave.

Posljednjih godinu-dvije sve su češće kritike Riječana na račun gradske vlasti koja troši milijune kuna kako bi Titov brod Galeb bio spašen od potpune propasti, a Vojko Obersnel i suradnici se nadaju da će se pronaći netko tko je spreman uložiti desetke milijuna kuna u taj brod kako bi postao turistička atrakcija i neki oblik muzeja.

No, taj spomenik kulture neslavno je prošao na ne tako davno održanom natječaju za davanje koncesije. Nitko se nije prijavio. Nema ni naznaka da bi netko bio spreman uložiti ogromna sredstva.

Galeb stoji usidren u Rijeci već dulje vrijeme, a sudbina tog pomalo kultnog Titovog broda definitivno ne izgleda ružičasto. Pojavila se tako ideja da se i Galeb negdje na području Kvarnera potopi, ako ne već u Rijeci. Nema sumnje kako bi također predstavljao vrlo veliku ronilačku atrakciju te bi postao izvorom prihoda, a prestao biti velikim troškom bez perspektive. Doduše, postoje i određeni planovi da se brod obnovi povodom Rijeke kao Europske prijestolnice kulture 2020. godine, a trošak bi iznosio 40-ak milijuna kuna.

Treba li brod Galeb biti potopljen i postati ronilačkom atrakcijom?

Pogledajte rezultate

Loading ... Loading ...